David22 Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Waarschuwing: Dit is een hele lange post. Doe alsjeblieft even doe moeite om hem door te lezen, je kan mij er goed mee helpen! Zeer geachte GTAForum.nl bezoekers, Sinds zeer korte tijd heb ik grote problemen met mijn laptop. Ik zal de situatie even schetsen. Bijna 1½ jaar terug heb ik bij de Makro een nieuwe laptop met Windows Vista gekocht. Werd verkocht onder het merk ChiliGreen, maar het is stiekem gewoon een Clevo M670SRU. So far, so good. Binnen de garantietermijn, welke 1 jaar is, heb ik geen enkel probleem ervaren met de computer. Maar je raad het al, de garantietermijn is voorbij en de computer begint mankementen te vertonen. Eerst met Vista. De computer bleef om de zoveel tijd hangen bij de simpelste taken (denk aan het kopiëren van bestanden, plaatjes schetsen met paint etc.). Uiteindelijk, na heel vaak drukken op de aan en uit knop om hem te herstaren, kreeg ik een melding dat Windows beschadigd was en niet opnieuw kon opstarten. Toen kreeg ik de een of andere Duitse recovery console van ChiliGreen. Die had ik uitgevoerd, maar toen waren mijn programma's niet meer geïnstalleerd. Omdat ik toch al van Vista af wilde, dacht ik "Nou, dan installeer ik nu XP". Voor de zekerheid even een back-up gemaakt van de belangrijkste bestanden, en toen XP erop gepleurt. Met de nieuwe installatie van XP ging het allemaal goed. Geen enkel probleem meer. Maarja, computers zijn niet te vertrouwen en dus begonnen de problemen al weer snel. De computer bleef weer bij de simpelste zaken hangen. Toen was ik het helemaal zat. Ik had de hele schijf geformatteerd en Linux geïnstalleerd. Dat wilde niet eens opstarten. Nou, dan toch maar weer terug naar XP. Weer de harde schijf geformatteerd en XP de installatiebestanden laten kopiëren. Opnieuw dacht ik So far, so good. Maar na de eerste keer opstaren kreeg ik de BIOS en daarna een zwart scherm. Ik heb hem nou al 4x de bestanden laten kopiëren, maar hij doet nog niets. Hier zit ik dus nu, achter de Pentium 1 computer van m'n oma te hopen dat mijn laptop het straks weer doet, maar hij wil niets doen en zelf kom ik er niet uit. Ik zou graag willen weten of dit een hardwarematige of een softwarematige fout is en of het voor een computern00b zoals ik een beetje makkelijk te repareren is. En kom nou alsjeblieft niet met oplossingen zoals "Nieuwe computerkaart" etc, want het is een laptop en daarin gaat dat niet zo makkelijk. Hier kan je trouwens een handleiding (Engels) voor mijn laptop vinden. Ik weet niet zeker of hier de prestaties in staan, maar ik heb er in ieder geval geen oplossing voor mijn probleem in kunnen vinden. (Voor de handleiding kijk onder "User Manual" bij M670SRU/M675SRU) Weet iemand een oplossing? Bij voorbaat hartelijk dank voor het lezen van dit bericht en het antwoord geven op mijn vraag. David22 Reageren
Thundercover Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Kan je nog wel in het BIOS komen? Welke versie van Linux heb je en kan je deze nog wel vanaf je cd opstarten? Van Ubuntu weet ik dat het een soort preview-versie heeft, dat alles vanaf de cd-rom leest en niks op je harde schijf zet. En kan Vista anders nog installeren, of heb je daar geen cd-rom van? Of probeer eens de Ultimate Boot cd, een bootable cd (als je hem eenmaal gebrand hebt) waarop een aantal programma's staan om hardware te checken. Misschien dat er een handig programma'tje voor je op staat. Reageren
David22 Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Bedankt voor je (snelle) reactie! Ik kan nog in mijn BIOS komen, maar niet altijd. Ik had Ubuntu geïnstalleerd, maar met Linux kan je sowieso niet op je NTFS schijf komen (NTFS = © MS). Ik zal eens even kijken naar die website die je gepost had. Vista kan ik niet opnieuw installeren, ik heb hem namelijk als .ISO gekregen en niet als CD. Die bezuinigheden van tegenwoordig... Reageren
Thundercover Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Een .iso-bestand kan je op een dvd-rom branden en dan zou die moeten kunnen booten. Reageren
David22 Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Weet ik, maar op het moment (ik ben bij mijn oma) heb ik alleen een CD-brander en geen DVD-brander bij de hand. Ik zal die UBCD even bekijken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.