__* Geplaatst: 5 november 2008 Rapport Geplaatst: 5 november 2008 (bewerkt) Ik wil mijn computer upgraden, maar ik heb er niet zo veel verstand van wat ik nu precies nodig heb. Ik heb naar de systeemeisen van gta4 gekeken, wat ik ongeveer nodig zal hebben. (wat ik denk) Ik dacht aan: Processor: AMD Athlon 64 X2 E4850 2,5 ghz Moederbord: ASUS M2A-MX,SATA II Videokaart: Sapphire ATI HD3450,512MB Geheugenmodule: Corsair 2048MB DDR2 PC5300 VS (is dit het werkgeheugen, het aantal RAM?) Harde schijf: Western Digital 80 GB SATA (zo veel GB heb ik eigenlijk niet nodig, is dit het minimale wat je kan kopen?) Dit is wat ik nu heb: Computer Fabrikant: MSI Computermodel: MS-6380 Computernaam: ..... Systeemtype: X86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: MSI Model: MS-6380 BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. BIOS Model: Version 1.00 Processor Model: AMD Athlon XP 1600+ Kloksnelheid: 1399 MHz Geheugen Grootte: 255 MB RAM Harde schijf Bestandstype: FAT Grootte: 37,28 GB Vrije ruimte: 20,95 GB Videokaart Model: RADEON 9600 SERIES - Secondary Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x4170) Geheugengrootte: 256 MB Drivers: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6783 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Standaardbeeldscherm Schermresolutie: x Kleurkwaliteit: 32-bits Frequentie: 60 Hz Geluidskaart Fabrikant: Realtek Model: Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Professional Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 2 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool Paar vragen nog: Is het echt nodig dat ik een nieuw moederbord koop? Is het RAM de geheugenmodule of zit dat ook al in de processor? Zijn er ook nog goedkopere alternatieven? Zoals ik al zei, ik heb weinig verstand van computers haha. Als bijlage nog een printscreen van CPU-Z. Bewerkt: 5 november 2008 door __* Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 5 november 2008 Rapport Geplaatst: 5 november 2008 Hoi, het is inderdaad nodig om een nieuw moederbord te kopen, je huidige cpu is al verouderd en past niet op de moderne moederborden voor de rest is het denk ik wel een knap systeem, dat RAM is idd je werkgeheugen, dit zit nog niet in de processor en zal je dus nog gewoon moeten kopen De harde schijf is idd al erg klein maar kleiner heb je ze denk ik niet nieuw meer Reageren
__* Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2008 Dankje voor je reactie. Maar past alles wat ik heb uitgezocht ook wel bij elkaar? Of weet je misschien nog andere spullen dat het wat goedkoper kan, maar ook wel goed met gta 4 zal werken? Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Dankje voor je reactie.Maar past alles wat ik heb uitgezocht ook wel bij elkaar? Of weet je misschien nog andere spullen dat het wat goedkoper kan, maar ook wel goed met gta 4 zal werken? alles wat je heb uitgezogd past wel bij elkaar, het is misscien wel aan te raden om een andere videokaart erin te stoppen, een 3450 is al een wat verouderde kaart, ik weet niet of je het daarmee zal redden Reageren
__* Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Ik weet niet hoe ik een nieuwere videokaart kan herkennen, heeft dat dan een hoger cijfer? Ik had gekeken bij Mycom (ik weet niet of ik dat hier mag neerzetten), maar ik kon daar de videokaart die bij de minimale systeemeisen (x1900 geloof ik) werd aangeraden niet vinden, weet jij dan misschien nog een andere? En sorry dat ik het weer vraag, maar weet je misschien ook nog iets goedkopers wat ook wel goed zou werken? Want ik vind het toch wel veel geld Reageren
wesley123 Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 De Athlon processors zijn niet zo duur, op alternate.nl was er 1 met 3GHz of meer voor 99 euro Reageren
__* Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Jaa als je alleen dat zou kopen, zou het wel meevallen. Maar ik moet ook nog al die andere spullen erbij kopen en dan vind ik het toch best wel veel geld worden. Iemand nog een idee hoe ik goedkoper uit zou kunnen zijn? Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Jaa als je alleen dat zou kopen, zou het wel meevallen.Maar ik moet ook nog al die andere spullen erbij kopen en dan vind ik het toch best wel veel geld worden. Iemand nog een idee hoe ik goedkoper uit zou kunnen zijn? Ik heb het al eens eerder gezegd: je kan in de wereld van computer hardware nooit voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Of je moet 2e hands gaan. Maar kwalitatief goede en, belangrijker, snelle hardware kost een lieve duit en hoe beter, hoe duurder. Als je toch zo goedkoop mogelijk goed wil presteren, moet je gewoon een AMD Ahtlon dual core processor kopen, bijvoorbeeld een Gigabyte moederbord en een ATI 4xxx videokaart. Reageren
__* Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Maar als ik kijk naar die ati 4850 betaal ik meteen 180 euro, ik begrijp dat het veel geld kost maar zo veel heb ik er nou ook weer niet voor over. Denk je dat ik het echt niet ga redden met die 3650? Voor mij maakt het niet uit als ik het op low moet spelen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 november 2008 Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Maar als ik kijk naar die ati 4850 betaal ik meteen 180 euro, ik begrijp dat het veel geld kost maar zo veel heb ik er nou ook weer niet voor over.Denk je dat ik het echt niet ga redden met die 3650? Voor mij maakt het niet uit als ik het op low moet spelen. Mijn excuses, had dat over het hoofd gezien. Ik weet overigens niet of dat gaat werken met de 3450, het is geen geweldige kaart... Maar of GTA IV op low werkt weet ik niet. Daar durf ik niks over te zeggen. Reageren
__* Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Sorry, dat ik nu weer reageer hoor.. Volgens mij ben ik een beetje lastig haha Maar in het begin van me topic had ik het inderdaad over een 3450, maar in me laatste bericht bedoelde ik of het misschien dan wel met een 3650 gaat lukken? Ik hoop dat je daar wel iets over durft te zeggen Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 als ik weet hoeveel je ongeveer aan de upgrade wil uitgeven is het makkelijker om een upgrade samen te stellen voor jou. Reageren
__* Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Ik denk dat je gaat lachen :$ maar liever niet meer dan 200 euro.. Het liefst nog minder haha Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Daar kun je niks mee, in ieder geval kun je vna dat geld geen gta4 spelen Reageren
Sprunk Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Hier een leuk upgrade setje: klik Met een AMD Triple Core, 2 GB en een mobo. Dan moet je nog een videokaart, past niet binnen het budget. En waarschijnlijk heb je ook wel een nieuwe voeding nodig. Hoeveel Watt heb je nu? Dus nee, voor €200 - kun je echt geen fatsoenlijke PC kopen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.