Jump to content

Hoe de vuursnelheid van een geweer veranderen?


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb in weapons.dat ieder aspect van een wapen kunnen veranderen, behalve de fire rate (vuursnelheid). Dit is me ook niet gelukt met een aantal programmaatjes (GTA:SA Ultimate Editor en Ammunation Tool). Hoe moet ik dat doen, of welke line moet ik aanpassen?

Geplaatst:

Hey MartyCeha!

Ik weet het niet helemaal zeker, ik heb het niet zelf uitgetest, maar je zou dit kunnen bekijken.

Toen ik weapons.dat bekeek kwam ik in de legenda bij de gun data dit tegen:

b,c:	  float speed, radius

De kleine letter 'b' staat dus voor de snelheid. Dit is een float-type variable, wat betekent dat het een getal is met (veel) getallen achter de komma. Het probleem is alleen, dat ik dit getal alleen bij wapens als Flamethrower, Satchel Charge, Spraycan en bepaalde projectielen (granaten e.d.) tegenkom. Bij deze wapens zou je de snelheid dus kunnen verhogen.

Daarnaast kun je de ReloadTime natuurlijk veranderen (G,H) en de tijd verkorten dat de animatie wordt uitgevoerd (TUV,WXY,Z). Ook kun je de damage (L) vergroten zodat je toch iets kapot hebt in een snellere tijd. Ook kun je de snelheid waarmee je kunt lopen als je aan het schieten bent (of als je het wapen gewoon vast hebt, dat weet ik niet) natuurlijk verhogen (S)

Veel meer kun je niet echt doen om de vuursnelheid te verhogen. Bij de meeste gewone guns zal dit wel in de .exe bepaald worden; hoeveel microseconden er moet worden gewacht tot de volgende kogel wordt afgevuurd, aan de hand van een simpele timer.

Verder kan ik dus niks vinden, ik hoop dat je hier toch nog wat aan hebt. :cya:

Geplaatst:
Hey MartyCeha!

Ik weet het niet helemaal zeker, ik heb het niet zelf uitgetest, maar je zou dit kunnen bekijken.

Toen ik weapons.dat bekeek kwam ik in de legenda bij de gun data dit tegen:

b,c:	  float speed, radius

De kleine letter 'b' staat dus voor de snelheid. Dit is een float-type variable, wat betekent dat het een getal is met (veel) getallen achter de komma. Het probleem is alleen, dat ik dit getal alleen bij wapens als Flamethrower, Satchel Charge, Spraycan en bepaalde projectielen (granaten e.d.) tegenkom. Bij deze wapens zou je de snelheid dus kunnen verhogen.

Daarnaast kun je de ReloadTime natuurlijk veranderen (G,H) en de tijd verkorten dat de animatie wordt uitgevoerd (TUV,WXY,Z). Ook kun je de damage (L) vergroten zodat je toch iets kapot hebt in een snellere tijd. Ook kun je de snelheid waarmee je kunt lopen als je aan het schieten bent (of als je het wapen gewoon vast hebt, dat weet ik niet) natuurlijk verhogen (S)

Veel meer kun je niet echt doen om de vuursnelheid te verhogen. Bij de meeste gewone guns zal dit wel in de .exe bepaald worden; hoeveel microseconden er moet worden gewacht tot de volgende kogel wordt afgevuurd, aan de hand van een simpele timer.

Verder kan ik dus niks vinden, ik hoop dat je hier toch nog wat aan hebt. :cya:

Hiervoor heb ik wat zitten kloten metweaponeditors, en bij de loopsnelheid komt iets raars uit: De animatie word gewoon versneld, en ook de loopsnelheid. Ziet er raar uit. Verder is het idd wel een oplossing, want fire rate zit er niet in. Je kan wel een aantal flags overnemen van andere wapens, waardoor hij waarschijnlijk sneller zal schieten... :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...