Nomis3 Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 Hey Ik heb een vraagje ik ben bezig met een jail script waarbij ik iemand kan jaile met een reden nu dit heb ik gebruikt maar dat werkt niet:S je gaat wel naar jail enz maar de reden komt er niet te staan tmp3 = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp3)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /jail [playerid] [time] [reason]"); return 1; } new reason = strval(tmp3); format(string, sizeof(string), "%s has been jailed by Admin %s for reason: ( %s )", giveplayer, sendername, reason); SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTBLUE, string); Er komt wel te staan .... has been jailed by admin .... for reason: ( ) maar niet waarom.. Ik hoop dat het duidelijk is. Met vriendelijke groetjes Reageren
Timske Geplaatst: 8 november 2008 Rapport Geplaatst: 8 november 2008 (bewerkt) Moet %s niet "%s zijn? Bewerkt: 8 november 2008 door Timske Reageren
Remcconen Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Moet %s niet "%s zijn?nope... Reageren
Big Boss Geplaatst: 11 november 2008 Rapport Geplaatst: 11 november 2008 Moet er geen 'else-constructie' tussen? Je checkt namelijk of de speler een reden opgeeft; is dat niet het geval, dan zendt ie een bericht en returned. Vervolgens moet je (denk ik) een else gebruiken als de speler wél iets intypt. dus op deze manier: if(!strlen(tmp3)) { SendClientMessage(...); return 1; } else { new reason = strval(tmp3); format(string, sizeof(string), "..."); SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTBLUE, "..."); } Reageren
WackoX Geplaatst: 12 november 2008 Rapport Geplaatst: 12 november 2008 (bewerkt) Moet er geen 'else-constructie' tussen?Je checkt namelijk of de speler een reden opgeeft; is dat niet het geval, dan zendt ie een bericht en returned. Vervolgens moet je (denk ik) een else gebruiken als de speler wél iets intypt. dus op deze manier: if(!strlen(tmp3)) { SendClientMessage(...); return 1; } else { new reason = strval(tmp3); format(string, sizeof(string), "..."); SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTBLUE, "..."); } Nee dat hoeft niet, als je namelijk return 1; gebruikt, sluit hij hem af en gaat de loop niet verder door, Dus het klopt gewoon (BTW: ik snap het hele ''tmp3'' systeem van jouw niet?) EDIT: Probeer dit is tmp3 = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp3)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /jail [playerid] [time] [reason]"); return 1; } tmp3 = strtok(cmdtext, idx); new reason = strval(tmp3); format(string, sizeof(string), "%s has been jailed by Admin %s for reason: ( %s )", giveplayer, sendername, reason); SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTBLUE, string); Bewerkt: 12 november 2008 door WackoX Reageren
Nomis3 Geplaatst: 12 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2008 (bewerkt) Nee werkt helaas niet.. ik zal eens posten wat ik nu precies heb..: if(strcmp(cmd, "/jail", true) == 0) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent geen admin"); if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /jail [playerid] [reason]"); tmp2 = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /jail [playerid] [reason]"); splayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(splayerid)) { format(string, sizeof(string), "(%d) is not an active player.", splayerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string); return 1; } if(Jail[splayerid] == 1) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "player is already jailed!"); return 1; } GetPlayerName(splayerid, slachtoffer, sizeof(slachtoffer)); GetPlayerName(playerid, dader, sizeof(dader)); Jail[splayerid] = 1; tmp2 = strtok(cmdtext, idx); new reason = strval(tmp2); format(string, sizeof(string), "%s has been jailed by Admin %s for reason: (%s)", slachtoffer, dader, reason); SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string); return 1; } Bewerkt: 12 november 2008 door Nomis3 Reageren
Big Boss Geplaatst: 13 november 2008 Rapport Geplaatst: 13 november 2008 new reason = strval(tmp2); StringValue? Moet het niet StringToken (strtok) zijn? Reageren
Nomis3 Geplaatst: 13 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2008 new reason = strval(tmp2); StringValue? Moet het niet StringToken (strtok) zijn? Weet niet? Ik ben nog nieuw in het vak en snap het nog niet zo heel erg goed maar het begin is er:P Reageren
Nomis3 Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2008 kan niemand me helpen ? Reageren
Remcconen Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 Stuur een PB naar Sandra met deze link er in en vraag haar om hulp.. Reageren
Sandra Geplaatst: 18 november 2008 Rapport Geplaatst: 18 november 2008 Ik heb even een commando voor je gemaakt. Hij werkt prima: http://pastebin.com/f16b80745 Succes ermee! Reageren
Moxventura Geplaatst: 28 november 2008 Rapport Geplaatst: 28 november 2008 (bewerkt) Misschien moet je eerst eens kijken of je het commando strtok begrijpt. Als de dat kan dan snap je wat er mis is! zie pawn pdf voor een engelse uitleg. In het kort: cmd = strtok(cmdtext, idx); cmd = na het gebruik van strtok zal dit het 1e woord bevatten. Na de 2e keer het 2e woord etc. cmdtxt = de complete string waar je de woorden van wilt loshalen idx = het indexnummer vanwaar je begint met zoeken naar het volgende woord. Als je index 0 gebruikt (zoals bij de 1e keer) dan krijg je het 1e woord terug en de idx variabele wordt gezet op het startpunt voor het 2e woord. Dus als je deze index bij de 2e keer gebruikt zul je het 2e woord terugkrijgen. Voorbeeld: new string[22] = "this is a test string"; new cmd[22]; new idx; cmd = strtok(string, idx); printf("%s %d", cmd, idx); cmd = strtok(string, idx); printf("%s %d", cmd, idx); cmd = strtok(string, idx); printf("%s %d", cmd, idx); cmd = strtok(string, idx); printf("%s %d", cmd, idx); cmd = strtok(string, idx); printf("%s %d", cmd, idx); Resultaat: this 4 is 7 a 9 test 14 string 21 Ik denk dat je er hiermee wel uitkomt. Bewerkt: 28 november 2008 door Moxventura Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.