Daan013 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 Mijn vader zit eraan te denken om een nieuwe over een maandje te kopen, we hebben nu een Ati Radeon X1250. Ik geloof dat ie onboard is. Ik heb gelezen en gehoord dat NVidia wel goed zijn voor games maar welke videokaart is beter dan de X1250. Ik denk dat mijn vader maximaal 220 euro ofzo wilt uitgeven. En let op het gaat vooral om beter games te kunnen spelen! Alvast bedankt, Daan D. Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 november 2008 Rapport Geplaatst: 2 november 2008 welk slot heeft hij? Reageren
Daan013 Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 3 november 2008 Ok dit gaat me te boven: Wat is een slot? Ik heb er wel eens van gehoord Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 november 2008 Rapport Geplaatst: 3 november 2008 Hij wilt weten of je een PCI-Express, óf een AGP slot heeft. AGP is een meestal bruin slot op je moederbord, en ziet er zo uit: PCI-Express is de opvolger van AGP, en de kans is groot dat je een PCI-e hebt als je PC nog niet zo heel erg oud is. Een PCI-E slot ziet er zo uit: Je moet dan even in je kast kijken welk slot jij hebt. Reageren
Daan013 Geplaatst: 3 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 3 november 2008 (bewerkt) Hij wilt weten of je een PCI-Express, óf een AGP slot heeft.AGP is een meestal bruin slot op je moederbord, en ziet er zo uit: [afb] PCI-Express is de opvolger van AGP, en de kans is groot dat je een PCI-e hebt als je PC nog niet zo heel erg oud is. Een PCI-E slot ziet er zo uit: [afb] Je moet dan even in je kast kijken welk slot jij hebt. Zal mijn vader blij mee zijn Naja hij heeft ook wel eens een geluidskaart geinstalleerd dus hij weet wat hij met elektronica moet, hij heeft vroeger geloof ik als een soort hobbie radio's gemaakt en gerepareerd dus. Edit: Ik heb het aan mijn vader gevraagt en hij zegt dat ik niet hoef te kijken want onze videokaart zit op de moederboard zoals ik al zei in mijn eerste post... Bewerkt: 3 november 2008 door Thundercover Afbeeldingen uit de quote gehaald. ~~ Thundercover Reageren
Kloep Geplaatst: 3 november 2008 Rapport Geplaatst: 3 november 2008 Hij wilt weten of je een PCI-Express, óf een AGP slot heeft.AGP is een meestal bruin slot op je moederbord, en ziet er zo uit: *image* PCI-Express is de opvolger van AGP, en de kans is groot dat je een PCI-e hebt als je PC nog niet zo heel erg oud is. Een PCI-E slot ziet er zo uit: *image* Je moet dan even in je kast kijken welk slot jij hebt. Zal mijn vader blij mee zijn Naja hij heeft ook wel eens een geluidskaart geinstalleerd dus hij weet wat hij met elektronica moet, hij heeft vroeger geloof ik als een soort hobbie radio's gemaakt en gerepareerd dus. Edit: Ik heb het aan mijn vader gevraagt en hij zegt dat ik niet hoef te kijken want onze videokaart zit op de moederboard zoals ik al zei in mijn eerste post... En in welke slot zit hij dan? Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 november 2008 Rapport Geplaatst: 3 november 2008 Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen, als die vga op de moederbord zit kun je hem er niet vanafhalen dus zal hij toch echt in een pci-e of agp slot moeten. Als jij een agp kaart koopt en je hebt pci-e past dat natuurlijk niet. Met deze tool kun je erachter komen wat voor slot je hebt: http://www.gtopala.com/siw-download.html Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 november 2008 Rapport Geplaatst: 3 november 2008 Als je dus een onboard kaart hebt, is het helemaal makkelijk om te kijken of je PCI-d of AGP hebt. Zit je videokaart al in zo'n slot. Haal hem er dan uit en/of kijk in welk van die twee sloten hij zit. Reageren
Daan013 Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Ik dacht al dat mijn vader niet gelijk had maarja effe kijken wat ik heb... Er staat Name: PCIE X1 En Type: PCI Express Dus die PCI Handige tool trouwens, bedankt Wesley123. Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 november 2008 Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Dan zul je dus een pci-e moeten kopen, die zijn 16x en als jouw pc 1x heeft heeft hij ook 16x. Een goede is bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 5 november 2008 Rapport Geplaatst: 5 november 2008 Dan zul je dus een pci-e moeten kopen, die zijn 16x en als jouw pc 1x heeft heeft hij ook 16x.Een goede is bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA je geeft hem nu wel heel grappig een 9800GTX+ maar daar heb je dan zeker weten een nieuwe voeding bij nodig, de huidige zal dat niet kunnen hebben, als ik kijk naar de huidige kaart kijk zal het geen high end systeem zijn en zal die kaart giga gaan bottlenecken. [sarcasme]Mss is dit wat voor je Klikkerdeklik[/sarcasme] nu ff sereneus, MSI NX8600 GTS, of een iets goedkopere MSI NX8600 GT ik denk dat je hier ook al een end mee kom Reageren
Daan013 Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Dan zul je dus een pci-e moeten kopen, die zijn 16x en als jouw pc 1x heeft heeft hij ook 16x.Een goede is bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA je geeft hem nu wel heel grappig een 9800GTX+ maar daar heb je dan zeker weten een nieuwe voeding bij nodig, de huidige zal dat niet kunnen hebben, als ik kijk naar de huidige kaart kijk zal het geen high end systeem zijn en zal die kaart giga gaan bottlenecken. [sarcasme]Mss is dit wat voor je Klikkerdeklik[/sarcasme] nu ff sereneus, MSI NX8600 GTS, of een iets goedkopere MSI NX8600 GT ik denk dat je hier ook al een end mee kom Maar die zijn dus wel beter dan deze die ik nu heb? Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Maar die zijn dus wel beter dan deze die ik nu heb? Onboard zuigt gruwelijk. Alles is beter dan dat. Reageren
NTAuthority Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Dan zul je dus een pci-e moeten kopen, die zijn 16x en als jouw pc 1x heeft heeft hij ook 16x. Dat hoeft helemaal niet verplicht, vooral simpelere moederborden hebben wel een 1x-slot (vervanging van originele PCI), maar geen 16x. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.