Mr. Psycho Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) Heb onlangs een oud projectje voor gta vc teruggevonden. Ben nu nog bezig met het afwerken. Nog even geduld en hij zit in gta sa Dit project is nog in een Bèta-stage (testversie) Voor de recentste foto's, zie onderaan de pagina Bewerkt: 15 november 2008 door Mathiaske Reageren
Puma Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Kun je niet iets grotere plaatjes uploaden? Plaatjes van 300nogwat pixels vallen kun je gewoonweg niet commenten, omdat er niks op te zien is. Verder raad ik je aan om niet weer een heel team van mensen te gaan samenstellen, want dat red je toch niet. Probeer het zelf! Daar leer je veel meer van en het is leuker, omdat je op den duur steeds meer kan. Er staan genoeg tutorials in het daarvoor bestemde subforum en als je iets niet snapt kun je het gewoon vragen via PB of door een topic te openen (gebruik eerst de zoekfunctie ). Ik neem aan dat je weet dat je maximaal vijf nieuwe objecten aan SA kunt toevoegen...? Ben jevan plan de halve map van SA te gaan wegvagen om die te gaan vervangen met een race baan of iets anders? Succes d'rmee, wat grotere plaatjes zouden de belangstelling zeer verhogen denk ik. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) Ik heb de plaatjes vervangen op de website, je moet er wel op klikken voor een grotere versie, een nieuwe pagina opent dan en nee, ik wist niet dat je maximum 5 nieuwe dingen kan in SA zetten. Maar ik denk niet dat dit waar is, omdat een vriend van mij, hij heeft in zijn GTA SA de hele kaart volgezet met dingen in de lucht, en volgens mij waren dat een stuk of 10 dingen. Hij heeft er nog nooit problemen mee gehad. Bewerkt: 31 oktober 2008 door Mathiaske Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 en waarom ik zelf niet alles kan doen: 1) niet erg veel vrije tijd 2) de computer waar ik om werk, kan ik niets meer installeren, omdat mijn harde schijf al bijna vol staat met gta's zelf, mods ervoor en programmas om het aan te passen (zoals sketchup en GGMM) en andere ding en voor school. Daarom kan ik ook geen 3dsMax, of hoe dat programmatje ook noemt, installeren. Reageren
Remi-X Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Dat je maar 5 dingen kan installeren moet je maar van Puma aannemen. Hij is een ZEER ervaren modder, kijk maar op zijn site: pumastudio's. Alhoewel ik nu net van MFCL hoor dat dit allleen voor auto's geld die je wilt toevoegen, maar ik denk zelf ook voor map mods of niet? En je hebt een dubbelpost . Er is een EDIT knop Maar waarom zou je helpers nodig hebben voor die racebaan? Ikzelf ben wel wat ervaren met Sketchup, dit mede dankzij U-SA, kijk in mijn handtekening voor link. Maar ik zou zelf, en waarschijnlijk anderen ook, zouden dit soort dingen in 10 minuten af hebben en binnen een uurtje ingame. En zoals ik zie heb je ook niet de volledige kennis, want vooral bij dit soort dingen zijn dubbele muren belangrijk. Anders heb je een blauwe face, en die zijn onzichtbaar/unsolid in SA. En ik zie bij je plaatjes wel blauwe faces! Ik wens je succes, maar er moet nog veel aan gebeuren wil het er beter uit zien. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) Bedankt voor de commentaar, en inderdaad, er zitten inderdaad blauwe faces in (kan je dat niet wegwerken met een texture erop te zetten?) en inderdaad ik ben er (nog) niet zo ervaren mee. En dat puma een ervaren modder is, weet ik al, in men GTA zitten nu ongeveer een stuk of vijf mods van hem in. (Voor het geval je het wil weten, het zijn nu de chickenmobile, de chickenpatrol, jetpack>luchtballon en de rl tiger.) Waar kan ik eigenlijk een echte goede tutorial vinden voor gta mods te maken met sketchup. NEE, ik bedoel niet die van modellen van sketchup ingame zetten die puma al heeft gemaakt, maar echt over het werken met sketchup. en sorry voor de dubbelpost. Bewerkt: 31 oktober 2008 door Mathiaske Reageren
Remi-X Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Bedankt voor de commentaar, en inderdaad, er zitten inderdaad blauwe faces in (kan je dat niet wegwerken met een texture erop te zetten?) en inderdaad ik ben er (nog) niet zo ervaren mee.En dat puma een ervaren modder is, weet ik al, in men GTA zitten nu ongeveer een stuk of vijf mods van hem in. (Voor het geval je het wil weten, het zijn nu de chickenmobile, de chickenpatrol, jetpack>luchtballon en de rl tiger.) Waar kan ik eigenlijk een echte goede tutorial vinden voor gta mods te maken met sketchup. NEE, ik bedoel niet die van modellen van sketchup ingame zetten die puma al heeft gemaakt, maar echt over het werken met sketchup. en sorry voor de dubbelpost. 1, is absoluut niet weg te werken met textures. Stel je model eens monochrome in en klik op elke face rechtermuisknop en dan reverse faces. En zorg ervoor dat je dan dubbele muren hebt. Die hoeven maar 1 mm dik te zijn, het gaat echt alleen om de dubbele face. 2 puma bedoelt EXTRA mods. Niet veranderde mods. Je kan alles wijzigen kwa auto's maar zoals ik ook van MFCL heb begrepen maar 5 EXTRA dingen TOEVOEGEN, dus ONBEPERKT VERANDEREN. 3 gebruik de zoekfunctie of kijk in de master tutorial list. Daar staat wel wat tussen. Link van MTL staat boven elke pagina, waaronder deze dus. 4, uit mijn topic U-SA. Neej heb t niet nodig. Zoals ik al eerder zei is dit 30 sec werk voor ons. Sorry. Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) okay, en bedankt voor de info. Ik ben al heel wat verder, en probeer nu een mooi eilandje errond te maken. Remi-X: alle zichtbare blauwe faces zijn weggewerkt. Bewerkt: 6 november 2008 door Mathiaske Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) Nieuwe info: Nu is er al een doorgang naar het vasteland (moet nog een brugje bij), tribunes, de afrasteringen en een weggetje naar de tribunes. pics: wat nog moet komen: het eilandje en een volledige weg naar het vasteland (tunnel en brugje). Puma: is deze grootte van pics groot genoeg? Bewerkt: 6 november 2008 door Mathiaske Reageren
Beagle Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) Nieuwe info:Nu is er al een doorgang naar het vasteland (moet nog een brugje bij), tribunes, de afrasteringen en een weggetje naar de tribunes. pics: -Plaatjes van dat circuitje- wat nog moet komen: het eilandje en een volledige weg naar het vasteland (tunnel en brugje). Puma: is deze grootte van pics groot genoeg? Maar, heb je het wel goed geschaald in vergelijking met een SA poppetje? PB Slangalborno of Timske voor een schaaltje. Owja, leuke dubbelpost, maar gebruik volgende de keer de Bewerk knop: Bewerkt: 6 november 2008 door Beagle Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 (bewerkt) de schaal staat nu goed als de afmetingen is SA hetzelfde of ongeveer hetzelfde zijn als in het echte leven. Kortom, het is geschaald voor het echte leven. ps: ik had het gevoel dat als ik het in 1 post zou zetten met de foto's, dat het een beetje te groot zou worden. Een nieuwe foto: en graag jullie mening: welke texture van de 4 zien jullie het liefst voor het eiland? Bewerkt: 7 november 2008 door Mathiaske Reageren
Beagle Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 de schaal staat nu goed als de afmetingen is SA hetzelfde of ongeveer hetzelfde zijn als in het echte leven.Kortom, het is geschaald voor het echte leven. ps: ik had het gevoel dat als ik het in 1 post zou zetten met de foto's, dat het een beetje te groot zou worden. Een nieuwe foto: -plaatje- en graag jullie mening: welke texture van de 4 zien jullie het liefst voor het eiland? De Gele zand kleur. Maar geschaald "voor het echte leven"? Bedoel je dat jet het in verhouding hebt met het sketchup poppetje? Nee, dan is je racetrack zo groot als het SA. Reageren
Remi-X Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 (bewerkt) Hmm, je reacebaan beignt nu wel vorm te krijgen. Maar je hebt wel een overdreven hoog eiland! iets van 100 meter? Volgens mij heb je maar 10/20 meter nodig, lhoewel ik zelf ook voor de zekerheid 35 m heb. Over dat schalen: dat kan je het beste als laatste doen. Als alles af is dus. Want het is erg moeilijk modellen als je in die millimeters de hele tijd moet rekenen. Op het laatst kan je het verkleinen met de SCALE tool. Over de schaal: Ik zal zo eens een model sturen van Ryder, in San Andreas schaal, die ik van BC7 heb gehad. Hij is in Sketchup nog geen 5MM hoog. Dus als je klaar bent moet je maar aanhouden 5MM SETCHUP staat gelijk aan 2 meter SAN ANDREAS. EDIT [Download Ryder in schaal!] Bewerkt: 7 november 2008 door Remi-X Reageren
Mr. Psycho Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 (bewerkt) Hmm, je reacebaan beignt nu wel vorm te krijgen. Maar je hebt wel een overdreven hoog eiland! iets van 100 meter? Volgens mij heb je maar 10/20 meter nodig, lhoewel ik zelf ook voor de zekerheid 35 m heb.Over dat schalen: dat kan je het beste als laatste doen. Als alles af is dus. Want het is erg moeilijk modellen als je in die millimeters de hele tijd moet rekenen. Op het laatst kan je het verkleinen met de SCALE tool. Over de schaal: Ik zal zo eens een model sturen van Ryder, in San Andreas schaal, die ik van BC7 heb gehad. Hij is in Sketchup nog geen 5MM hoog. Dus als je klaar bent moet je maar aanhouden 5MM SETCHUP staat gelijk aan 2 meter SAN ANDREAS. EDIT [Download Ryder in schaal!] hmmm ik heb nog wat werk dus. En wat ik bedoel met schaald 'voor het echte leven' is dat een deuropening bijvoorbeeld in Sketchup dezelfde grootte heeft als in het echte leven. realistische groottes dus. en de hoogte van het eiland vind ik goed, niet vergeten dat er nog een deeltje onder water zit. ps: de hoogte is ongeveer 55 meter ps: die cm moet mm zijn, sorry mijn fout ps: leuke ryder trouwens. [EDIT] nieuwe pics Bewerkt: 7 november 2008 door Mathiaske Reageren
Beagle Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 En wat ik bedoel met schaald 'voor het echte leven' is dat een deuropening bijvoorbeeld in Sketchup dezelfde grootte heeft als in het echte leven. realistische groottes dus. Ja, dat klopt dus niet. Het is al uitgelegd, maar nog: San Andreas afmetingen zijn niet hetzelfde als in het echte leven. Wat hier een meter is, is in SA misschien 1 kilometer. Dat verschilt dus. En je moet vanaf het begin op schaal moddelen. Daar bedoelen we niet mee dat je zo klein hoeft te modelen, nee, je kan je ryder model vergroten, het gaat hier om de verhoudingen, niet persee om de schaal, dat kan je idd op het laatst maken. Want als je zonder verhouding werkt, heb je dus kans dat bijv. CJ niet eens door de deur past, maar het gebouw wel klopt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.