Jump to content

Speeder


icorne

Recommended Posts

Ik heb 2 speeder bestanden

Ik heb ze hier neergezet:

txd:C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\gta vice city\models

DFF:C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\gta vice city\models\generic

Maar dan doen ze het niet.

Waar moet ik ze plaatsen zodat hij het wel doet?

Bewerkt: door icorne
Link to comment
Delen op andere websites

Zit er misschien een readme bij? Kun je die dan hier even posten? Dan kunnen wij ook zien wat precies de bedoeling is van deze mod. Nu kunnen we je er eigenlijk niet veel mee helpen.

Een snelheidsmeter is trouwens standaard niet inbegrepen in VC. Dus dit moet wel een mod zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker dat je een snelheidsmeter (speed-o-meter) bedoeld? Dus dat je aan de hand van een bepaalde modificatie ingame de snelheid kunt aflezen waarmee jij je voortbeweegt? Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat je een voertuigmod hebt gedownload die de Speeder (je weet wel, de boot) vervangt. Je hebt het namelijk over een .dff en een .txd bestand, wat hoogstwaarschijnlijk refereert naar een voertuigmodificatie.

Als dat inderdaad het geval is, dan zet je de bestanden helemaal op de verkeerde plek neer en dan raad ik je ook aan de tutorials in de Master Tutorial List (in het modding gedeelte van het forum) wat beter door te lezen. De speeder.txd en speeder.dff bestanden moeten namelijk ín een ander bestand geplaatst worden, aan de hand van een speciaal programma. Het meest gebruikte en meest effectieve programma hiervoor heet 'IMG Tool' en kun je gewoon gratis downloaden op internet. Hiermee kun je het bestand gta3.img openen dat in de /models/ map staat. Hierin staan de oude speeder.txd en speeder.dff bestanden. Deze moet je met de tool vervangen door de nieuwe bestanden om de mod te installeren. In de modding sectie op dit forum kun je handige Nederlandstalige handleidingen vinden die je stap voor stap uitleggen hoe je met IMG Tool kunt werken en hoe je een voertuig mod installeert.

Daarnaast zit bij de mod waarschijnlijk een readme.txt bestand, zoals Flying Futchman al zei, waar in uitgelegd staat hoe je de mod moet installeren.

Nogmaals: ik verwacht dat je een voertuig mod hebt gedownload die de Speeder vervangt. Als ik er naast zit en gaat het inderdaad om een soort van snelheidsmeter, dan moet je even de link posten waar je de mod vandaan hebt.

Ik hoop je voldoende geholpen te hebben. :cya:

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...