vice Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 (bewerkt) Hallootjes, ik ben hier dan maar met een lijstje met vragen. Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden . 1. Hoe kan ik een begin tekst invoeren? Nu krijg ik altijd "Welcome Back to the server" maar kan ik het ook in een eigen tekst wijzigen? FIXED! 2. Wat zijn de "tekens" voor je naam? Bijvoorbeeld als je de server joint zie je "*naam* has joined the server" maar wat is dan het script voor die *naam*. 3. Is er een site waar ik een lijst vind met alle IDS? FIXED! 4. Hoe kan ik Build Mode doen werken(om auto's te plaatsen en zo). FIXED! 5. In sommige servers zie je een tekstje als je door een pickup loopt(bijvoorbeeld een I) maar hoe kan ik dat doen [werken, en wat is het ID voor die I? 6. Is er een bepaald ip dat ik moet invullen als ik de server enkel wil gebruiken om hier thuis te spelen? FIXED! 7. Waar moet ik meer scripts invoeren? (Dus ik heb nu de standaard commands, maar ik heb hier ook een house script en zo liggen, hoe kan ik die doen werken)? 8. Kan ik bepaalde gedeeltes maken in vice city? Bijvoorbeeld een stunt deel waar je niet kunt aanvallen, maar ook een deel waar je kunt vechten? En hoe doe ik dit dan ongeveer? 9. Hoe kan ik de kleuren wijzigen van bijvoorbeeld een team, en hoe stel ik deze in? FIXED! 10. Hoe kan ik het startgeld, wapens etc. (dus alle standaard dingen bij inloggen) veranderen?? Ik test nog, misschien dat ik dus later met een probleem zal komen 11. Hoe kan ik een 'start locatie' kiezen (en eventueel, voor later, een spawn locatie?) (Nu begin ik altijd daar in dat huis dat je ziet als je in SP op "new game" klikt) maar hoe kan ik dat veranderen? 12. Waar vind ik een lijst waar je de commando's zoals /sit ziet? Als ik op meer vragen kom zeg ik het wel! Ps omdat ik in een ander topic zag dat iemand de vragen verkeerd had beantwoord: Dit is voor VC:MP 0.3Z(of zo iets) Bewerkt: 10 november 2008 door vice Reageren
Remcconen Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Verkeerde plekje Hier gaat het over SA en niet VC. Reageren
vice Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Er is geen plaats meer voor Vice City, en ik had het trouwens nagevraagd in het onderwerp waar werd gemeld dat de indeling anders was, en ze zeiden dat ik het gewoon hier kon plaasen . >>> Door Dutchy3010: Helemaal waar <<< Reageren
Thijn Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) Bij alle antwoorden ga ik ervan uit dat je GUS gebruikt, zoniet, Zeg dat dan even 1. Hoe kan ik een begin tekst invoeren? Nu krijg ik altijd "Welcome Back to the server" maar kan ik het ook in een eigen tekst wijzigen? Dan moet je gewoon zoeken in je vcmp.mrc bestand naar "to the server" 2. Wat zijn de "tekens" voor je naam? Bijvoorbeeld als je de server joint zie je "*naam* has joined the server" maar wat is dan het script voor die *naam*. Ik snap niet helemaal wat je boedoelt? Je kunt die tekst niet veranderen als je dat bedoelt 3. Is er een site waar ik een lijst vind met alle IDS? Skin IDs: http://adtec.gtagaming.com/uploads/vcmp-skin-id-listing.pdf Vehicle IDs: http://adtec.gtagaming.com/uploads/vcmp-ve...-id-listing.pdf 4. Hoe kan ik Build Mode doen werken(om auto's te plaatsen en zo). Build mode is een beetje buggy, dus het beste is gewoon naar de server te gaan, de auto's die je wilt naar de plaats toe rijden, en /s type. Dan komt er in je VC map een bestandje vc-mp_saved_coords.txt, daar staan de coords 5. In sommige servers zie je een tekstje als je door een pickup loopt(bijvoorbeeld een I) maar hoe kan ik dat doen werken, en wat is het ID voor die I? De ID voor de Info pickup is 365, Je moet je vcmp.mrc openen en naar de signal Pickup: gaan, daar kun je dat maken. 7. Waar moet ik meer scripts invoeren? (Dus ik heb nu de standaard commands, maar ik heb hier ook een house script en zo liggen, hoe kan ik die doen werken)? Die moet je gewoon bij je andere commands zetten 8. Kan ik bepaalde gedeeltes maken in vice city? Bijvoorbeeld een stunt deel waar je niet kunt aanvallen, maar ook een deel waar je kunt vechten? En hoe doe ik dit dan ongeveer? Je kunt kijken als iemand aangevallen was (en dus dood) of de $vcmp.area van de killer de area is waar je mag killen. 9. Hoe kan ik de kleuren wijzigen van bijvoorbeeld een team, en hoe stel ik deze in? Dan moet je naar je config.ini, Daar zie je bij je classes bijvoorbeeld: Class = 5 4 -984.6447 197.1173 11.2641 13.4000 5 1 17 136 32 400 die eerste 5 betekend het team. De kleuren hiervoor kun je hier vinden. 10. Hoe kan ik het startgeld, wapens etc. (dus alle standaard dingen bij inloggen) veranderen?? Ook dat kun je in je config veranderen. ook weer bij de classes. Class = 5 4 -984.6447 197.1173 11.2641 13.4000 5 1 17 136 32 400 Die laatste cijfers geven aan waarmee je spawnt. Het werkt zo: #weapon_1 #weapon_1_ammo #weapon_2 #weapon_2_ammo #weapon_3 #weapon_3_ammo 11. Hoe kan ik een 'start locatie' kiezen (en eventueel, voor later, een spawn locatie?) (Nu begin ik altijd daar in dat huis dat je ziet als je in SP op "new game" klikt) maar hoe kan ik dat veranderen? Ook dit in de config, Class = 5 4 -984.6447 197.1173 11.2641 13.4000 5 1 17 136 32 400 Dat zijn de coords, Die je dus met /s kunt krijgen 12. Waar vind ik een lijst waar je de commando's zoals /sit ziet? Die is er niet. Ik hoop dat ik je kon helpen Bewerkt: 9 november 2008 door Thijn Reageren
vice Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) Bedankt, Thijn, ik heb vandaag vanalles uitgetest, alleen heb ik helaas nog niet alles begrepen en heb ik dus ook nog nie alles opgelost of is er een extra probleem bijgekomen. Ik zal even overlopen: 2. Wat zijn de "tekens" voor je naam? Bijvoorbeeld als je de server joint zie je "*naam* has joined the server" maar wat is dan het script voor die *naam*. Tja gewoon, ik bedoel als je bijvoorbeeld speelt zie je soms staan 'Zack has joined the server' (als ik inlog) maar wat is het teken voor die naam? Want als Jef dan joint staat er "Jef has joined the server" zou het kunnen dat dit $1 is? 5. In sommige servers zie je een tekstje als je door een pickup loopt(bijvoorbeeld een I) maar hoe kan ik dat doen [werken, en wat is het ID voor die I? Het is me gelukt om die I te plaatsen, maar ik weet niet goed wat je bedoelt met dat ik het gewoon moet in schrijven bij die vcmp.mrc, kan je toevallig een voorbeeldje plaatsen van jouw server of zo? 7. Waar moet ik meer scripts invoeren? (Dus ik heb nu de standaard commands, maar ik heb hier ook een house script en zo liggen, hoe kan ik die doen werken)? Ik heb het geprobeerd met een car script(!buycar en zo) dus ik voegde het er gewoon bij, maar blijkbaar doet die het niet :O . Ik heb een paar dingen geprobeerd maar telkens staat er dat het geen juist commando is. 8. Kan ik bepaalde gedeeltes maken in vice city? Bijvoorbeeld een stunt deel waar je niet kunt aanvallen, maar ook een deel waar je kunt vechten? En hoe doe ik dit dan ongeveer? Achteraf gezien is deze vraag niet zo zeer nodig, want ik heb hier ook nog geen oplossing voor gevonden en zo. 10. Hoe kan ik het startgeld, wapens etc. (dus alle standaard dingen bij inloggen) veranderen?? Ik test nog, misschien dat ik dus later met een probleem zal komen Tja, dit is vrij goed gelukt, alleen heb ik ene probleem met een wapen dat ik om te testen had toegevoegd(een uzi of zo) hij schiet wel goed, maar telkens als ik de laatste kogel opschiet krijg ik een timeout(error) en hoe kan ik meer kogels toevoegen, want ik had wat geprobeerd maar ik zie nu altijd 0-30. 11. Hoe kan ik een 'start locatie' kiezen (en eventueel, voor later, een spawn locatie?) (Nu begin ik altijd daar in dat huis dat je ziet als je in SP op "new game" klikt) maar hoe kan ik dat veranderen? De spawn locatie is gelukt, en de poppetjes werken nu ook, maar het probleem is dat mijn poppetjes gedraaid zijn. Dit is een kort stukje van het "script": PlayerPos = -1699.2545 -290.8123 35.4268; Where the local player model is initially placed CamPos = -1715.2545 -290.8123 35.4268; Where the camera is situated for class selection CamLook = -1715.2545 -290.8123 35.4268; Where the camera is looking for class selection Ik heb al een heleboel cijfers veranderd, maar ik krijg ze niet gedraaid. Ow ja, ik had ook tijdens het spawnen(voor ik de locatie had veranderd) wat nieuwe mannetjes toe te voegen door die ID lijst, maar vanaf dat ik bij een nieuw poppetje kom, lijkt het alsof al mijn ventjes in dat personage veranderen. En dat is ook zo, want telkens als ik voorbij het poppetje kom waarbij ik de UZI testte, zie ik dat poppetje nog(ik heb die er dus uitgehaald, en ik hoop dat jij of iemand anders me kan helpen om dit weer op te lossen ). 12. Waar vind ik een lijst waar je de commando's zoals /sit ziet? Ik heb ooit ergens een lijst gevonden met alle commando's, maar ik weet niet meer van waar het is, dus ik laat deze vraag toch nog even staan. Oke, er zijn dus al wat dingen opgelost, maar nog niet allemaal(jammer genoeg)maar als je graag mijn script eens wilt doorzien moet je het maar zeggen . Bewerkt: 10 november 2008 door vice Reageren
Thijn Geplaatst: 10 november 2008 Rapport Geplaatst: 10 november 2008 2. Wat zijn de "tekens" voor je naam? Bijvoorbeeld als je de server joint zie je "*naam* has joined the server" maar wat is dan het script voor die *naam*. Tja gewoon, ik bedoel als je bijvoorbeeld speelt zie je soms staan 'Zack has joined the server' (als ik inlog) maar wat is het teken voor die naam? Want als Jef dan joint staat er "Jef has joined the server" zou het kunnen dat dit $1 is? Dat zou kunnen, maar dan kun je er nog niks mee 5. In sommige servers zie je een tekstje als je door een pickup loopt(bijvoorbeeld een I) maar hoe kan ik dat doen [werken, en wat is het ID voor die I? Het is me gelukt om die I te plaatsen, maar ik weet niet goed wat je bedoelt met dat ik het gewoon moet in schrijven bij die vcmp.mrc, kan je toevallig een voorbeeldje plaatsen van jouw server of zo? Tuurlijk: on *:SIGNAL:vcmp.pickup:{ var %name = $vcmp.name($1) var %name2 = $replace($replace($vcmp.name($1),[,~),],~) ; $1 = Naam, $2 = Pickup ID (van de server), $3 = Pickup Type var %id = $1 elseif ($3 == 365) { vcmp.msg %id Hier kun je dan een msg naar iemand sturen, met bijvoorbeeld info. vcmp.say Of je kunt ook iets zeggen tegen de hele server. } ; Dit zorgt ervoor dat het pickup na 5 seconden word re-spawnd: !.timer 1 5 dll rcondll.dll RconCommand spawnpickup $2 } 7. Waar moet ik meer scripts invoeren? (Dus ik heb nu de standaard commands, maar ik heb hier ook een house script en zo liggen, hoe kan ik die doen werken)? Ik heb het geprobeerd met een car script(!buycar en zo) dus ik voegde het er gewoon bij, maar blijkbaar doet die het niet :O . Ik heb een paar dingen geprobeerd maar telkens staat er dat het geen juist commando is. Heb je het bij je andere commands geplaats? Als dat zo is, probeer om /reload -rs vcmp.mrc te type in mirc. 10. Hoe kan ik het startgeld, wapens etc. (dus alle standaard dingen bij inloggen) veranderen?? Ik test nog, misschien dat ik dus later met een probleem zal komen Tja, dit is vrij goed gelukt, alleen heb ik ene probleem met een wapen dat ik om te testen had toegevoegd(een uzi of zo) hij schiet wel goed, maar telkens als ik de laatste kogel opschiet krijg ik een timeout(error) en hoe kan ik meer kogels toevoegen, want ik had wat geprobeerd maar ik zie nu altijd 0-30. Dat je elke keer dezelfde kogels hebt lijkt erop dat het niet goed word gezien door de Server. Post hier anders even wat je tot nu toe hebt. 11. Hoe kan ik een 'start locatie' kiezen (en eventueel, voor later, een spawn locatie?) (Nu begin ik altijd daar in dat huis dat je ziet als je in SP op "new game" klikt) maar hoe kan ik dat veranderen? De spawn locatie is gelukt, en de poppetjes werken nu ook, maar het probleem is dat mijn poppetjes gedraaid zijn. Dit is een kort stukje van het "script": PlayerPos = -1699.2545 -290.8123 35.4268; Where the local player model is initially placed CamPos = -1715.2545 -290.8123 35.4268; Where the camera is situated for class selection CamLook = -1715.2545 -290.8123 35.4268; Where the camera is looking for class selection Ik heb al een heleboel cijfers veranderd, maar ik krijg ze niet gedraaid. Ow ja, ik had ook tijdens het spawnen(voor ik de locatie had veranderd) wat nieuwe mannetjes toe te voegen door die ID lijst, maar vanaf dat ik bij een nieuw poppetje kom, lijkt het alsof al mijn ventjes in dat personage veranderen. En dat is ook zo, want telkens als ik voorbij het poppetje kom waarbij ik de UZI testte, zie ik dat poppetje nog(ik heb die er dus uitgehaald, en ik hoop dat jij of iemand anders me kan helpen om dit weer op te lossen ). Dat is het probleem van VC-MP zelf, Het poppetje kijkt ALTIJD naar het noorden. Daar moet je dus als je een spawn-locatie wil toevoegen rekening mee houden. En dat tweede probleem is ook een "bug" van VC-MP 12. Waar vind ik een lijst waar je de commando's zoals /sit ziet? Ik heb ooit ergens een lijst gevonden met alle commando's, maar ik weet niet meer van waar het is, dus ik laat deze vraag toch nog even staan. Engels: /do 2 = put your hands back for a short time/do 3 = look left and right /do 8 = put hands back, and then scratch your head (thinking) /do 9 = jump on a wall (even if there isn't one), then think /do 12 = act tired, then think /do 13 = put your hands back for a long time /do 14 = crouch and aim /do 15 = go back a few steps and block your face like surprised that someone is killed, etc for a short time /do 16 = raise your hand like calling for a car /do 17 = put your hands up /do 18 = go back and block your hand (like /do 15) only longer /do 19 = talk while you move your hands /do 20 = act tired for a short time then look around /do 21 = sit /do 23 = stand /do 24 = keep on sitting /do 25 = trade to someone like give him something and you take something /do 30 = fall on the ground then stand up /do 31 = untie something for a short time /do 33 = you kick your leg on the ground once and for a short time (like when someone is dead and you attack him) /do 34 = sit /do 35 = put your hands up for a long time Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.