NickyHendriks Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Hallo, Ik ben door Jowx' zijn topic in Opinie op de film Zeitgeist gekomen. Maar aangezien het gewoon op Youtube en op Google Vids staat wilde ik weten of het dan illegaal is om het te downloaden. Ik wilde dit gewoon weten. Want vaak is P2P illegaal. Maar omdat het dus gewoon gratis op internet te bekijken is wilde ik het ff weten. @ Moderators: Dit is geen aanvraag om de illegale kant op te gaan maar gewoon een klein vraagje. Bij Voorbaat Dank, Zamg0d1 Reageren
Ferre Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Helaas is er een fout in het Nederlandse pakket geslopen. De zin in het pakket " Het downloaden van muziek en films is meestal illegaal" komt niet overeen met wat de Nederlandse wet hierover zegt. Volgens de Nederlandse wet is alleen uploaden in strijd met het auteursrecht. Het downloaden van auteursrechtelijk beschermde werken door consumenten valt over het algemeen binnen de thuiskopie exceptie. Digibewust zal ervoor zorgen dat de fout hersteld wordt. Tot die tijd worden de Nederlandse pakketten niet verspreid.Volledig artikel: http://www.digibewust.nl/news/item/Downloa...l_en_wat_niet_/ Dat het geupload is op YouTube en Google Video mag niet, maar wie houd je tegen om het te bekijken en op te slaan voor op je iPod? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) Helaas is er een fout in het Nederlandse pakket geslopen. De zin in het pakket " Het downloaden van muziek en films is meestal illegaal" komt niet overeen met wat de Nederlandse wet hierover zegt. Volgens de Nederlandse wet is alleen uploaden in strijd met het auteursrecht. Het downloaden van auteursrechtelijk beschermde werken door consumenten valt over het algemeen binnen de thuiskopie exceptie. Digibewust zal ervoor zorgen dat de fout hersteld wordt. Tot die tijd worden de Nederlandse pakketten niet verspreid.Volledig artikel: http://www.digibewust.nl/news/item/Downloa...l_en_wat_niet_/ Dat het geupload is op YouTube en Google Video mag niet, maar wie houd je tegen om het te bekijken en op te slaan voor op je iPod? Nou het is niet voor me iPod (heb ik nie eens ) maar gewoon om op een DVD'tje te zetten en dan op bed kijken, of aan me Mens en Maatschappij docent te geven om aan leerlingen te laten zien als leerervaring zegmaar. En met welk progje kan ik van Google Vids opslaan? Bewerkt: 31 oktober 2008 door zamg0d1 Reageren
Joriz Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 bullshit Niet op alles zit auteursrechten en sommige dingen mag je dus gewoon kopieeren/overnemen. Zolang er niets bij staat geldt altijd het auteursrecht (al staat het er meestal wel bij). Anders staat aangegeven wat je er wel en niet mee mag doen. Terug naar de vraag: Google had vroeger een Google Video applicatie waarmee je offline hun films kon bekijken. Ik weet niet of die nog bestaat. Zover ik kan zien kan je de filmpjes van Google video allemaal gewoon downloaden en kan je die gerust voor privé gebruik gebruiken. Reageren
thomas1010 Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Jij moet realplayer downloaden dan starten en bij al die film als jij in de hoek hout met jij muis dan staat er download the video. Reageren
Thundercover Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Het downloaden van muziek en film is volgens de Nederlandse wet nog steeds legaal, mits het voor eigen gebruik is (een thuiskopie). Alleen het downloaden van software en het uploaden van auteursrechterlijk materiaal is illegaal. Hoe lang deze wet nog blijft bestaan, is nog even de vraag. Deze zomer deed een Haagse rechter een uitspraak waaruit kan worden afgeleid dat ook het downloaden van muziek en film illegaal is. Reageren
Fedmas Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik vind: dat het wel kan, anders probeer je contact op te neme met de makers, dan weet ge het zeker Reageren
Thundercover Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Het gaat er niet om wat je er van vindt, maar wat wel en niet mag. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Maar mijn vraag blijft: Is het dus legaal om het met Utorrent te downloaden? Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Maar mijn vraag blijft: Is het dus legaal om het met Utorrent te downloaden? Lijkt me wel, want de wet zegt dat je het voor eigen gebruik mag downloaden. Maar dat wil wel zeggen dat je niet bijvoorbeeld niet aan de leraar Maatschappijleer mag geven om te laten zien aan anderen, of het voor een tientje per stuk doorverkopen... Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 Maar mijn vraag blijft: Is het dus legaal om het met Utorrent te downloaden? Lijkt me wel, want de wet zegt dat je het voor eigen gebruik mag downloaden. Maar dat wil wel zeggen dat je niet bijvoorbeeld niet aan de leraar Maatschappijleer mag geven om te laten zien aan anderen, of het voor een tientje per stuk doorverkopen... Oh zo, nu snap ik het. En over die Maatschappijleer gedoe: Ik krijg nog geen maatschappijleer Wel Mens & Maatschappij (heel veel dingen bij elkaar, vooral Geschiedenis en Aardrijkskunde) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.