Jump to content

hoe werkt modden precies?

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo best mensen,

Ik heb sanandreas voor op mijn computer (niet gedownload). En ik zach op youtube dat er een mod is zodat alle graphics in Sanandreas verbeteren. Dan krijg je bijvoorbeeld mooiere auto's. Nau heb ik helemaal geen verstand van hoe je een mod in een spel zet maar ik wil dit wel heel graag. Ook las ik iets over dat een mod ervoor kan zorgen dat je het spel niet meer kan saven.

Zou iemand van jullie mij alsjebliefd willen helpen en stap voor stap uitlegen hoe ik het moet doen? :tu: Of als je een goede site in het nederlands weet deze tegen mij kunnen zeggen? Alvast onwijs bedankt, want het lijkt me heel vet! :D

Groetjes Jelle Wester

Geplaatst:

Nou, als je eerst je mod zoekt en download, weten wij wat voor mod het is. Niet alle zijn hetzelfde. En, is het voor SA of VC, of heb ik iets over het hoofd gezien? :) En ja, als je een mod verkeerd installeert, of de mod gewoon niet goed is, kan je SA vastlopen. Natuurlijk kan je dit ongedaan maken. Je kan ook V2 van SA hebben, dan kan je niet modden en moet je downgraden. Dus, als je zegt wat of welke mod je wil, helpen we je verder dan je ooit had kunnen dromen....

Geplaatst:

Ik vind het echt tof dat jullie me willen helpen. Ik heb san andreas. :tu: Alleen zoals ik al zij weet ik er helemaal niets van weten julie een site waar ik de mod het best kan down loaden? Of moet ik gewoon bij Google intypen : Gta San andreas graphic mod? Nogmaals super van julie! :tu:_O_

Groetjes Jelle Wester

Ooh ja ik denk dat ik versie 2 heb want ik heb hem pas een half jaar geleden gekocht. Maar ik weet dit niet zeker. Anders kan ik dat progamma waar mee ik er een mod in kan zetten ook voor de zekerheid gewoon downloaden toch? Of kan dat niet? ^_^

Groetjes Jelle Wester

Geplaatst:

Er zijn tal van modsites, om maar een paar populaire te noemen: GTAGarage, The GTA Place of GTAMods. Daarnaast zijn er vele verschillende modificaties, zoals een wagen veranderen, maar er zijn zelfs mods die heel San Andreas ombouwen. Kortom, genoeg keus.

Bij de meeste mods zit een Readme bijgeleverd, hierin staat meestal hoe je een mod moet installeren en waar je deze moet installeren. De meest gebruikte programma's om mods te installeren zijn de IMGTool, Kladblok (of een ander soortgelijk programma) en het besturingssysteem zelf, d.m.v. knippen en plakken van bestanden. In de readme staat meestal wel vermeldt wat je waar moet neerzetten, maar waar je mogelijk nog wat problemen mee krijgt, zeker de eerste keer, is de IMGTool. Daarvoor kun je het beste deze handleiding eens doorlezen. Hierin staat overigens ook een gedeelte waarin Kladblok gebruikt moet worden, dat kan nog wel eens handig zijn.

Ooh ja ik denk dat ik versie 2 heb want ik heb hem pas een half jaar geleden gekocht.
Dan heb je inderdaad V2.0. Download eventjes deze patch en je kunt je spel modden. ;)

Ik dacht dat je hier eerst wel een heel eind mee vooruit kunt, als je verder nog vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd nog stellen. Succes!

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb wat rond zitten zoeken in YT en in de descriptions gekeken en ik heb mischien wat gevonden:

nummer 1

deze is heel goed!

en natuurlijk moet je ook goeie update's hebben voor je grafische kaart:

direct x 10! voor xp

directx voor vista

en voor de mod instal handleiding:

dit is gwn die master tut:

(volg stap 1 NIET!!!!!)

http://www.jvtdesign.net/ideal_vc/instal_dff_txd.php

Bewerkt: door iefen

ik denk dat je het over de ENB series mod hebt...die zorgt onderandere voor een glans op de auto's.

Hier kun je hem downloaden en de installatie is simpel: je moet d3d9.dll en enbseries.nogwat kopieeren naar de main map van gta sa.

Als je dan ga sa opstart moet je nog op een toest drukken om de mod te activeren (ik dacht F1 en anders is het een andere F :puh:)

denk er om; deze mod is erg ''zwaar'' en op een slechte computer (zoals die van mij :duh: ) kan je hem dan ook niet draien.

edit; sorry, ik zag dat je de naam en downloadlink al had gevonden...mar nu weet je er alsnog meer over :puh:

Bewerkt: door gta master 1
Geplaatst:

Ik was ook wat aan het typen, maar nu zie ik dat iedereen al gepost heeft, dus een ding dan maar:

Dubbelposten mag niet, daarvoor hebben we de Bewerk knop rechtsonder je post:

bewerk.jpg

Geplaatst:

Dank jullie wel! Ik ben al een stuk verder ik ben eerst begonnen met een makkelijke mod. Namelijk die van het az-shirt(staat op deze site bij downloads) Alleen als ik al die tips bij de handleiding van mod kom loop ik vast bij stap 5. Want ik kandit niet vinden:

az.txd. D543B15A

Readme.txd. 11E5E13D

Ik neem aan dat die nummertjes overeen moeten komen met de nummertjes in IMG tool. Ik denk dat ik iets fout doe want ook het voorbeeld bestand dat wordt gebruik kan ik niet vinden. :duh: Ik snap dat het een beedje moeilijk is voor jullie om te begrijpen wat ik bedoel maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Ook heb ik het SA progamma dat het van versie 2 naar versie 1 zet gedownload.

Zouden jullie me nog een keer willen helpen? :$

Groetjes Jelle Wester

Geplaatst:
ik denk dat je in de img-tool gwn op "add" moet drukken en dan die az.txd toevoegen.

Nee dat werkt hellaas ook niet dan zecht hij:kan het bestand niet vinden. Het zou wel kunnen dat ik als ik het Img tool een zoekopdracht geef iets anders in moet tikken. Ik dacht eerst de eerste naam maar kunnen het ook al die cijfertjes en letters zijn?

groetjes Jelle Wester

Geplaatst:

Hallo Mensen,

Ik heb nu geprobeerd om de mod met de graphics te downloaden. En als ik dit uitpak en aanklik staan er 7 bestanden die je uit je Img tool zou moeten halen ipv 2, wat beschreven staat in de mod handleiding. Klopt dit of moet ik er maar 2 verwijderen of allemaal? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

groetjes Jelle Wester.

Kan je een link geven van de mod? Dan kijken we even precies in de leesmij :)

Als je overigens niet weet hoe IMGTool werkt, gebruik dan deze tut: www.beagle-zooi.tk. Daar staat de volledige handleiding van de IMGTool. Aangezien je het hebt over add en delete, ipv replace :)

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Voor de duidelijkheid, er zijn verschillende soorten IMG-bestanden. Dat zijn 'gta3.img', 'gta3_int.img' en 'player.img'. Er is nog één genaamd 'cutscenes.img', maar die is in dit geval niet belangrijk.

Belangrijk is dat je weet wat je in elk IMG-bestand kunt vinden. In gta3.img vind je voornamelijk models van wegen, gebouwen, landschappen en textures. In gta3_int.img staan alle bestanden die worden gebruikt in een interieur. Tot slot de player.img, waarin bestanden staan die met de player te maken hebben, CJ in dit geval. Voor jouw AZ T-shirt moeten we in de laatste kijken. Deze kun je dus openen met de IMGTool om een willekeurig kledingstuk te vervangen. Het enige wat nog rest, is het vervangen van de naam. De naam az.txd komt niet voor in player.img, je moet 'az' dus vervangen door een naam van een kledingstuk die wél bestaat. Die keus is verder aan jou.

az.txd. D543B15A

Readme.txd. 11E5E13D

Ik neem aan dat die nummertjes overeen moeten komen met de nummertjes in IMG tool.

Allereerst is het handig om te weten wát je nu wel en wat je nu niet moet vervangen. Textures worden altijd met de extentie 'TXD' weergegeven. In dit geval zie ik er twee, waarvan ik er één van verdenk dat die niet vervangen moet worden: readme.txd, wat vermoedelijk readme.txt moet zijn. Die nummertjes staan inderdaad in de IMGTool, maar zijn over het algemeen onbelangrijk als je gaat modden met de IMGTool. Zoek simpelweg op de bestandsnaam, verwijder dat bestand en 'Add' het nieuwe bestand.

Verder raad ik je aan om de handleiding(en) goed door te lezen van de IMGTool; je kunt degene nemen die ik in de link hierboven heb gegeven, maar je kunt ook die van Beagle gebruiken. De keus is aan jou, het is maar wat je prettiger vindt.

PS: Kun je misschien een link geven naar de mod? Dan kan ik zelf even kijken wat er nu precies moet gebeuren, dat is wat makkelijker dan steeds een verhaal schrijven in de hoop dat we goed zitten. :)

Geplaatst:

het is denk ik ook txt. En de link va dat az shirt is:http://www.gtaforum.nl/index.php?autocom=downloads&showfile=351

Ik dacht dat dit wel makkelijk was om mee te beginnen en dat ik daarna al ik het kan... :duh: die Graphics mod kan doen. Ik vind het echt tof dat jullie mij zo helpen! :tu:

Groetjes Jelle Wester

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...