Forumrunner Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Wat is het nut van de occlusion blocks? Reageren
Tjerk Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Even rond gegoogled, en ik stuite op dit: The way I understand it is you put them inside of objects that the player doesn't see. Like inside of a building that they can't enter. Also you put them inside of mountains. It makes it so the game doesn't have to draw whatever is inside of those objects so the FPS is smoother. Het is in engels, dus ik hoop dat je het snapt. Anders wil ik het wel even vertalen. Reageren
Dvt Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) Even rond gegoogled, en ik stuite op dit:The way I understand it is you put them inside of objects that the player doesn't see. Like inside of a building that they can't enter. Also you put them inside of mountains. It makes it so the game doesn't have to draw whatever is inside of those objects so the FPS is smoother. Het is in engels, dus ik hoop dat je het snapt. Anders wil ik het wel even vertalen. Ik snap het niet helemaal hoewel ik wel Engels kan.. Bewerkt: 31 oktober 2008 door Dvt Reageren
Tjerk Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik snap het niet helemaal hoewel ik wel Engels kan.. Misschien snap je het als ik het vertaal: Zoals ik het begrijp, stop je die occlusion blocks aan de binnenkant van objecten die de spelers toch niet zien. Zoals aan de binnenkant van gebouwen die je niet kan binnengaan. Je kunt ze ook in bergen zetten. Het zorgt ervoor dat het spel de binnenkant van zo'n box niet hoeft te renderen, zodat het spel soepeler draait. Duidelijk? ^^ Reageren
ASPHALT Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Je weet hoop ik toch wel wat zo'n ding is / eruit ziet? Anders is het nogal moeilijk te begrijpen, ja. ^^ Het zijn in ieder geval van zo'n grote en kleine blokken in de map editor. In de quote van Tjerk staat dat je ze kunt gebruiken voor in huizen of bergen die ze normaal niet kunnen betreden. Dit zou ervoor zorgen dat de binnenkant niet geladen hoeft te worden. Ik dacht zelf dat het onzichtbare muren waren, maar dat blijkt dus van niet. :') Zu spät.. :') Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.