Jump to content

Nieuwe processort steken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Met GTA IV in het vooruitzicht zou ik het graag willen spelen op mijn computer, nu de systeemeisen er zijn en ik daar niet aan voldoe moet ik mijn PC upgraden. Ik hoorde dat mijn processor niet voldoet, net zoals mijn videokaart etc., ik moet dus een nieuwe processor hebben, dat heeft bij mij prioriteit. Nu vraag ik me al af of het mogelijk is om een nieuwe processor te steken. Zoja, kan iemand me een link geven(of een uitleg zelf) van hoe ik dit het beste aanpak? Zonee, kan ik dan op een andere manier GTA IV spelen. Ik plaats even mijn specificaties van mijn computer:

computer.gifComputer

• Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.
  • Computermodel: ConRoe945PL-GLAN
  • Computernaam:
  • Systeemtype: X86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant:
  • Model: ConRoe945PL-GLAN
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz
  • Kloksnelheid: 3196 MHz

memory.gifGeheugen

• Grootte: 1023 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

• Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 150,85 GB
  • Vrije ruimte: 19,22 GB

videocard.gifVideokaart

• Model: Radeon X1650 Series Secondary
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor (0x71E6)
  • Geheugengrootte: 256 MB
  • Drivers: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6783

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Standaardbeeldscherm
  • Schermresolutie: x
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Pinnacle Systems
  • Model: Pinnacle PCTV 310i PAL Stereo DVB-T Capture Device

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool

Kan iemand me ook info geven over wat ik moet aanpassen en misschien een voorbeeld geven van hardware die ik dan moet aankopen. Ik heb een budget van rond de 250 euro om mijn PC up te graden, red ik het hiermee?

Ik dank jullie alvast en als er vragen zijn dat hoor ik het graag!

Rivel

Geplaatst:

De socket van je CPU zal handig zijn, als we die weten kunnen we een goede cpu aanwijzen.

Wat meer info met bijvoorbeeld SIW zou handig zijn, dan weten we wat meer over je pc

Geplaatst:

Hier is de extra info van de CPU met SIW:

Property Value

Number of CPU(s) One Physical Processor / One Core / 2 Logical Processors / 64 bits

CPU Full Name Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz

Vendor GenuineIntel

CPU Name Intel Pentium 4 641

CPU Code Name Cedar Mill

Platform Name Socket 775 LGA

Revision D0

Technology 65 nm

Instructions MMX, SSE, SSE2, SSE3, ET64, EST, HT

Original Clock 3200 MHz

Original System Clock 200 MHz

Original Multiplier 16.0

CPU Clock 3196 MHz

System Clock 199.8 MHz

FSB 799.1 MHz

L1 Data Cache 16 KBytes

L1 Trace Cache 12 Kuops

L2 Cache 2048 KBytes

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat je met een klein probleempje zit, Rivel. De Pentium 4 serie gebruikt een oud socket, waardoor je dus ook een nieuw moederbord en waarschijnlijk ook nieuw geheugen moet kopen. Als je dan ook nog een nieuwe en goede videokaart moet kopen, wordt het een kostbare zaak.

Damn, ik zie dat jij een zeer recente P4 hebt met een modern socket. In dat geval kan je gewoon elke Core 2 duo processor van Intel pakken. Bovendien heb je te weinig RAM, post eens wat info over je RAM geheugen.

Wat is je budget voor de upgrade? Dan kunnen we bepalen wat je allemaal moet kopen.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Ik denk dat je met een klein probleempje zit, Rivel. De Pentium 4 serie gebruikt een oud socket, waardoor je dus ook een nieuw moederbord en waarschijnlijk ook nieuw geheugen moet kopen. Als je dan ook nog een nieuwe en goede videokaart moet kopen, wordt het een kostbare zaak.

Damn, ik zie dat jij een zeer recente P4 hebt met een modern socket. In dat geval kan je gewoon elke Core 2 duo processor van Intel pakken. Bovendien heb je te weinig RAM, post eens wat info over je RAM geheugen.

Wat is je budget voor de upgrade? Dan kunnen we bepalen wat je allemaal moet kopen.

Hoi!

Ik heb een budget van rond de 250 euro(maximum 300) dus dat is wel vrij weinig denkik.

Geplaatst:

ik had ongeveer het zelfde probleem, heb in plaats van een upgrade een p3 gekcht :puh:

Geplaatst:

Ik weet niet 100% zeker of je elk processor erin kunt steken, als je mobo het niet ondersteunt kan hij hem niet draaien, maar dat weet ik niet zeker.

Info over je mobo, VGA etc. is handig zodat we kunnen zien wat wel en niet past op jouw mobo

Geplaatst:
Ik weet niet 100% zeker of je elk processor erin kunt steken, als je mobo het niet ondersteunt kan hij hem niet draaien, maar dat weet ik niet zeker.

Info over je mobo, VGA etc. is handig zodat we kunnen zien wat wel en niet past op jouw mobo

Klik!

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik wachten met het kopen van een nieuwe processor omdat begin december de nieuwe I7 processors komen van Intel en dan zullen de Dual-Cores en Quad-Cores in prijs dalen.

Geplaatst:
Als ik jou was zou ik wachten met het kopen van een nieuwe processor omdat begin december de nieuwe I7 processors komen van Intel en dan zullen de Dual-Cores en Quad-Cores in prijs dalen.

Goede tip, ze zijn namelijk stervens duur op het moment. :7

Geplaatst:

Nope, je kan niet elke C2D-cpu op dit bord stoppen, 945-chipsets ondersteunen enkel tot aan de Conroe/Allendale-cores, en verder moet het BIOS ook nog ondersteuning ervoor hebben. Uiteindelijk betekent dus dat alle E4xxx en E6xxx-processoren op dit moederbord zullen werken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...