NickyHendriks Geplaatst: 1 november 2008 Rapport Geplaatst: 1 november 2008 Hallo, Ik ben een grote fan van de Classic GTA's maar GTA:SA vind ik ook heel leuk. Wie helpt mij dus met een script maken om ervoor te zorgen dat SA Topdown is. En dan met de optie om terug te schakelen naar 3D View zoals GTAIII ook heeft. Wie helpt mij? Ik heb SannyBuilder al. Bij Voorbaat Dank, Zammy Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Iemand? Ik wil namelijk deze mod heel graag. Ik ben niet van plan het te publiceren ofzo. Ik wil het voor mezelf gebruiken namelijk Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 In de SCM-wereld werkt het zo: 1) Je leert een beetje scripten. 2) Je maakt een eigen script. 3) Je post het script op internet, als je er niet helemaal uitkomt. Wat jij vraagt is: schrijf eventjes een CLEO mod. Als iemand dat zou doen, zou ik hem voor gek verklaren. ZOiets als dit duurt lang om te maken (in ieder geval als je het bugvrij wil maken). Dus probeer eerst zelf wat, en vraag daarna om hulp. Veel grotere kans dat je dan uiteindelijk je mod hebt. En trouwens, een beetje geduld mag ook wel, je hebt nog geen dag gewacht of je bumpt al. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 In de SCM-wereld werkt het zo:1) Je leert een beetje scripten. 2) Je maakt een eigen script. 3) Je post het script op internet, als je er niet helemaal uitkomt. Wat jij vraagt is: schrijf eventjes een CLEO mod. Als iemand dat zou doen, zou ik hem voor gek verklaren. ZOiets als dit duurt lang om te maken (in ieder geval als je het bugvrij wil maken). Dus probeer eerst zelf wat, en vraag daarna om hulp. Veel grotere kans dat je dan uiteindelijk je mod hebt. Het nadeel is dat ik niet echt iets kan met opcodes. Ik heb de codes wel maar ik weet niet met welke code ik zegmaar de Beeldpositie aanpas. Als ik die zou kennen had ik het zeker zelf gedaan. En trouwens, een beetje geduld mag ook wel, je hebt nog geen dag gewacht of je bumpt al. Sorry ik wacht al heel erg lang op deze mod en ik wilde het nu zelf proberen zegmaar. Met hulp van een scripter. Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 In de SCM-wereld werkt het zo:1) Je leert een beetje scripten. 2) Je maakt een eigen script. 3) Je post het script op internet, als je er niet helemaal uitkomt. Wat jij vraagt is: schrijf eventjes een CLEO mod. Als iemand dat zou doen, zou ik hem voor gek verklaren. ZOiets als dit duurt lang om te maken (in ieder geval als je het bugvrij wil maken). Dus probeer eerst zelf wat, en vraag daarna om hulp. Veel grotere kans dat je dan uiteindelijk je mod hebt. Het nadeel is dat ik niet echt iets kan met opcodes. Ik heb de codes wel maar ik weet niet met welke code ik zegmaar de Beeldpositie aanpas. Als ik die zou kennen had ik het zeker zelf gedaan. En trouwens, een beetje geduld mag ook wel, je hebt nog geen dag gewacht of je bumpt al. Sorry ik wacht al heel erg lang op deze mod en ik wilde het nu zelf proberen zegmaar. Met hulp van een scripter. Het toverwoord is geduld. Niemand is echt zo gek om ff een maand bezig te zijn met een script voor iemand die hem alleen voor zichzelf gebruikt. Probeer eerst zelf eens iets, dan is de kans groot dat je geholpen word. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Probeer eerst zelf eens iets, dan is de kans groot dat je geholpen word. Nou het nadeel is dat ik de opcode niet ken. Dus ik kan niet eens iets proberen Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Als jij cleo hebt staat in de examples map een voorbeeld script die de camera naar vc verandert, de opcodes die daarin staan kun jij ook gebruiken. De waardes zou ik niet weten maar het is handig om uit te proberen Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Als jij cleo hebt staat in de examples map een voorbeeld script die de camera naar vc verandert, de opcodes die daarin staan kun jij ook gebruiken. De waardes zou ik niet weten maar het is handig om uit te proberen VC? Vice City? Nouja ik heb dus gewoon een mapje CLEO aangemaakt en daarin zet ik de CLEO-Scripts. Maar ik zal eens op internet zoeken naar dat script Reageren
wesley123 Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Als jij cleo hebt staat in de examples map een voorbeeld script die de camera naar vc verandert, de opcodes die daarin staan kun jij ook gebruiken. De waardes zou ik niet weten maar het is handig om uit te proberen VC? Vice City? Nouja ik heb dus gewoon een mapje CLEO aangemaakt en daarin zet ik de CLEO-Scripts. Maar ik zal eens op internet zoeken naar dat script Als jij gewoon cleo via sb3 hebt geinstalleert staat hij in de map cleo>examples onder de naam van vccam geloof ik. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Als jij cleo hebt staat in de examples map een voorbeeld script die de camera naar vc verandert, de opcodes die daarin staan kun jij ook gebruiken. De waardes zou ik niet weten maar het is handig om uit te proberen VC? Vice City? Nouja ik heb dus gewoon een mapje CLEO aangemaakt en daarin zet ik de CLEO-Scripts. Maar ik zal eens op internet zoeken naar dat script Als jij gewoon cleo via sb3 hebt geinstalleert staat hij in de map cleo>examples onder de naam van vccam geloof ik. Zeker een noob vraagje maar wat is SB3? Reageren
PatrickW Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 SannyBuilder3, misschien ? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 (bewerkt) SannyBuilder3, misschien ? oh ok. Maar ik ga zometeen eens beginnen Bewerkt: 7 november 2008 door zamg0d1 Reageren
wesley123 Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Er is trouwens ook een bestand in sannybuilder3>data>sa waar alle opcodes in staan, denk jij dat die scripters al die opcodes uit hun hoofd kennen? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 (bewerkt) Er is trouwens ook een bestand in sannybuilder3>data>sa waar alle opcodes in staan, denk jij dat die scripters al die opcodes uit hun hoofd kennen? nee. Maar als ik alleen de opcode heb kan ik niet veel verder dacht ik. Want dan moet ik nog natuurlijk de code hebben waar die in gezet moet worden // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- 0000: NOP :NONAME_2 wait 250 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) jf @NONAME_75 if Actor.Driving($PLAYER_ACTOR) jf @NONAME_75 03C0: 0@ = actor $PLAYER_ACTOR car 1@ = Car.Model(0@) 09EF: set_behind_camera_autoposition_mode_for_car_model 1@ distance 1.0 altitude_multiplier 90.0 angle_X 90.0 :NONAME_75 jump @NONAME_2 Ik heb daarin al twee dingen aangepast bij de Angle X en Multiplier. Klopt de code zo ongeveer? En is er dan een manier om het in te stellen als ik op bijvoorbeeld T druk? Bewerkt: 8 november 2008 door zamg0d1 Reageren
wesley123 Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Die code doet het wel als het goed is. En in de map(bij 3.4) data>sa staat een bestand opcodes.txt en daar staan alle opcodes in Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.