iefen Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 kijk een txd kan ik denk ik wel maken! maar ik wil een dff maken! ik weet niet hoe het moet ik heb zmoddeler 2 en gmax en ik heb bleuprints van een mini cooper en die wil ik dus ZELF maken! maar ik weet niet hoe je met bleuprints een werkende dff krijgt of dat je een 3d model van die bleuprints kan maken! ik heb kam's script en ik probeer hierna wat minder vragen te stellen! plzz help me Reageren
Jochem285 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Kijk is bij de master tutorials? dat zal je helpen. Reageren
SubaruFreak Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Deze tut is handig <<<KLIK HIER>>> Ik hoop dat het helpt Reageren
Beagle Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 kijk een txd kan ik denk ik wel maken! maar ik wil een dff maken!ik weet niet hoe het moet ik heb zmoddeler 2 en gmax en ik heb bleuprints van een mini cooper en die wil ik dus ZELF maken! maar ik weet niet hoe je met bleuprints een werkende dff krijgt of dat je een 3d model van die bleuprints kan maken! ik heb kam's script en ik probeer hierna wat minder vragen te stellen! plzz help me Oke, je wil twee dingen: Een model maken van een mini cooper Een dff (waarschijnlijk ook col) maken van je model. Modeleren is iets lastigs dat je niet "even" leert, je hebt heeel veel tuts om te modeleren. Dan een dff maken, moet met die kams scripts idd. Je klapt de export dff open, je geeft de col aan en drukt op export. Dus, twee dingen, twee (lamme) antwoorden. Reageren
iefen Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 ok maar hoe inporteer ik de blauwdrukken in gmax??? Reageren
Beagle Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Importeren? Nee, je maakt planes en die geef je de textuur van je blueprint. Reageren
iefen Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 heuh ik begrijp het niet meer ik heb 1. gmax/zmoddeler 2. kam's script 3. mini cooper blauwdrukken ik heb de tut gevolgd van dr1fter maar daar zie je alleen hoe je blauwdrukken importeert enz. en neit hoe je daar een dff van maakt, want daar heb je VOLGENSMIJ gmax voor nodig!?? Reageren
Beagle Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Gast, je maakt geen dff van een blauwdruk, je maakt een dff van je model. Model eerst je model maar, dan zie je daarna wel hoe je het exporteert naar dff en col. Reageren
iefen Geplaatst: 2 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 november 2008 (bewerkt) kijk ik heb die tut van dr1fter gevolgd en wat nu??? opslaan als z3m ???? en dan??? ik wil die auto ingame zetten, txd heb ik al gemaakt Bewerkt: 2 november 2008 door iefen Reageren
Puma Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 (bewerkt) Jezus, gebruik je hersens nou eens: er bestaat een heel tutorial subforum waar tientallen tutorials in staan! Waarom willen mensen altijd dingen kunnen die ze niet kunnen Je kunt niet zomaar even leren modelen en modden, je moet beginnen als een beginner en niet als een professional. Begin gewoon met een model van een auto te modelen ofzo, daarna leer je hoe je moet texturen, renderen etc. en op het laatst (lees: over minimaal 1 jaar) kun je gaan proberen dingen ingame te zetten. Doe mij en de rest van de mensen een lol: Gebruik de zoekfuncitie; Kijk in het tutorials-subforum; "Google"; Check of er handige tutorials in het subforum ervoor staan; De zoekfunctie levert vaak oplossingen; Google is een zoekmachine op internet waarmee je heel veel dingen kunt vinden; Gebruik de zoekfunctie; Op google staan heel veel handige dingen, neem eens de moeite verschillende zoekopdrachten te checken; Er staan genoeg tutorials in het subforum ervoor om te leren modden; Als je het dan nog niet weet gebruik je de zoekfunctie, kijk je in het tutorials subforum of op google; Als je het dán nog niet weet maak je een topic. Succes. Bewerkt: 2 november 2008 door Puma Reageren
Beagle Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Wat Puma zegt, model je model eerst! Je vergeet namelijk een stap. Je wil iets ingame zetten voordat je iets hebt. Maar wat ik wilde zeggen: Een auto ingame zetten is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik heb ook een automod gemaakt, en geloof me, ik heb HEEL wat bugs moeten oplossen, en dat ging ook niet zo soepel. Het is namelijk niet zo, dat als jij je auto model hebt, en je exporteert het, dat het werkt. Het is niet zo dat SA zelf wel uitvind in jouw model uitvind welke meshes de wielen zijn, wat het chassis is, waar de uitlaatgassen moet uitkomen, waar het vuur van de motor moet komen, welke mesh de motorkap is. Dat moet je allemaal aangeven met hele precieze namen. Dan moet je dus ook aangeven met dummys waar uitlaatgassen komen, waar de motor zit, waar de wielen komen. Dan moet je ook alles goed gelinkt hebben aan elkaar, dat als het chassis_dummy beweegt, dat de hele auto dan mee beweegt. Het is allemaal niet zo simpel. Begin nou maar eerst met gebouwtjes ingame zetten, simpele dingen Er staan een aantal tuts in het tutforum hoe je een gebouw moet exporteren en ingame moet zetten. Dan weet je meteen beter hoe het SA systeem eruit ziet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.