Ghost_Rider Geplaatst: 4 november 2008 Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Ik weet niet echt waar het moest dus heb het maar bij software gezet. Ik vraag me nu net af, wat is een betere texture filter? Bilinear, Trilinear of Anisotropic? Kan iemand misschien zeggen met welke je de mooiste uitkomst krijg? Dankjewel! Reageren
GTA Haas Geplaatst: 4 november 2008 Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Uhmmm, ik heb er niet zoveel verstand van. Maar probeer ze allebij eens, en kijk dan zelf welke je het mooiste vind. Reageren
K.O. Geplaatst: 4 november 2008 Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Ik weet ook niet precies wat het allemaal betekent, maar ik ben wel bereid zelf te zoeken. Op WikiPedia wordt alles heel goed uitgelegd wat het is (klik, klik en klik) en soms staan er zelfs duidelijke afbeeldingen bij die precies weergeven wat de filter nou precies doet. (hier bijvoorbeeld een foto van bilineaire filters.) Als het om het vergelijken van de verschillende filters gaat, kwam ik dit (Duitstalige) topic tegen waar precies de voor- en tegenargumenten van elk filter staan. Zo te zien is Anisotropische filtering het beste, maar bilineare filtering het snelste. Het hangt er dus van af waar je het voor gaat gebruiken. Bij games bijvoorbeeld, hangt het af van de (grafische) kracht van jouw pc (vooral grafische kaart, beetje processor enzo). Over het algemeen gezien schijn je met anisotropische filters het beste resultaat te krijgen. Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2008 Bedankt K.O.! Ik heb even liggen te kijken welke het beste zou zijn, Bilinear of Anisotropic. Na wat ''tests'' blijkt Anositropic toch mooiere weergave te hebben. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.