Jump to content

Controller Set-Up, het lukt me niet.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heej forummertjes. :)

Ik heb net SA geïnstalleerd. Allemaal vlotjes verlopen. Maar het probleem zit 'm bij m'n Controller. Ik kan 'm niet goed afstellen. M'n Linker Analoge Stick reageert niet normaal, nochtans, bij andere spelletjes doet hij het wel normaal. Ik heb geprobeerd 'm af te stellen, maar als ik probeer om m'n Analoge Stick af te stellen voor 1 of andere actie, dan verschijnt er niet bijvoorbeeld: LAS(Linker Analoge Stick). Aangezien ik alles al geprobeerd heb, heb ik de volgende vraag:

Kan iemand me z'n gta_set bestandje geven waarbij de Controls net hetzelfde zijn als bij de PS2?

Bij voorbaat dank! :)

Mvg,

MegaPilot.

Edit: Ik heb problemen met m'n Carspawner.

Ik gebruik deze Carspawner.

Zou je me kunnen vermelden hoe ik 'm ingame zet en waar ik 'm moet plaatsen?

In 'Lokaal Station C=>Rockstar Games=>Gta: San Andreas' is het niet. En in de 'gta3img.' is het ook niet, want dat kan ik niet openen.

En welke knoppen moet ik gebruiken om in een lijst van voertuigen te kiezen?

Ik krijg steeds dezelfde foutmelding als hier, maar bij mij heeft de oplossing van Typhoon geen nut.

Ik heb Google en de zoekfunctie gebruikt, maar nergens staat er iets wat me kan helpen. :)

Overige info: Er zitgeen ReadMe bij, en ik heb V2; maar dat kan er niks mee te maken hebben.

Alvast bedankt. :)

Edit 2: User Track Player werkt niet bij mij. Ik doe precies wat er op Wikigta gezegd word, maar het zijn enkel maar radiocommercials die ik hoor.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Over je controller kan ik je waarschijnlijk niet (veel) helpen, het enige wat in me opkomt is dat je nog steeds 'Mouse + Keyboard' hebt geselecteerd bij de opties (Controller options), en niet 'Joypad'.

Wat die carspawner betreft, die heb ik zelf ook wel eens gebruikt. Vrij simpel te gebruiken, je kunt hem op een willekeurige plaats neerzetten. Daarna start je GTA San Andreas op, en switch je naar de carspawner d.m.v. ALT-TAB. Klik dan op de knop 'Inject trainer into SA', en je kunt vanaf dat moment naar hartelust wagens spawnen.

Nee, het staat op Joypad. Bedankt voor de info over de Carspawner! :)

Probleem Controller/Joypad nog. :)

Edit: Telkens als ik de Carspawner afstel zoals jij het zegt, dan sluit m'n SA zich en verschijnt er op m'n scherm: "Er is een fout opgetreden in gta_exe."

Edit 2: Elke Carspawner die ik installeer, werkt niet. Trainers werken toch op V2? En waar moet ik 'm nou zetten? Je zegt dat het gelijk is, maar is het nou Lokaal Station C, of m'n User Files waar ik 'm moet droppen?

Geplaatst:

Je hebt niets aan het bestandje gta_sa.set van een ander aangezien die is afgesteld op zijn/haar pc. Maar ik denk dat je hier wel mee uit de voeten kunt: >klik< ^_^

Lees dat hele topic even door als je problemen hebt met het configureren / gebruiken van de knoppen op de D-pad (helemaal links).

Maar ik kan m'n Linker Analoge Stick niet afstellen om te lopen. Cj draait gewoon rondjes, hoe ik m'n Analoge ook beweeg. M'n Rechter Analoge doet het wel en staat al ingesteld, al staat dat nergens vermeld. M'n Linker Analoge Stick staat ook nergens ingevuld.

Kan ik net als in dat topic m'n D-Pad niet gebruiken? :?

M'n User Track Player werkt ook niet, ondanks dat ik alle stappen heb gedaan.

M'n Carspawner werkt ook niet, elke Carspawner die ik installeer zorgt ervoor dat m'n spel freezt.

Voorlopig kan ik nog altijd geen SA spelen aangezien ik het gewoon ben om met een Controller te spelen. Ik moest geen Drivers installeren voor m'n Controller, dat stond in de handleiding. Ik heb 'm gecalibreerd, maar echt niks heeft effect.

Alvast bedankt! :)

Edit: Telkens als ik m'n Controller in m'n USB-poort steek, begint m'n beeld rond te draaien(ingame).

Wat is hier toch aan de hand? :?

Edit 2: Het bestandje gta_set maakt zich niet meer aan, hij onthoud alles zonder dat hij dat mapje aanmaakt.

Alvast bedankt. :) Dit was gelukkig eenmalig. :)

Geplaatst:
Maar ik kan m'n Linker Analoge Stick niet afstellen om te lopen. Cj draait gewoon rondjes, hoe ik m'n Analoge ook beweeg. M'n Rechter Analoge doet het wel en staat al ingesteld, al staat dat nergens vermeld. M'n Linker Analoge Stick staat ook nergens ingevuld. Kan ik net als in dat topic m'n D-Pad niet gebruiken? :?

... Voorlopig kan ik nog altijd geen SA spelen aangezien ik het gewoon ben om met een Controller te spelen. Ik moest geen Drivers installeren voor m'n Controller, dat stond in de handleiding. Ik heb 'm gecalibreerd, maar echt niks heeft effect.

Alvast bedankt! :)

Edit: Telkens als ik m'n Controller in m'n USB-poort steek, begint m'n beeld rond te draaien(ingame).

Wat is hier toch aan de hand? :?

Ik kan maar een paar oorzaken bedenken:

• of controller is niet geschikt voor PC maar PS2 (gokje, ik kan hier totaal naast zitten)
  • of je moet je driver (stuurprogramma) updaten van je controller
  • of je hebt 'm niet goed gecalibreerd

Voor je problemen van de User Track Player en Carspawner heb ik geen oplossing, aan de ene kant omdat je weinig info geeft en aan de andere kant omdat ik SA gewend bent te spelen met Windows Vista (en jij hebt XP als ik dat goed heb onthouden). Succes ^_^

Ik kan maar een paar oorzaken bedenken:

• of controller is niet geschikt voor PC maar PS2 (gokje, ik kan hier totaal naast zitten)
  • of je moet je driver (stuurprogramma) updaten van je controller
  • of je hebt 'm niet goed gecalibreerd

Voor je problemen van de User Track Player en Carspawner heb ik geen oplossing, aan de ene kant omdat je weinig info geeft en aan de andere kant omdat ik SA gewend bent te spelen met Windows Vista (en jij hebt XP als ik dat goed heb onthouden). Succes ^_^

Het is een Controller voor PS2 én PC. :)

Nope, in de handleiding staat er dat je geen drivers nodig hebt.

Ik heb 'm wel goed gecalibreerd, al twintig keer...

User Track Player:

Ik geef snelkoppelingen naar een paar liedjes. Niet naar een map, elk liedje een afzonderlijke snelkoppeling. Het zijn MP3-bestanden. Ik doe dan wat er op Wikigta staat, die liedjes scannen in SA. Ik zet me in m'n auto, en ik hoor alleen maar radiocommercials.

Ik heb XP Pro, ja. :)

Geplaatst:
Het is een Controller voor PS2 én PC. :) Nope, in de handleiding staat er dat je geen drivers nodig hebt.
Doe eens gek en ga gewoon eens op zoek naar beschikbare drivers, misschien vindt je er wel één. Anders zou ik het ook niet weten, maar misschien vindt je tijdens het zoeken wel lotgenoten met eenzelfde probleem .. en misschien hebben zij wel een oplossing gevonden. Zoek en gij zult vinden. ... Neem anders een controller die speciaal voor de PC is gemaakt. :7 (Tip: MediaMarkt)
User Track Player:

Ik geef snelkoppelingen naar een paar liedjes. Niet naar een map, elk liedje een afzonderlijke snelkoppeling. Het zijn MP3-bestanden. Ik doe dan wat er op Wikigta staat, die liedjes scannen in SA. Ik zet me in m'n auto, en ik hoor alleen maar radiocommercials. Ik heb XP Pro, ja. :)

Misschien heb je niet de benodigde codecs (zoals dat staat beschreven op WikiGTA). Ga anders of op zoek naar een goede MP3 codec of zet je muziekbestanden om naar .ogg. Ook daarvoor zal je met een zoekmachine wel een oplossing vinden. Als ik deze post zou beperken tot één woord kom ik heel simpel uit op: Google. ^_^
Doe eens gek en ga gewoon eens op zoek naar beschikbare drivers, misschien vindt je er wel één. Anders zou ik het ook niet weten, maar misschien vindt je tijdens het zoeken wel lotgenoten met eenzelfde probleem .. en misschien hebben zij wel een oplossing gevonden. Zoek en gij zult vinden. ... Neem anders een controller die speciaal voor de PC is gemaakt. :7 (Tip: MediaMarkt)

De Drivers worden bij XP automatisch geïnstalleerd(staat in de handleiding). M'n Controller werkt perfect op Need For Speed: Underground, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb 15 euro betaald voor m'n Controller, 20 euro voor m'n SA, dan zou het nogal zonde zijn om een nieuwe te kopen.

Misschien heb je niet de benodigde codecs (zoals dat staat beschreven op WikiGTA). Ga anders of op zoek naar een goede MP3 codec of zet je muziekbestanden om naar .ogg. Ook daarvoor zal je met een zoekmachine wel een oplossing vinden. Als ik deze post zou beperken tot één woord kom ik heel simpel uit op: Google. ^_^

De Codecs staan bij mij wel oké denk ik, ik heb Windows Media Player 11. Ik weet wel zo'n programma om m'n muziekbestanden van formaat(WAV etc.) te veranderen. Ik ga het wel proberen.

Feit is dat ik niet kan spelen zonder m'n Controller, ik ben niet zo'n toetsenbord-Freak. En overigens, ik speel op een Laptop en dus kan ik niet met m'n toetsenbord spelen. Maar dat allemaal terzijde, ik zou eerst willen dat dat probleem met m'n Controller gefixt word...

Weet je toevallig een oplosing voor m'n andere problemen, dan mag je natuurlijk posten hé!

Alvast bedankt iedereen, jij ook bedankt Koe! :)

Edit: Ik heb eindelijk m'n Controller kunnen afstellen. 1 probleem: Nu zorgt hij altijd dat m'n Rechter Analoge Stick naar beneden duwt, zodat ik altijd de achterkant van CJ zie(z'n middel).

Hoe los ik dit op?

Edit 2: Het is iets met Joypad Settings. Als alles op Off staat, dan zorgt hij ervoor dat ik CJ z'n middel zie(van nderen bekeken). Ik kan er ook voor zorgen dat ik 'm vanaf bovenaf zie. Nu m'n vraag: Hoe stel je zoiets normaal in? :?

Edit 3: Ik kan zelfs niet richten. Dit komt omdat Target hetzelfde is als Previous of Next Weapon. Hoe zorg ik ervoor dat ik kan richten?

Niemand? M'n Controller duwt z'n Rechter Analoge Stick automatisch naar boven of naar beneden(de ene keer naar boven, de andere keer naar beneden). En dit is enkel bij dit spel...

En alle bovengenoemde problemen heb ik nog altijd...

Bij voorbaat dank,

MegaPilot.

Oké, alle problemen met m'n controller zijn voorbij. Enkel duwt hij altijd naar boven(zonder dat ik duw) en zo verandert m'n zicht(dan zie ik z'n achterwerk en z'n benen). Voor de duidelijkheid: Hij duwt m'n Rechter Analoge Stick naar boven. En m'n Carspawner lukt nog steeds niet. Dit kan toch niet dat ik alleen dit heb?

Bij voorbaat dank,

MegaPilot.

>>> Door _KoE_Mzungu: Ik denk dat de regels duidelijk genoeg zijn omtrent dubbelpost e.d.. Bumpen na één dag is overdreven, heb wat meer geduld! Of zoek je hulp elders.<<<

Oké...

Edit: Ik heb m'n probleem kunnen oplossen dankzij dit. M'n Carspawner werkt nog altijd niet. Zou iemand ook kunnnen zeggen welk programma ik nodig heb om screenshots te maken? Ik bedoel dus: Als ik op de Printscreen knop druk, dat de screenshot direct opgeslagen staat in 1 of ander mapje.

Bij voorbaat dank,

MegaPilot.

Triplepost samengevoegd, gebruik in het vervolg de [Bewerk] knop om je laatste bericht aan te passen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...