gammie_ Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) Daar ben ik weer, met een crisis probleempje... Ik heb over deze kwestie al zoveel forums en kennissen geraadpleegd, maar niemand blijkt het verlossende antwoord te weten, om ooit is die Sims 2 weer goed te laten spelen. Hopelijk kan ik via dit forum een oplossing vinden. Ik heb De Sims 2 al heel lang niet meer gespeeld, dat is zeker een jaar geleden, alles verliep toen altijd lekker soepel en goed ook met mijn uitbreidingen. Ergens afgelopen zomer wou ik graag weer eens de Sims 2 spelen, wat bleek enorm traag, ik heb werkelijk van alles geprobeerd om dit op te lossen: - Windows XP opnieuw geïnstalleerd - alle drivers geupdate - PC uitgezogen - De Sims 2 meerdere keren opnieuw geïnstalleerd - Virus scanners uitgebreid laten scannen - Spyware progs hun werk laten doen Maar niets van dit heeft geholpen. Laat ik meteen maar even me specs en dat van de Sims 2 tonen: De Sims 2 specificaties: Systeem: Windows 98/2000/ME/XP Processor: 800 MHz Hardeschijf: 3,5 GB Grafische kaart: 32 MB Geluidskaart: DirectX 9.0 -compatibel Mijn specificaties: Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition, Service Pack 3 Computer: AMD Athlon 64 Processor 3000+ Kloksnelheid: 2.01 GHz, 512 MB Grafische kaart: ATI Radeon HD 2400 PRO AGP 256 MB Geluidskaart: Creative SB Live! (DirectX 9.0) Hardeschijf: 200 GB, waarvan 25 GB gebruikt Zoals je kan zien dit moet mijn pc met gemak aan kunnen. Het beeld van de Sims 2 is niet slecht, het ziet er prima uit, maar bij het opstarten, afsluiten, spelen of ook maar iets aan te klikken, gaat verschrikkelijk sloom. Eigenlijk gaat alles wel traag met deze game, ook als ik alle uitbreidingen verwijder en de instellingen op laag zet. Ik ben al een half uur bezig om het spel alleen al maar op te starten en af te sluiten. Wat het nog gekker maakt, is dat de volgende games wel soepel en goed verlopen: - Gta San Andreas - Getting Up - Age Of Empires III - Far Cry - Rollercoaster 3 Iemand nog een suggestie? Bewerkt: 9 november 2008 door gammie_ Reageren
GTA Haas Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Probeer je Sims een opnieuw te installeren, hoop dat ie het dan wel beter doet. Als dat niet werkt, poets je CD. Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Probeer je Sims een opnieuw te installeren, hoop dat ie het dan wel beter doet. Als dat niet werkt, poets je CD. Hij heeft al aangegeven dat hij The Sims 2 meerder keren opnieuw heeft geïnstalleerd.De enige oorzaak die ik kan bedenken, is dat er op de achtergrond nog iets anders mee draait, die er voor zorgt dat The Sims 2 niet meer soepel loopt. Alhoewel het dan vreemd is dat andere spellen wel soepel lopen, tenzij die veel minder geheugen nodig hebben, dat weet ik niet. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 blijft hij traag als je de instellingen laag doet?? Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Hoeveel spellen staan er nu geïnstalleerd? Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2008 De enige oorzaak die ik kan bedenken, is dat er op de achtergrond nog iets anders mee draait, die er voor zorgt dat The Sims 2 niet meer soepel loopt. Alhoewel het dan vreemd is dat andere spellen wel soepel lopen, tenzij die veel minder geheugen nodig hebben, dat weet ik niet. Nope, alles staat gewoon uit behalve me antivirus. Die andere spellen vragen eerder meer geheugen/specs zoals Getting Up of 18 Wheels of Steel Haulin en daar kan ik zelfs me msn en internet bij aan laten... @ Fiegel 5, er staan nu 6 games op geïnstalleerd @gta master 1, ik heb al aangegeven in mijn hoofdpost dat ik ook alle instellingen al op laag heb gezet. Reageren
ikt Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) Installeer Sims eens op een andere locatie. (Andere harde schijf). Bewerkt: 9 november 2008 door ikt Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Installeer Sims eens op een andere locatie. (Andere harde schijf). Ik heb maar één hardeschijf (Station (C:)... Reageren
Miek Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Installeer Sims eens op een andere locatie. (Andere harde schijf). Ik heb maar één hardeschijf (Station (C:)... De minimum RAM geheugen staat er niet bij. Ook bij jou PC niet. Check anders eens CanYouRunIt? of zoek een de RAM systeemeisen op van De Sims 2 en de jouwe, zodat je kan zien of je genoeg virtueel geheugen hebt. Als dat niet werkt kan je ook nog eens De Sims 2 van een vriend lenen, om te zien of het niet aan jou spel ligt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) Aangezien je Windows al opnieuw geïnstalleerd heb, en je ook De Sims 2 al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd hebt, is het probleem waarschijnlijk niet softwarematig. Dus misschien heeft het toch met je hardware te maken. Heeft jouw grafische kaart T&L, wat je ook nodig hebt voor De Sims? En heb je, voor zover je weet, iets aan je PC veranderd vlak voordat het spel ging zuigen? En heb je bij het opnieuw installeren van Windows ook je HDD geformatteerd? Anders zou ik het echt niet weten, erg vreemd iig. Sheck anders idd die site van Miek. Bewerkt: 9 november 2008 door Sprunk Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) De minimum RAM geheugen staat er niet bij. Ook bij jou PC niet. Check anders eens CanYouRunIt? of zoek een de RAM systeemeisen op van De Sims 2 en de jouwe, zodat je kan zien of je genoeg virtueel geheugen hebt.Als dat niet werkt kan je ook nog eens De Sims 2 van een vriend lenen, om te zien of het niet aan jou spel ligt. Helemaal vergeten, De Sims 2 vraagt aan Ram geheugen 256 MB, mijn RAM geheugen staat er wel bij hoor 511 Overigens zegt CanYouRunIt dat mijn pc het prima aan kan, screen: @Sprunk, ik heb er niet zo lang geleden die videokaart erin laten zetten en mijn voeding laten vervangen, sinds dien is me pc wel heel rustig kwa geluid productie uit de kast, wat is T&L ? Bewerkt: 9 november 2008 door gammie_ Reageren
Sprunk Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 (bewerkt) HW T&L staat dacht ik voor Transform & Lighting, maar hang mij er niet aan op. Het heeft in ieder geval met je grafische kaart te maken. Het neemt bepaalde taken van je processor over zodat het sneller loop ofzo. Afijn, heb je geen T&L heb je minumaal een 2.4 Ghz processor nodig i.p.v. een 800 Mhz processor. Aangezien jij een 2.1 Ghz processor hebt zou het dus kunnen zijn dat De Sims 2 niet loopt omdat je geen HW T&L hebt, en dus je processor te sloom is. Ik kan op Google zo snel niet vinden of jouw kaart T&L heeft, dus je zult zelf even moeten gaan pluizen. Ik weet ook niet of AGP T&L ondersteund enzo, maar het is het enigste wat ik kan bedenken. Als dit het probleem niet is weet ik het ook niet meer. Bewerkt: 9 november 2008 door Sprunk Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2008 (bewerkt) HW T&L staat dacht ik voor Transform & Lighting, maar hang mij er niet aan op. Het heeft in ieder geval met je grafische kaart te maken. Het neemt bepaalde taken van je processor over zodat het sneller loop ofzo.Afijn, heb je geen T&L heb je minumaal een 2.4 Ghz processor nodig i.p.v. een 800 Mhz processor. Aangezien jij een 2.1 Ghz processor hebt zou het dus kunnen zijn dat De Sims 2 niet loopt omdat je geen HW T&L hebt, en dus je processor te sloom is. Ik kan op Google zo snel niet vinden of jouw kaart T&L heeft, dus je zult zelf even moeten gaan pluizen. Ik weet ook niet of AGP T&L ondersteund enzo, maar het is het enigste wat ik kan bedenken. Als dit het probleem niet is weet ik het ook niet meer. Klink voor mij nogal ingewikkeld, maar mijn moederbord/processor staat toch los van mijn videokaart? Ik heb deze pc nu 2 jaar staan (tweedehands). Maar voorheen deed De Sims 2 het altijd snel, terwijl ik nooit wat aan mijn processor heb gedaan want die heeft altijd al op 2.1 Ghz gestaan, dat zou in mijn ogen het probleem niet kunnen zijn. Of bedoel je de kwestie dat mijn videokaart samenwerkt met mijn processor enz. Waarschijnlijk zal het dan inderdaad wel wat met die videokaart zijn, die heb ik een paar maanden geleden laten vervangen had namelijk een NVIDIA GeForce FX6700LE 256 MB (geen top kaart hoor) en nu dus een ATI kaart. Ik kom over het zogenaamde T&L ook geen informatie tegen, heb al via Uitvoeren > Dxdiag gekeken en bij Hardware > beeldschermadapters, heb nu nog de originele doos erbij gepakt, maar ook daar kan ik niets over dat vinden, het enigste wat er staat is: HD2400 PRO 256MB 64-Bit DDR2 AGP. Nog even het doosje van de Sims 2 erbij gepakt, staat er in piep kleine lettertjes: ''T&L ondersteunde grafische kaarten: NVIDIA Quardo-serie of hoger: ATI Radeon 7200-serie of hoger... Kan het zijn dat die hele game mijn videokaart niet ondersteund ? Bewerkt: 10 november 2008 door gammie_ Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 november 2008 Rapport Geplaatst: 10 november 2008 Dat bedoel ik dus uit te leggen. Als je een grafische kaart met T&L ondersteuning hebt, dan heb je een processor nodig van 800 Mhz. Als je een grafische kaart hebt zonder T&L ondersteuning, heb je een 2.4 Ghz processor nodig voor De Sims 2. Als dus jouw kaart geen T&L ondersteuning heeft, heb jij dus een 2.4 Ghz processor nodig om alsnog De Sims 2 te kunnen spelen. En jij hebt dus een 2.1 Ghz processor dus heb je dan een te langzame processor. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom De Sims het bij jou niet doet. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2008 Dat bedoel ik dus uit te leggen. Als je een grafische kaart met T&L ondersteuning hebt, dan heb je een processor nodig van 800 Mhz. Als je een grafische kaart hebt zonder T&L ondersteuning, heb je een 2.4 Ghz processor nodig voor De Sims 2. Als dus jouw kaart geen T&L ondersteuning heeft, heb jij dus een 2.4 Ghz processor nodig om alsnog De Sims 2 te kunnen spelen. En jij hebt dus een 2.1 Ghz processor dus heb je dan een te langzame processor. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom De Sims het bij jou niet doet. Dan zou ik evengoed voor minder geld die oude videokaart weer kunnen kopen, hoewel ik daar ook geen T&L op heb kunnen vinden, heeft de Sims 2 het wel altijd snel gedaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.