Jump to content

Pc kast openhalen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil mijn cd-drive verwisselen, maar daarvoor moet ik dus mijn case opendoen.

Nu heb ik gehoord dat je voor je dit doet de statische energie van je kast af moet halen of zoiets omdat anders bepaalde onderdelen beschadigd kunnen raken.

Is dit waar, en hoe doe je dit dan?

En zijn er nog andere voorzorgsmaatregelen waar ik rekening moet mee houden?

Bedankt :Y .

Geplaatst:

Er zit een schakelaar achter op de kast, als je deze uit zet kan er niks gebeuren, trek ook alles eruit dat op je pc aangesloten is.

Geplaatst:

ik heb dit al meerdere keren gedaan, en haal soms de stroomkabel niet eens los (dat is toch wel aan te raden aangezien je eenn schok schijnt te kunnen krijgen, maar dat is mij nog niet overkomen). Dus volgens mij kan er weinig gebeuren

Geplaatst:

en je moed je zelf ontladen dus geen wolle kleding dragen en je aan iets van metaal vast pakken

omdat sommige onderdelen in je pc vooral werkgeheugen er niet tegen kunnen zo heb ik mijn werkgeheugen balkje kapot gemaakt.. dus let er op :)

Geplaatst:
iets van metaal

Bijvoorbeeld je radiator. Maar bij het verwisselen van een cd drive lijkt me dit niet zo heel erg nodig.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...