Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

kijk een txd kan ik denk ik wel maken! maar ik wil een dff maken!

ik weet niet hoe het moet

ik heb zmoddeler 2 en gmax

en ik heb bleuprints van een mini cooper en die wil ik dus ZELF maken!

maar ik weet niet hoe je met bleuprints een werkende dff krijgt of dat je een 3d model van die bleuprints kan maken!

ik heb kam's script en ik probeer hierna wat minder vragen te stellen!

plzz help me

Geplaatst:
kijk een txd kan ik denk ik wel maken! maar ik wil een dff maken!

ik weet niet hoe het moet

ik heb zmoddeler 2 en gmax

en ik heb bleuprints van een mini cooper en die wil ik dus ZELF maken!

maar ik weet niet hoe je met bleuprints een werkende dff krijgt of dat je een 3d model van die bleuprints kan maken!

ik heb kam's script en ik probeer hierna wat minder vragen te stellen!

plzz help me

Oke, je wil twee dingen:

Een model maken van een mini cooper

Een dff (waarschijnlijk ook col) maken van je model.

Modeleren is iets lastigs dat je niet "even" leert, je hebt heeel veel tuts om te modeleren.

Dan een dff maken, moet met die kams scripts idd. Je klapt de export dff open, je geeft de col aan en drukt op export.

Dus, twee dingen, twee (lamme) antwoorden.

Geplaatst:

heuh ik begrijp het niet meer

ik heb 1. gmax/zmoddeler 2. kam's script 3. mini cooper blauwdrukken

ik heb de tut gevolgd van dr1fter maar daar zie je alleen hoe je blauwdrukken importeert enz. en neit hoe je daar een dff van maakt, want daar heb je VOLGENSMIJ gmax voor nodig!??

Geplaatst:

Gast, je maakt geen dff van een blauwdruk, je maakt een dff van je model. Model eerst je model maar, dan zie je daarna wel hoe je het exporteert naar dff en col.

Geplaatst: (bewerkt)

kijk ik heb die tut van dr1fter gevolgd en wat nu??? opslaan als z3m ????

en dan??? ik wil die auto ingame zetten, txd heb ik al gemaakt

Bewerkt: door iefen
Geplaatst: (bewerkt)

Jezus, gebruik je hersens nou eens: er bestaat een heel tutorial subforum waar tientallen tutorials in staan! Waarom willen mensen altijd dingen kunnen die ze niet kunnen :? Je kunt niet zomaar even leren modelen en modden, je moet beginnen als een beginner en niet als een professional. Begin gewoon met een model van een auto te modelen ofzo, daarna leer je hoe je moet texturen, renderen etc. en op het laatst (lees: over minimaal 1 jaar) kun je gaan proberen dingen ingame te zetten.

Doe mij en de rest van de mensen een lol:

• Gebruik de zoekfuncitie;
  • Kijk in het tutorials-subforum;
  • "Google";
  • Check of er handige tutorials in het subforum ervoor staan;
  • De zoekfunctie levert vaak oplossingen;
  • Google is een zoekmachine op internet waarmee je heel veel dingen kunt vinden;
  • Gebruik de zoekfunctie;
  • Op google staan heel veel handige dingen, neem eens de moeite verschillende zoekopdrachten te checken;
  • Er staan genoeg tutorials in het subforum ervoor om te leren modden;
  • Als je het dan nog niet weet gebruik je de zoekfunctie, kijk je in het tutorials subforum of op google;
  • Als je het dán nog niet weet maak je een topic.

Succes.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Wat Puma zegt, model je model eerst! Je vergeet namelijk een stap. Je wil iets ingame zetten voordat je iets hebt. Maar wat ik wilde zeggen: Een auto ingame zetten is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik heb ook een automod gemaakt, en geloof me, ik heb HEEL wat bugs moeten oplossen, en dat ging ook niet zo soepel. Het is namelijk niet zo, dat als jij je auto model hebt, en je exporteert het, dat het werkt. Het is niet zo dat SA zelf wel uitvind in jouw model uitvind welke meshes de wielen zijn, wat het chassis is, waar de uitlaatgassen moet uitkomen, waar het vuur van de motor moet komen, welke mesh de motorkap is. Dat moet je allemaal aangeven met hele precieze namen. Dan moet je dus ook aangeven met dummys waar uitlaatgassen komen, waar de motor zit, waar de wielen komen. Dan moet je ook alles goed gelinkt hebben aan elkaar, dat als het chassis_dummy beweegt, dat de hele auto dan mee beweegt. Het is allemaal niet zo simpel. Begin nou maar eerst met gebouwtjes ingame zetten, simpele dingen :)

Er staan een aantal tuts in het tutforum hoe je een gebouw moet exporteren en ingame moet zetten. Dan weet je meteen beter hoe het SA systeem eruit ziet ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...