Jump to content

Wat ben ik ongeveer kwijt voor een xbox360?


weci

Recommended Posts

Ethernet kabel is om je Xbox aan te sluiten op het internet, de HDMI kabel is voor HD kwaliteit beeld op je HD TV (Als je die hebt, natuurlijk), zelfde geld voor de HD AV kabel, alleen die is, volgens mij tenminste, analoog.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • weci

    8

  • Dvt

    5

  • Zaahed

    3

  • NickyHendriks

    2

Maar weet er iemand een antwoord op deze vraag?
Ik woon ook in België, maar die extra's zoals A/V-kabel met SCART-adapter en ethernetkabel, HDMI-kabel, etc. wat is dat en waar is het goed voor? Ik ben niet zo technisch aangelegd :engel:

A/V-kabel met SCART-adapter zijn gewoon die 3 kabeltjes(rood wit geel) voor je beeld, en scart-adapter is zo'n zwarte ding waar je die kabeltjes in kunt doen voor als je op je TV alleen maar SCART aansluitingen hebt.

Ethernetkabel is de internetkabel.

HDMI-kabel is voor als je een HD(High Definition) TV hebt. Als jullie thuis zo'n platte TV hebben, kun je er is op kijken of je het logo 'HD-ready' of 'Full-HD' ziet. Als er dat op staat heb je een hogere resolutie en dus ook beter en mooier beeld dan op een normale TV.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Xbox360 moet je betalen voor online te kunnen spelen voor een jaar of om de 3 maanden

Maar koop gewoon een PS3, op vele punten is het beter dan de Xbox360

Eigenlijk is de PS3 een beetje te duur...

Sommigen krijgen dat van hun ouders, maar als je het zelf moet

betalen is dat een hele smak geld...

En wat dat internet op de Xbox betreft, ik hoef toch niet op het net,

daar heb ik trouwens een computer voor.

Of is dat verplicht? (Internet opstarten)

dit is helemaal niet waar...eigenlijk is ps3 vele maler goedkoper; bedenk wat je bv. krijgt

full HD gaming

blue ray speler (!!) (hie moet je los nog zo'n 300 euro voor betalen)

gratis internet (bij xdoos 60 euries per jaar) (heb je nodig voor online gaming)

geen oververhitting/ geen RROD (bij xdoos wel dus :puh:)

meer varriatie in games (bij xdoos heel eel schietspellen, bij ps3 veel meer soorten)

leuke exclusives (zoals god of war 3 enz.)

SixAxis!

Gaat over het algemeen langer mee

en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan..

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Xbox360 moet je betalen voor online te kunnen spelen voor een jaar of om de 3 maanden

Maar koop gewoon een PS3, op vele punten is het beter dan de Xbox360

Eigenlijk is de PS3 een beetje te duur...

Sommigen krijgen dat van hun ouders, maar als je het zelf moet

betalen is dat een hele smak geld...

En wat dat internet op de Xbox betreft, ik hoef toch niet op het net,

daar heb ik trouwens een computer voor.

Of is dat verplicht? (Internet opstarten)

dit is helemaal niet waar...eigenlijk is ps3 vele maler goedkoper; bedenk wat je bv. krijgt

full HD gaming

blue ray speler (!!) (hie moet je los nog zo'n 300 euro voor betalen)

gratis internet (bij xdoos 60 euries per jaar)

geen oververhitting/ geen RROD (bij xdoos wel dus :puh:)

meer varriatie in games (bij xdoos heel eel schietspellen, bij ps3 veel meer soorten)

leuke exclusives (zoals god of war 3 enz.)

SixAxis!

Gaat over het algemeen langer mee

en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan..

Nope, geen RROD meer bij nieuwe 360's, dus da's jammer voor je :)

En de reden 'gaat over algemeen langer mee' slaat nergens op, die moet je onderbouwen met argumenten (RROD kan dus ook niet meer).

En FULL HD kan met 360 ook maar ja...

De games vallen onder je eigen smaak dus daar kan ik niets over zeggen ;)

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een flamewar weer.. -.- Hij moet gewoon beslissen op basis van welke spellen er uitkomen. Komen er meer spellen wat hij leuk vindt voor de Xbox 360, koopt ie de Xbox en vice versa. En om even ontopic te komen, de arcade kost dacht ik in NL €199.00, je krijgt er een 256MB memory unit bij, een controller en wat arcade games.

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

Nope, geen RROD meer bij nieuwe 360's, dus da's jammer voor je :)

RROD? Wat is dat?

En heeft hij een punt met die oververhitting?

(objectieve reacties graag!!!)

RROD staat voor Red Ring of Death. Dat is dus de overhitting, het moederbord raakt veel te warm, en smelt. Maar ik meende dat de nieuwe generatie Xboxen (vanaf begin maart), een nieuw Falcon moederbord bevatten. De kans hiermee op een RROD is erg klein. Mocht het toch gebeuren, kan je je Xbox gratis opsturen, want je hebt die 3 jaar garantie niet voor niets :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Xbox360 moet je betalen voor online te kunnen spelen voor een jaar of om de 3 maanden

Maar koop gewoon een PS3, op vele punten is het beter dan de Xbox360

Eigenlijk is de PS3 een beetje te duur...

Sommigen krijgen dat van hun ouders, maar als je het zelf moet

betalen is dat een hele smak geld...

En wat dat internet op de Xbox betreft, ik hoef toch niet op het net,

daar heb ik trouwens een computer voor.

Of is dat verplicht? (Internet opstarten)

dit is helemaal niet waar...eigenlijk is ps3 vele maler goedkoper; bedenk wat je bv. krijgt

full HD gaming

blue ray speler (!!) (hie moet je los nog zo'n 300 euro voor betalen)

gratis internet (bij xdoos 60 euries per jaar)

geen oververhitting/ geen RROD (bij xdoos wel dus :puh:)

meer varriatie in games (bij xdoos heel eel schietspellen, bij ps3 veel meer soorten)

leuke exclusives (zoals god of war 3 enz.)

SixAxis!

Gaat over het algemeen langer mee

en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan..

Nope, geen RROD meer bij nieuwe 360's, dus da's jammer voor je :)

En de reden 'gaat over algemeen langer mee' slaat nergens op, die moet je onderbouwen met argumenten (RROD kan dus ook niet meer).

En FULL HD kan met 360 ook maar ja...

De games vallen onder je eigen smaak dus daar kan ik niets over zeggen ;)

full HD zit alleen op de elite bij ps3 op alle

dat MS eindelijk oververhitting heeft gefixt wist ik trouwens niet

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Xbox360 moet je betalen voor online te kunnen spelen voor een jaar of om de 3 maanden

Maar koop gewoon een PS3, op vele punten is het beter dan de Xbox360

Eigenlijk is de PS3 een beetje te duur...

Sommigen krijgen dat van hun ouders, maar als je het zelf moet

betalen is dat een hele smak geld...

En wat dat internet op de Xbox betreft, ik hoef toch niet op het net,

daar heb ik trouwens een computer voor.

Of is dat verplicht? (Internet opstarten)

dit is helemaal niet waar...eigenlijk is ps3 vele maler goedkoper; bedenk wat je bv. krijgt

full HD gaming

blue ray speler (!!) (hie moet je los nog zo'n 300 euro voor betalen)

gratis internet (bij xdoos 60 euries per jaar)

geen oververhitting/ geen RROD (bij xdoos wel dus :puh:)

meer varriatie in games (bij xdoos heel eel schietspellen, bij ps3 veel meer soorten)

leuke exclusives (zoals god of war 3 enz.)

SixAxis!

Gaat over het algemeen langer mee

en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan..

Nope, geen RROD meer bij nieuwe 360's, dus da's jammer voor je :)

En de reden 'gaat over algemeen langer mee' slaat nergens op, die moet je onderbouwen met argumenten (RROD kan dus ook niet meer).

En FULL HD kan met 360 ook maar ja...

De games vallen onder je eigen smaak dus daar kan ik niets over zeggen ;)

full HD zit alleen op de elite bij ps3 op alle

dat MS eindelijk oververhitting heeft gefixt wist ik trouwens niet

Mocht ook wel, na 3 jaar. :bonk:

En de vraag is nog of het (volledig) opgelost is, want bij de elite zou de RROD ook weg zijn, en dat was niet het geval.

Je vraag was ook wat de RROD is, Weci?

RROD houd in dat de moederbord een fout heeft, dit kan verschillende dingen zijn maar meestal ligt het aan de videokaart, deze word/werd niet goed gekoelt, er is namelijk een koelkap die naar de koelblok van de CPU gaat, en naar de videokaart, maar die loopt/liep niet over de koelribben van de GPU, waardoor deze niet volledig gekoeld word/werd.

Ook tijdens een reparatie die niet door MS word uitgevoerd, maar op eigen kosten, word de moederbord met 8 schroeven vastgezet aan de Xbox frame, meestal een karton of ander metaal plaatje vastgemaakt aan de koelkap en gaat deze wel over de koelribben van de GPU en (soms, weet ik niet zeker) de solderingen vervangen, omdat die Microsoft gebruikt nogal brak zijn, slechte legering, en dus te vroeg of verkeerd smelten en daardoor los contact komt, en daardoor ontstaat de RROD.

Dat is de RROD, een los contact, vaak dan, soms is de RROD alleen een oververhitting(2 links lampjes branden dan), na oververhitting doet ie het meestal nog, maar je zit dan op zijn limieten te drukken, en soms helaas te laat of krijg je niet de twee lampjes en dan is ie alsnog dood.

Opzich is een Xbox 360 een leuk ding hoor, als hij niet stuk gaat, maar ik vind de X360 controller iets fijner, maar de PS3 controller is vertrouwder.

Nadeel X360, hij gaat richting zijn veroudering, en vele grotere spellen als GTA IV en FarCry dacht ik gaat niet, omdat de schijfjes te klein worden, en de nieuwe xbox staat volgens mij in de planning.

En DVT, Als Bill Gates zegt dat de X360 geen RROD meer kan krijgen, betekend het nog laaaaang niet dat het zo is, want dat heeft Bill Gates wel vaker gezegt dat de RROD weg is, maar nee, niet het geval.

En aangezien ze het zelf niet wisten hebben ze er maar een ander moederbord erin gezet, omdat ze nog niet eens wisten wat er allemaal mis met de oude was. :roll:

En ze hebben met die 360 veel te overhaast, ten kosten van het kost.

En dat breekt nu op. :roll:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Ik woon ook in België, maar die extra's zoals A/V-kabel met SCART-adapter en ethernetkabel, HDMI-kabel, etc. wat is dat en waar is het goed voor? Ik ben niet zo technisch aangelegd :engel:

Een AV/Scart is een kabeltje die je beeld en geluid van de Xdoos overbrengt naar je TV. Een HDMI Kabel is iets soortgelijks, maar betere kwaliteit. HDMI is ook veel duurder.

Een Ethernet kabel is dnek ik voor online.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik woon ook in België, maar die extra's zoals A/V-kabel met SCART-adapter en ethernetkabel, HDMI-kabel, etc. wat is dat en waar is het goed voor? Ik ben niet zo technisch aangelegd :engel:

Een AV/Scart is een kabeltje die je beeld en geluid van de Xdoos overbrengt naar je TV. Een HDMI Kabel is iets soortgelijks, maar betere kwaliteit. HDMI is ook veel duurder.

Een Ethernet kabel is dnek ik voor online.

Ja ethernent krijg je er gratis bij, maar draadloos moet je er bij kopen voor €80.. Echt een MS streek..
Link to comment
Delen op andere websites

uhh, mijn advies zou zijn; koop een PS3 :dans::tu:

groetjes

En kan jou advies dan ook zeggen hoeveel de PS3 staat? :engel:

P.S. Bedankt al voor de info ivm die kabels... ;)

ps3 staat op derde plaats en Btw je kan makkelijk de RROD vorkomen als je hem niet in kleinde ruimte's zet zet hem op een open plek waar hij genoeg koeling krijgt zet er tevens als je wilt een ventilator ofzo bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde eigenlijk de prijs. ^_^

Als je iemand kent die een telefoonabbonement nodig heeft, kan je in Nederland(Weet niet of België dat ook heeft of je in België ook een abbonement kan afsluiten) dan kan je al een ps3 voor circa 100 euro hebben.

Ik heb de mijne voor 71 euro gekocht :Y .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...