Jump to content

Pentium D (met 2 processors) vs Core 2 Duo

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Op de site van Intel kan ik vreemd genoeg m'n processor niet vinden i.c.m. mijn kloksnelheid. Ik heb een Intel Pentium D Dual Core 3GHz (met 2 processors) en vroeg mij eigenlijk af wat nu het (grootste) verschil is met een Core 2 Duo. En .... daar is het nu eenmaal om te doen .... zou ik met m'n huidige processor GTA IV aan kunnen? (Mijn overige PC specificaties voldoen namelijk wel.)

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst: (bewerkt)

Het groote verschil is dacht het het Caché geheugen, wat bij een Core 2 Duo veel hoger is. Daarbij komt datde Core 2 Duo nieuwer is, en dus ook beter is dan een Pentium D.

Als ik de systeemeisen erbij pak heb je dus een Core 2 Duo nodig. Dan zou je dus toch buiten het bootje vallen, al lijkt me het héél sterk dat je met jouw processor geen IV kan spelen, maar volgens de systeemeisen heb je idd gewoon pech.

Hopen voor jou, voor mij, en vele andere dat IV nog word geoptimaliseerd, zodat je met een mindere processor IV kan gaan spelen. Zelfst Crysis heeft aan een P4 nog genoeg :bonk: Het zijn gewoon absurd hoge eissen, zeker als het gaat om een processor.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

let wel ff op met kopen met nieuwe processor dat je moederbord het aan kan je werkgeheugen er samen mee werkt

en dat je video kaart niet te laag is want anders heb je er weinig aan trouwens je kan beter een qeud processor kopen je moet maar even gaan vergelijken de prima site heb ik hier voor klik hier dus veel succes!

Geplaatst:
let wel ff op met kopen met nieuwe processor dat je moederbord het aan kan je werkgeheugen er samen mee werkt en dat je video kaart niet te laag is want anders heb je er weinig aan trouwens je kan beter een qeud processor kopen je moet maar even gaan vergelijken de prima site heb ik hier voor klik hier dus veel succes!
Dat ik een nieuwe processor kan kopen had ikzelf ook wel kunnen bedenken. :7 Voorlopig ben ik nog niet van plan om een nieuwe te kopen en met 2G RAM en een 8800GTS 320MB zit ik redelijk veilig m.b.t. GTA IV. Er werd gezegd dat het verschil tussen de processors in de cache zit, is dit daadwerkelijk zo'n verschil dat GTA IV het niet zal doen? Zijn er verder nog wezenlijke verschillen?
Geplaatst:

Nou, het zal niet alleen aan het caché geheugen liggen. De Pentium D is gewoon een andere processor. De enige gelijkenis met de Core 2 Duo is dat ze allebij 2 core's hebben.

Misschien moet je gewoon proberen GTA te draaien. Als dat niet lukt kun je altijd nog een nieuwe processor kopen. ^_^

Geplaatst:

lijkt me sterk intel moet het zeker doen want dat werkt nouw met nvdia net als amd en atir

lijkt me sterk trouwens je kan gewoon een qeud kopen het zal je pc ook nog is versnellen wat je proccesor is langzaamer dan je video kaart dus eigenlijk nieuwe prossecor zou het beste zijn

Geplaatst:
lijkt me sterk intel moet het zeker doen want dat werkt nouw met nvdia net als amd en atir

lijkt me sterk trouwens je kan gewoon een qeud kopen het zal je pc ook nog is versnellen wat je proccesor is langzaamer dan je video kaart dus eigenlijk nieuwe prossecor zou het beste zijn

Leer typen en plaats dan een reactie, dit leest echt waardeloos. :duh:

@KoE: Je systeem zit qua specs prima, maar je processor is toch wel het minste van allemaal. Hij is veroudert en het beste kan je er een nieuwe in zetten. Toch lijkt het me sterk als hij niet op een Intel Pentium D werkt, terwijl hij wel op de mid-range Core 2 Duo's werkt. Ik zou het gewoon proberen en als GTA werkt, scheelt je dat weer een smak geld, aangezien Intel processoren erg prijzig zijn.

Geplaatst:

Inmiddels heb ik m'n systeem getest op >deze site< en daaruit blijkt dat mijn systeem 'm prima aan kan! Met als aanmerking op m'n processor: "Your processor is slightly less powerful in raw performance", daarbij wordt voor m'n videokaart de volgende aanmerking gegeven: "Your display card is significantly more powerful in raw performance". Wat elkaar dus enigzinds lijkt op te heffen. Ik werd uiteindelijk geschaald boven de aanbevolen systeemeisen. :7

Maar waar het daar uiteindelijk op neerkomt is dat het mogelijk is met een Pentium D processor (een hoge kloksnelheid zal wel invloed hebben) en dus ook met een Pentium Dual Core, ondanks dat dit geen Core 2 Duo processors zijn.

Geplaatst:

Je processor nekt je GPU behoorlijk, ook bij GTA IV dus. Ik denk niet dat hij lekker gaat draaien met jou PC. Als je een moederbord hebt met een S775 socket zou je er voor 100/200 euro beter een C2D bij kunnen zetten. Dan loopt de rest wat je erop doet ook gelijk een stuk beter. Ik zou als ik jou was gaan denken aan een E8400. Dan moet GTA IV wel lukken op medium. Al zou hij met een simpele HD4850 wéér een stuk beter lopen, maar dan ben je ook weer gelijk 150 euro meer kwijt...

Het verschil tussen de Pentium's zit hem in de bouw. Ik weet niet hoe het precies zit, maar door de opbouw zijn de C2D's op dezelfde clocksnelheid veel sneller dan de Pentium's/P4's en AMD's concurrentie. Wat inderdaad komt omdat ze nieuwer zijn. ^^

Ik hoop dat ik duidelijk was?

Geplaatst:
Je processor nekt je GPU behoorlijk, ...
Wat is een GPU?
Als je een moederbord hebt met een S775 socket zou je er voor 100/200 euro beter een C2D bij kunnen zetten.
Ik heb idd een 775 socket maar - zoals ik al eerder heb gezegd - doe ik dat pas als ik het spel heb en het resultaat heb gezien op m'n huidige PC.
Ik zou als ik jou was gaan denken aan een E8400... Al zou hij met een simpele HD4850 wéér een stuk beter lopen, maar dan ben je ook weer gelijk 150 euro meer kwijt...
Wat is een E8400 en een HD4850? Als dit video-kaarten zijn: ik zal de komende tijd m'n video-kaart nog niet gaan vervangen, voor GTA IV voldoet die genoeg voor mij (alleen het geheugen is iets minder dan aanbevolen).
Het verschil tussen de Pentium's zit hem in de bouw. Ik weet niet hoe het precies zit, maar door de opbouw zijn de C2D's op dezelfde clocksnelheid veel sneller dan de Pentium's/P4's en AMD's concurrentie. Wat inderdaad komt omdat ze nieuwer zijn. ^^

Ik hoop dat ik duidelijk was?

Volgens mij heeft een Pentium 4 maar 1 processor en de Pentium D en de Pentium Dual Core beide 2 processors. Waarschijnlijk is m'n kloksnelheid een groot +punt. Maar tot nu toe is het enige echte antwoord waar ik naar op zoek was het verschil in cache. Dat de Core 2 Duo nieuwer is wist ik al, dat die daardoor waarschijnlijk ook beter is kan ik ook wel op m'n klompen aanvoelen. Het gaat mij om de verschillen in de werking tussen de processors. En waarom ik als resultaat krijg op die ene site dat m'n PC voldoet aan de minimale systeemeisen terwijl ik geen Core 2 Duo processor heb.
Geplaatst:
(...) Wat is een E8400 en een HD4850? Als dit video-kaarten zijn: ik zal de komende tijd m'n video-kaart nog niet gaan vervangen, voor GTA IV voldoet die genoeg voor mij (alleen het geheugen is iets minder dan aanbevolen). (...)

Het is een processor (Intel Core 2 Duo E8400) en een videokaart (AMD Radeon HD4850).

Overigens kan je het niet zo zien dat je sterkere videokaart je mindere processor zal compenseren, wat je een aantal posts hierboven zegt. Je processor zal dan net te kort komen, waardoor je videokaart niet optimaal benut zal worden. Die site bekijkt slechts per onderdeel en niet als systeem in het geheel.

Als ik jou was zou ik het gewoon aankijken. Ik denk dat je GTA4 wel trekt, maar of het ook nog een beetje acceptabel is, weet ik niet. Je kan het beste nu kijken welke processoren er te verkrijgen zijn en welke binnen je budget en systeem past. Mocht dan GTA4 toch niet (lekker) draaien, weet je meteen wat je kan nemen. Het scheelt weer een boel geld waarvan je uiteindelijk niet weet of het nodig was. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...