Jump to content

MSN-virus

Sonny-The-Pilot

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Sommige van jullie zullen het al gemerkt hebben, maar er wordt een virus verspreid via msn! Het gaat om het volgende:

foto? ?? ttp://myspaceid.my3gb.com/myspace.php?=(msnadres)

Ow, ik heb daar gisteren op geklikt :(. Iemand verzond me een berichtje en ik dacht dat ik een foto van haar Space moest raten. Bedankt voor de tip. Maar ik heb nog niets gemerkt van dit 'virusje' hoor, en het ergste is dat deze nog de laptop van me zus is!

Er bestaan veel zo'n virussen hoor. Zoiets van emoticons of een site om te kijken welke van je contactpersonen je hebben geblokkeerd. Kennen jullie die ook?

Maar met haar virusscanner avast! is die al lang weg denk ik, zoals hij als virusscanner beschreven staat.

En als je op de link klikt, dan zegt je browser dat de webpagina niet bestaat.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Is het nou zo moeilijk om de echte MySpace link te verwarren met een domme, gratis website met een vreemde .exe en een e-mailadres erin? :clown:

Geplaatst:

Joehoe! =D Iemand in mijn lijst had het ook zonet. Echt grappig dat mensen daar intrappen. Een foto kan onmogelijk een exe bestand zijn _O_

Geplaatst:
Sommige van jullie zullen het al gemerkt hebben, maar er wordt een virus verspreid via msn! Het gaat om het volgende:

foto? ?? ttp://myspaceid.my3gb.com/myspace.php?=(msnadres)

Ow, ik heb daar gisteren op geklikt :(. Iemand verzond me een berichtje en ik dacht dat ik een foto van haar Space moest raten. Bedankt voor de tip. Maar ik heb nog niets gemerkt van dit 'virusje' hoor, en het ergste is dat deze nog de laptop van me zus is!

Er bestaan veel zo'n virussen hoor. Zoiets van emoticons of een site om te kijken welke van je contactpersonen je hebben geblokkeerd. Kennen jullie die ook?

Maar met haar virusscanner avast! is die al lang weg denk ik, zoals hij als virusscanner beschreven staat.

En als je op de link klikt, dan zegt je browser dat de webpagina niet bestaat.

Dan raad ik je aan de laptop te scannen.

Is het nou zo moeilijk om de echte MySpace link te verwarren met een domme, gratis website met een vreemde .exe en een e-mailadres erin? :clown:

Niet iedereen denkt daarbij na, of weet het ;)

Joehoe! =D Iemand in mijn lijst had het ook zonet. Echt grappig dat mensen daar intrappen. Een foto kan onmogelijk een exe bestand zijn _O_

Iemand die niks van computers af weet weten dat niet. Daar is toch niks grappigs aan? Wacht maar tot dat zo iets bij jou gebeurt. Dan hoeft het niet van een soort msn virus te zijn, maar een andere.. dan gaan wij ook lachen.

Geplaatst:

ik krijg nou van 5 mensen in me lijst die virus toegestuurd :D ik was 1x bijna geneigd om te klikken gelukkig klikte ik net op tijd weg :7

Geplaatst:

Er gebeurt helemaal niets. Zelfs als je de link over 9000 keer aanklikt gebeurt er helemaal niets als je een redelijke browser hebt. De url linkt naar een .exe bestand genaamd PIC0006.JPEG.exe of iets in die richting. Een redelijke idioot denkt dan meteen dat het een foto is, wat niet waar is. Er zit namelijk een exe in, en wie een enkele foto in een self-extracting rar of zip archief gaat doen is een beetje levenloos. Maargoed, het is een exe bestand. Als je het downloaded en uitvoert (die optie zit immers in IE, dus mensen drukken vaak daarop om meteen de foto te kunnen bekijken wat in dit geval een virus is) zal het virus je computer ook besmetten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...