Jump to content

San Andreas op Vista

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een probleem met het installeren van GTA:SA op Windows Vista. Als ik het spel installeer, dan gaat dat allemaal goed, maar als hij daarmee klaar is, dan heeft hij helemaal geen map gemaakt onder Program Files.. :? Wel heb ik een map onder menu > programma's, maar als ik dan de cd erin doe en het via die manier probeer, dan werkt het ook niet :(

Kan iemand mij helpen.

Mijn PC is zeker goed genoeg om GTA:SA te draaien.

Alvast Bedankt,

Feye

EDIT: Verkeerd neergezet :puh:

Bewerkt: door Bling
Verplaatst naar 'Hardware Problemen'.
Geplaatst:

In Program files zie je niet klaar duidelijk staan GTA San Andreas. Deze staat in je Rockstar Games folder.

Die vindt je hier:

14tadsg.png

In die map zitten dan al je GTA's. Dus ook Vice City gaat erin staan en volgens mij ook III. Maargoed. Ik denk dat daar dan je map van GTA SA zit. Heb je daar dus al gekeken?

Mocht dit niet zo zijn;

Heb je een client staan op je bureablad? De client van San Andreas om duidelijk te zijn?

De client ziet er zo uit:

2uzrpch.png

Ik vraag dit, omdat er misschien wat fout gegaan is in de install? Dat brengt me opnieuw bij een vraag. Heb je al geprobeert om nog een keer te instaleren? Zoja, is dit goed en doorgrondig gebeurt?

En alweer een vraag;

Heb je ooit al GTA SA gespeeld op de PC? Kreeg je dan een bepaalde foutmelding?

Herriner je er altijd aan dat je best GTA SA start als administrator en dat je de compatibiliteit (wat 'n woord!) zet op,

laat me even denken... XP denk ik.

--

Zo, ehm. Dit was best een moeilijke vraag hoor, ik hoop dat je wat geholpen bent en dat dit mag lukken. Succes! :D

Helaas.

- Geen Rockstar Games map wordt aangemaakt.

- Deinstalleren heb ik al geprobeerd; maar lukt zelfs nu ook niet meer. :N

- Compatibiliteit is ook niet het probleem.

Vreemd... :(

EDIT: Is mij nooit eerder opgevallen en weet niet of het wat is, maar ik doe dan complete installatie in de map 'Program Files'. Het beeld erna krijg ik dit te zien:

Setup Type:

COMPLETE: Application will be installed with all features.

Target Directory:

Features selected to install:

GTA San Andreas Executable: 0 KB

GTA San Andreas Data: 0 KB

GTA San Andreas Audio Data: 0 KB

Total size of features installed: 0 KB

:{

Bewerkt: door Feye
Heel raar... Beschadigde DVD?

Niet echt. Enkel hier en daar een zeer minimaal krasje, maar dat is het zeker niet. Dat heb ik namelijk geregeld bij DVD's en nooit hinder van ondervonden.

Ik snap er echt niets van :N

EDIT: Mijn X-Fire geeft wel aan dat ie geinstalleerd is.

Geplaatst:

Iig HEEL raar.. Zelf heb ik ook vista, en het staat er wel gewoon. Wat ik wel heb: Verijderde mappen kan ik niet meer dmv explorer terug vinden, maar wel met bestand openen ofzo (zoiets als je im IMGTool kan tegenkomen)

Ik weet 100% zeker dat het een fout in vista is. Doe eens het volgende:

1- Heb je meerdere schijven? controleer ze allemaal.

2- Neem de grootte van je Program Files map op en installeer nog eens SA. Kijk of je map gegroeit is, op de BYTE na.

3- Installeer eens in een andere map, like bureaublad/SA. Misschien dat er dan een mapje komt?

4- verborgen mappen? lijkt me niet, maar voor de zekerheid...

HEEEL RAAR... Wat doen andere spellen? heeft alleen SA dit?

Yep. Alle andere spellen doen het goed (Nouja speel naast GTA maar twee andere spellen). Ik zie gewoon nergens een map staan. Ik snap er zelf ook niets meer van.

Ik blijf gewoon proberen :puh:

EDIT: De map "Rockstar Games" bestaat alleen onder "Programma's". Hij staat NIET op een van de harde schijven. Dit wordt met de minuut vreemder.

Bovendien kan ik ook niet meer deinstalleren; waarschijnlijk omdat er niets is om te deinstalleren. :(

Geplaatst:

Ik kan op dit moment maar één oorzaak bedenken en dat is dat jij niet de hoofdgebruiker (administrator) bent op de PC waarop jij SA wilt installeren en dat jij een eigen account hebt op de PC van iemand anders. Heb je de ReadMe.txt al gelezen op de DVD?

2) INSTALLATION

You must have Administrator privileges to install and play GRAND THEFT AUTO: San Andreas. If you are unsure about how to achieve this, please consult your Windows system manual.

M.a.w. je moet administrator rechten hebben op de PC om SA überhaupt te kunnen installeren (en spelen). Stel dat jou vader de eigenaar van de pc is is hij waarschijnlijk ook de hoofdgebruiker en dus ook de administrator. Dan moet je 'm dus installeren op de account van je vader, of zal hij 'm voor jou moeten installeren op zijn account. Als je SA eenmaal geïnstalleerd hebt moet je ook even >dit topic< doorlezen (2de post). Succes ^_^
Geplaatst:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar..... ik ben zelf de Administrator.

'Compatibiliteit

• klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van GTA:SA en kies 'Eigenschappen'
  • selecteer het derde tabblad 'Compatibiliteit' en vink het vakje aan bij 'Bevoegdheidsniveau', naast dit vakje staat: 'Dit programma als Administrator uitvoeren'
  • klik daarna op de knoppen [Toepassen] en [OK]

Ik kan dat vakje niet aanvinken. Dit zal wel komen omdat ik al Administrator ben.

Iemand nog enig idee?

Ps. Ben nu even fitnessen, dus kijk pas weer over twee uur ;)

Geplaatst:
'Compatibiliteit

• klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van GTA:SA en kies 'Eigenschappen'
  • selecteer het derde tabblad 'Compatibiliteit' en vink het vakje aan bij 'Bevoegdheidsniveau', naast dit vakje staat: 'Dit programma als Administrator uitvoeren'

Ik kan dat vakje niet aanvinken. Dit zal wel komen omdat ik al Administrator ben.
Ik ben bang dat dit nu juist net andersom is. Dat je 'm niet kan aanvinken omdat je géén administrator bent. :cab:
Geplaatst:
'Compatibiliteit

Ik ben bang dat dit nu juist net andersom is. Dat je 'm niet kan aanvinken omdat je géén administrator bent. :cab:

Ik keek nog even snel, dus reageer ik nog. Er is maar één account op de PC aangemaakt en die heeft Administratorrechten. Tenminste, als ik op het Logo van de gebruiker klik, dan open hij een nieuw scherm. Daar staat dan rechts het logo, de naam en Administrator.

Ik weet het toch ook niet meer :D

'Compatibiliteit

Ik keek nog even snel, dus reageer ik nog. Er is maar één account op de PC aangemaakt en die heeft Administratorrechten. Tenminste, als ik op het Logo van de gebruiker klik, dan open hij een nieuw scherm. Daar staat dan rechts het logo, de naam en Administrator.

Heb je al geprobeerd direct X te installeren en dan het SPEL deïnstalleren?

Bij mij is dat wel gelukt!

Bewerkt: door Jorismartens
'Compatibiliteit

Heb je al geprobeerd direct X te installeren en dan het SPEL deïnstalleren?

Bij mij is dat wel gelukt!

Ik zal het eens proberen.

Trouwens, op mijn laptop met XP doet hij het dus wel :duh:

EDIT: Ook dat werkt niet. Ik kan het spel helemaal niet deinstalleren. Opzich niet vreemd, aangezien er niets te deinstalleren valt. Alleen X-Fire, Start > Programma's > Rockstar Games en de CD geven aan dat ze het spel kunnen opstarten. Maar dan probeer ik dat en dan doet ie het toch niet..

Anders maar eens systeemherstel doen en opnieuw proberen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...