Jump to content

Witte achtergrond weg

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb van mij fantastische avatar een kerstversie gemaakt, alleen nu kleurt die witte achtergrond niet mee aan de plaats waar die staat.

Christmasgangster-1.png

Dus hij zou eigelijk nu ligtgrijs worden als ik hem hier plaats, of groen als ik hem op een groene site zet. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Want nu blijft ie simpel wit... :N

Geplaatst:

Wat ik doe, als ik met photoshop werk is een screenshot nemen van de achtergrond van GTAForum. En dan met dat handige eyedrop (correct me if I'm wrong) de achtergrond kleur nemen van GTAForum. Omdat er geen patroon of enig toon verschil in de achtergrond zit ben je altijd zeker dat je de juiste kleur hebt. Om specifieker te zijn, en al dat werk uit te sparen is de achtergrond kleur voor Orange Dawn; #F1F1F1. Maar het is beter aangeraden om transparant te werken in dat geval..

Geplaatst: (bewerkt)

Hier is hij:

Nee, het is geen aanvraag, maar ik heb hem even voor je gemaakt. Heb de afbeelding op een transpirante BG gezet, en heb toen het witte weggehaald met de Maxic Wand Tool.

Veel plezier ermee iig. :Y

Bewerkt: door Sprunk
Hier is hij:

Nee, het is geen aanvraag, maar ik heb hem even voor je gemaakt. Heb de afbeelding op een transpirante BG gezet, en heb toen het witte weggehaald met de Maxic Wand Tool.

Veel plezier ermee iig. :Y

Bedankt! _O_

Edit: Heb hem gelijk als mijn nieuwe avatar neergezet. ^_^

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:
Wat ik doe, als ik met photoshop werk is een screenshot nemen van de achtergrond van GTAForum. En dan met dat handige eyedrop (correct me if I'm wrong) de achtergrond kleur nemen van GTAForum. Omdat er geen patroon of enig toon verschil in de achtergrond zit ben je altijd zeker dat je de juiste kleur hebt. Om specifieker te zijn, en al dat werk uit te sparen is de achtergrond kleur voor Orange Dawn; #F1F1F1. Maar het is beter aangeraden om transparant te werken in dat geval..

Wat is Eyedrop? En hoe kan ik makkelijk met Photoshop een kleurcode van een stukje vinden?

Dit is de eyedrop tool:

Als je deze tool geselecteerd hebt, kun je de kleur van iets overnemen naar je geselecteerde kleur (foreground collor). Dus als je een leuke blauwe kleur hebt in je sig, en je wilt je tekst dezelfde kleur, kun je die met de eyedrop tool "op pakken". Je klikt dan op de pixel met die blauwe kleur, en dezelfde kleur komt dan in je foreground collor. Erg handig :Y

De kleurcode kun je hier vinden/invoeren. Heb als voorbeeld de kleur van Ice Banana gebruikt.

kleurenrf3.png

Dit is in CS3, ik weet niet welke versie jij hebt, maar het zal ongeveer hetzelfde zijn.

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...