Jump to content

Ten einde raad, Sims 2 blijft traag

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of jouw videokaart geen T&L heeft. Het is het enige wat ik kan bedenken.

RCT3 heeft volgens mij ook T&L nodig, en die loopt wel goed?

Ik weet het net meer. Misschien moet je eens langs een PC winkel gaan in jouw buurt. :Y

Geplaatst:
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of jouw videokaart geen T&L heeft. Het is het enige wat ik kan bedenken.

RCT3 heeft volgens mij ook T&L nodig, en die loopt wel goed?

Ik weet het net meer. Misschien moet je eens langs een PC winkel gaan in jouw buurt. :Y

Ja Rollercoaster 3 is super snel net zoals Getting Up en daar staat nogwel standaard in dikkere letters T&L, terwijl dat spel het werkelijk hartstikke goed doet. Dus dan zou die T&L wel goed moeten zitten. Maar wat dus op die Sims 2 staat: ''T&L ondersteunde grafische kaarten: NVIDIA Quardo-serie of hoger: ATI Radeon 7200-serie of hoger... '' Ik heb een 2400 oftewel dat ligt onder het gevraagde van 7200 kan dat het probleem niet zijn?

Geplaatst: (bewerkt)

Nee, jij hebt een HD2400. Dat is volgens mij hoger dan de 7200 serie. Na de 7200 serie kwam de 8000 serie, de 9000 serie, en toen kwam de Xxxx serie, en toen kwam de HDxxxx serie. Denk ik, weet het niet zeker. Nvidia heeft gelukkig nog een logische volgorde.

Ik weet het niet meer. Mischien denkt De Sims dat jij geen T&L hebt, terwijl het misschien wel zo is. :bonk:

Wat krijg jij bij je videokaart op canyourunit.com als je recomended aanklikt? Kun je een screenshot posten?

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Nee, jij hebt een HD2400. Dat is volgens mij hoger dan de 7200 serie. Na de 7200 serie kwam de 8000 serie, de 9000 serie, en toen kwam de Xxxx serie, en toen kwam de HDxxxx serie. Denk ik, weet het niet zeker. Nvidia heeft gelukkig nog een logische volgorde.

Ik weet het niet meer. Mischien denkt De Sims dat jij geen T&L hebt, terwijl het misschien wel zo is. :bonk:

Wat krijg jij bij je videokaart op canyourunit.com als je recomended aanklikt? Kun je een screenshot posten?

Wat frustrerend, volgens CanYouRunIt kan mijn pc op recomended het ook prima aan...

naamloosxv3.jpg

Alleen die GHz begrijp ik niet, volgens die site heeft mijn pc 3.00 GHz .... Of heeft dat weer te maken in combinatie met mijn videokaart?

Volgens mij is mijn probleem echt hopeloos om te achterhalen :duh:

Geplaatst:

Sorry voor mijn late reactie.

Ik weet het niet meer. Ik heb bij recomended nog een extra bolletje bij mijn videokaart, namelijk "Video HW Rasterization: Required - Yes , You have - Yes". Misschien is dat wel het zelfde als T&L. Vervolgens kom je door de test omdat die site denkt dat je een 3.0 Ghz processor hebt, wat dus niet zo is.

Vraag me niet hoe het werkt, ik snap er ook niets van. Dit is het enigste logiche wat ik kan bedenken.

Probeer een De Sims te spelen zonder uitbreidingen. Uitbreidingen vreten namelijk ook nog wel wat MB'tjes en Mega Hertzjes in je systeem.

Geplaatst:
Sorry voor mijn late reactie.

Ik weet het niet meer. Ik heb bij recomended nog een extra bolletje bij mijn videokaart, namelijk "Video HW Rasterization: Required - Yes , You have - Yes". Misschien is dat wel het zelfde als T&L. Vervolgens kom je door de test omdat die site denkt dat je een 3.0 Ghz processor hebt, wat dus niet zo is.

Waarom zou die website mijn pc verkeerd rate? Kan het niet een combinatie zijn van meerder onderdelen die inverband staan met mijn processor?

Vraag me niet hoe het werkt, ik snap er ook niets van. Dit is het enigste logiche wat ik kan bedenken.

Probeer een De Sims te spelen zonder uitbreidingen. Uitbreidingen vreten namelijk ook nog wel wat MB'tjes en Mega Hertzjes in je systeem.

Heb ik ook al geprobeerd, het is dan wel redelijk speelbaar op de laagste stand van de instellingen. Maar het is nog steeds niet helemaal normaal. Trouwens ik heb bij CanYouRunIt iedere keer mijn laatste uitbreiding aangeklikt, dus Nachtleven en Seizoenen, zelfs daar geeft ie aan dat mijn pc het makkelijk aan moet kunnen.

Tevens heb ik een jaar geleden (toen de sims 2 het nog wel goed deed) echt iets van 5 uitbreidings pakketten erop gehad en die hebben het altijd snel gedaan... Het blijft een raadsel...

Waarom zou die website mijn pc verkeerd rate? Kan het niet een combinatie zijn van meerder onderdelen die inverband staan met mijn processor?

Ik heb geen flauw idee hoe die site de processor rate. Mijn processor heeft een rate van 5.2 GHz. Zelfs als ik beide core's optel kom ik nog niet in de buurt. :schater:

Heb je misschien nog ergens anders een kaart liggen, of kun je er één lenen van een vriend. Dan heb je gelijk uitsluitsel of het je kaart is ja of nee. Misschien ligt het wel ergens anders aan. Lijkt me stug, maargoed. Dan weten we het iig zeker.

Kun je anders ook nog even bij canyourunit Crysis aan klikken. Die geeft ook een bolletje met T&L. Als daar dan een kruisje staat, heb je geen T&L.

Geplaatst:

Ik heb geen flauw idee hoe die site de processor rate. Mijn processor heeft een rate van 5.2 GHz. Zelfs als ik beide core's optel kom ik nog niet in de buurt. :schater:

Heb je misschien nog ergens anders een kaart liggen, of kun je er één lenen van een vriend. Dan heb je gelijk uitsluitsel of het je kaart is ja of nee. Misschien ligt het wel ergens anders aan. Lijkt me stug, maargoed. Dan weten we het iig zeker.

Kun je anders ook nog even bij canyourunit Crysis aan klikken. Die geeft ook een bolletje met T&L. Als daar dan een kruisje staat, heb je geen T&L.

Heb even bij Crysis gekeken en zie dat ik wel de T&L heb (eigenlijk wel logies, aangezien ik ook prima Getting Up kan draaien)

naamloospi9.jpg

Kan verder niet zo snel aan een andere video kaart komen...

Geplaatst:

Het heeft volgensmij niets met t&l te maken. En over die 3.0ghz,het is een 3000+ processor(die gelijk staat aan een 3.0 ghz pentium 4) en srtest meet in pentium snelheden dus daarom staat er rated at 3.0 ghz.

Geplaatst:
Het heeft volgensmij niets met t&l te maken.

Iemand die een idee heeft, waar het dan wel mee te maken kan hebben?

En over die 3.0ghz,het is een 3000+ processor(die gelijk staat aan een 3.0 ghz pentium 4) en srtest meet in pentium snelheden dus daarom staat er rated at 3.0 ghz.

Dus ik heb gewoon 3.0 Ghz?

Het heeft volgensmij niets met t&l te maken.

Iemand die een idee heeft, waar het dan wel mee te maken kan hebben?

En over die 3.0ghz,het is een 3000+ processor(die gelijk staat aan een 3.0 ghz pentium 4) en srtest meet in pentium snelheden dus daarom staat er rated at 3.0 ghz.

Dus ik heb gewoon 3.0 Ghz?

Nee, je hebt niet 3 Ghz. Die 3.0 Ghz is de Quantispeed. Dat is ontstaan in het Athlon XP tijdperk. De Athlon XP concurreerde met de eerste Pentium 4's. Hoewel de processoren van AMD een lagere kloksnelheid hadden (minder Mhz), presteerden ze beter dan de processoren van Intel. Daarom werd de snelheid van Athlon XP's niet uitgedrukt in kloksnelheden (Ghz), maar in quantispeed.

Bijvoorbeeld, een Athlon XP 1700+ was te vergelijken met een Pentium 4 1,7GHz, terwijl de kloksnelheid 1,4 MHz is.

Een oplossing heb ik overigens niet meer. :N En niks ten nadele van GTAforum, maar stel je vraag eens op helpmij.nl. Daar hebben de gegoeg ingenieurs die je vraag kunnen beantworden. Hier kom je niet echt veel verder denk ik...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...