gabber333 Geplaatst: 1 november 2008 Rapport Geplaatst: 1 november 2008 Mensen, ik heb een probleem. Eigenlijk zegt de titel al alles, als je gta speelt kan je wel alle toetsen die op het stuur zelf zitten instellen maar die pedalen reageren niet. Wat wel het geval is, is dat wanneer je met het stuur en pedalen aangesloten in een auto stap, de camera gaat draaien. Ik hoor graag van u OS: windows vista home premium(maar dat zal er wel geen reet mee te maken hebben) Trouwens bij andere spellen zo als NFS Most Wanted doet het stuur en de pedalen het prima! Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 1 november 2008 Rapport Geplaatst: 1 november 2008 Welkom op GTAForum gabber333 In de eerste plaats wordt een race-stuur niet echt aanbevolen voor SA, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik ga er even van uit dat je je controller hebt ingesteld op 'joypad', heb je dit nog niet gedaan doe dat dan als eerste. Daarnaast is het volgens mij zo dat het stuur én de pedalen samen 1 analoge stick voorstellen als je het even vergelijkt met een gamepad (met 1 of 2 analoge sticks). Met het stuur maak je een beweging over de X-as (met een analoge stick dus naar links of rechts), met de pedalen maak je een beweging over de Y-as (met een analoge stick dus naar boven en onder). Normaal gesproken gebruik je met een gamepad (met 2 analoge sticks) de linker stick om te sturen (over de X-as) en m.b.v. de Y-as kan de camera positie worden veranderd (dezelfde stick op en neer bewegen). Het gas geven en remmen gebeurt m.b.v. twee knoppen. En volgens mij is dat het punt waarop het mis gaat met een racestuur bij dit spel: je kan de knoppen wel zelf aanpassen maar de analoge sticks kan je niet handmatig instellen. Hierdoor kan je de pedalen dus niet instellen om gas te geven en te remmen. Ik raad je aan om het spel te spelen met het toetsenbord+muis of m.b.v. een gamepad. Je maakt trouwens een rare vergelijking: GTA SA is in tegenstelling tot Need For Speed geen racespel en een racestuur is in principe alleen bedoeld voor racespellen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Wat je wel kan proberen is het volgende. Kijk of je racestuur flippers heeft. Dat zijn die dingen waarmee je in een racespel moet schakelen. Als je die hebt, kun je bij de controls van SA instellen dat de linker flipper gas is, en de rechter flipper de rem. Het zijn namelijk gewoon knopjes, net als de pijltjestoetsen op je toetsenbord. Zo doe ik het altijd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.