Pennywise The Clown Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Vanochtend rond 10 uur startte ik mijn pc zoals gewoonlijk op. En liet ik AVG de dagelijkse virusscan doen. Ook de PC beneden werd door mijn moeder gebruikt, waarnaar zij het probleem kreeg dat ze hem niet meer op kon starten. Wij dachten allebei dat het aan haar pc lag, aangezien die al behoorlijk oud is. Maar toen ik een half uurtje geleden naar boven ging, om te checken hoe ver AVG bij mijn pc was met scannen, bleek de pc te zijn herstart (uit zichzelf). Daarbij start hij niet meer op, maar blijft hij doorgaan met restarten. Na het bekende laadvenster van Windows XP zou de pc dan gewoon moeten starten, maar in plaats daarvan zie je een flits van een of ander blauw scherm (denk aan CTRL-ALT-B tijdens het opstarten), en schakelt het systeem vervolgens automatisch af, waarna deze weer vanzelf opstart. Dit gaat continu door door, op allebei de pc's hier in huis!! Ik werk nu via de veilige modus op de pc van mijn moeder. Ik wel dus wel gewoon nog internetverbinding, maar hoe kunnen twee pc's die in principe alleen via de draadloze verbinding met elkaar zijn verbonden allebei dezelfde fout krijgen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een virus is, maar met die kennis kom ik niet veel verder. Heeft iemand enig idee wát er aan de hand is met onze pc's, en wat we nou kunnen doen? Bvd. Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) 1. Je pc raakt oververhit 2. er is een fout opgetreden en heeft windows moeten starten, maar dat kan niet meer omdat windows beschadigd is 3. Je HD is kapot Een virus is bijna onmogelijk omdat een virus zich niet in een router op kan slaan, want daar is zijn geheugen te klein voor. Start je pc eens op via een boot cd en scan dan in delen, eerst windows, dan program files etc. AVG is ook niet bepaald geweldig, op mijn pc leit hij gewoon alles door en gaf hij 10 false positives per dag. Gebruik Malwarebytes anti-malware om te scannen, deze vind echt bijna alles Bewerkt: 9 november 2008 door wesley123 Reageren
.Senne Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 ik had het ook, helemaal hetzelfde beeld bij het opstarten. windows laadbalkje komt tevoorschijn, springt weg, blauw-scherm flits, en weer heropstarten, enzovoort.. het kan van een virus zijn, of het kan zijn dat avg per ongeluk een vitaal bestand heeft verwijderd, waarvan hij dacht dat het een virus was. ik heb het op allerlei manieren op proberen te lossen, maar enkel windows herinstalleren hielp. jij kan a)systeemherstel b)herstel van schijf c) windows formatteren (na alles ge-backed up te hebben!) probeer in deze volgorde uit, dat is het minst risicovol. en als je bij optie c) bent gekomen, zorg dan dat je alle programma's en documenten op een externe harde schijf zet als back up! Reageren
Kloep Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 en als je bij optie c) bent gekomen, zorg dan dat je alle programma's en documenten op een externe harde schijf zet als back up! Ik zou niet al je bestanden back-uppen. Want als het een virus is, kan deze op één van deze mappen zitten. Back-Up alleen de bestanden die je echt nodig hebt en niet gemakkelijk weer kunt krijgen. Neem nu bv werk wat je voor school hebt moeten doen. Programma's als firefox kun je gemakkelijk weer downloaden, dus deze hoef je ook niet te Back-Uppen. Dit voorkomt dat je hetzelfde virus weer opnieuw op windows zet nadat deze is geformatteerd Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 het kan van een virus zijn, of het kan zijn dat avg per ongeluk een vitaal bestand heeft verwijderd, waarvan hij dacht dat het een virus was. Dat lijkt me waarschijnlijk... AVG ziet alles als een false positive aan. Als er echt een virus is dan is systeemherstel de slechtste optie, 90% van de virussen nestelen zich ook daar in. Scan via de safe mode met iets krachtigs, niet met iets slaps zoals AVG. Reageren
gta_rulez Geplaatst: 10 november 2008 Rapport Geplaatst: 10 november 2008 Volgens mij heb ik het gevonden! Zie ZDNet. Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 november 2008 Rapport Geplaatst: 10 november 2008 Met AVG zijn talent om virussen op te starten is dat zeer mogelijk en weet ik bijna zeker dat dathet is. Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 11 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2008 Voor diegene die het probleem ook hebben, ik heb gisteren AVG verwijdert van mijn PC. En via mijn oom heb ik een nieuwe versie (AVG 8.0) gratis kunnen downloaden. Toch bedankt voor de reacties. Reageren
lexus123 Geplaatst: 13 november 2008 Rapport Geplaatst: 13 november 2008 (bewerkt) Fout van AVG: Uit de krant heb ik begrepen dat AVG 8.0 een bestand blokkeert die je computer nodig heeft om op te starten. AVG heeft gezegt dat ze bezig zijn aan een update voor 8.0 die deze fout zou moeten tegen gaan. Ik heb nergens last van al heb ik zelf ook AVG 8.0 Free Edition. Het ligt dus aan AVG en niet aan de computers. Er zitten dus ook geen virussen op. Bewerkt: 13 november 2008 door lexus123 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.