thomas1010 Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Ik heb een vraag ik wil een katana veranderen in een light sabber van star wars met welke programma kan ik de beste gebruiken. Reageren
Beagle Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Ik heb een vraag ik wil een katana veranderen in een light sabber van star wars met welke programma kan ik de beste gebruiken. Om het zelf te maken, moet een 3d programma hebben zoals 3ds max, en Kams Scripts. Dan importeer je de Katana, en maak je jouw Light Saber. (Katana voor goede schaal etc). Dan exporteren. En de TXD maken. Oh, en trouwens: Die mod bestaat al laaang... Reageren
thomas1010 Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Ik heb een vraag ik wil een katana veranderen in een light sabber van star wars met welke programma kan ik de beste gebruiken. Om het zelf te maken, moet een 3d programma hebben zoals 3ds max, en Kams Scripts. Dan importeer je de Katana, en maak je jouw Light Saber. (Katana voor goede schaal etc). Dan exporteren. En de TXD maken. Oh, en trouwens: Die mod bestaat al laaang... Waar dan??? Reageren
Beagle Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Waar dan? www.GTAInside.com www.GTAGarage.com www.GTAforum.nl www.thegtaplace.com Oh, en www.youtube.com Ohoh.... Filmpje op Youtube van Light Saber mod met Download link Reageren
K.O. Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 (bewerkt) Wat jij eigenlijk wil is het installeren van een - door een andere persoon reeds gecreëerde - modificatie die jouw katana in een light saber veranderd. Dit is heel simpel om te veranderen en op dit forum kun je er veel hulp over vinden. De allereerste plaats waar je gaat zoeken als je hulp nodig hebt met modificaties, is dit topic, de zogenaamde 'Master Tutorial List' of kortweg MTL. Dan is het handig om te weten dat een wapen-mod uit minimaal 2 bestandjes bestaat: een .txd en een .dff bestand. Deze bestanden moet je met een bepaald programma, getiteld 'IMG Tool' ín een ander bestand zetten. Daarnaast moet je waarschijnlijk (hoewel niet altijd) nog enkele getallen en gegevens veranderen in een bestand dat weapons.dat heet. Als je de mod download zit hier hoogstwaarschijnlijk een readme.txt bestand bijgesloten, waarin staat uitgelegd hoe je de mod moet installeren. In het algemeen vervang je een .txd en een .dff bestand in /models/gta3.img, een bestand dat je kunt aanpassen met eerder genoemde IMG Tool. Daarnaast kun je weapons.dat aanpassen in Kladblok om diverse gegevens te veranderen. Als je niet weet hoe IMG Tool werkt, dan kun je handleidingen vinden in eerdergenoemde MTL. Waarschijnlijk gaat de handleiding voor IMG Tool over het installeren van voertuigmodificaties, maar het installeren van wapenmodificaties beslaat ongeveer dezelfde procedure, maar dan een versimpelde versie ervan. Als je nog hulp nodig hebt dan horen we 't graag. Edit @ Beagle: Leuk dat jij het leuk vindt om tutorials te schrijven voor anderen, hoewel ik er het nut niet zo van in zie. Elk populair aspect van het modden van SA is namelijk al uitvoerig behandeld in bestaande tutorials. Het maken van nieuwe tutorials is naar mijn mening dan ook dubbel werk. Het lijkt mij eerder een uitdaging om aspecten van modden te onderzoeken die nog maar weinig mensen geprobeerd hebben en om dáár dan een tut over te schrijven. Maar goed, even helemaal los van mijn mening, waarom post je dit hier? Ik geloof dat we eerst maar eens moeten wachten op tot hoe ver thomas1010 zelf komt met zijn mods. Bewerkt: 8 november 2008 door K.O. Reageren
Beagle Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Is dit nu even leuk, K.O, ik ben bezig met een tut genaamd: Mods Installeren: Alle delen [sCM, carmods, wapens, carcols, handling, etc. etc.] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.