Jump to content

Windows 7

Recommended Posts

Geplaatst:

gta-rulez, bespaar je de moeite om screens te maken, er staan er al genoeg op deze site: klik! ^_^

Vind het inderdaad erg op Vista lijken. Al vind ik de taakbalk wel mooier. :Y

• Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Thundercover

10

• Sprunk

7

• Dvt

7

• Limbolander

6

Geplaatst:
Ik vind altijd mijn Windows XP XP Professional Service Pack 2 beter dan die Vista! :bier: Ik heb eens die Windows Vista Ultimate Transformation Pack op mijn PC geïnstalleerd, het verneukt werkelijk heel je PC!! :Y

Das nog al een duidelijk verschil, een Ultimate Transformation Pack of de echte Vista...

Volgens mij loop je nu een Vista Transformation Pack gemaakt door mensen die een hobby hebben over een kam te scheren met Vista. Vista en een Transformation Pack zijn duidelijk verschillend.

Als je Vista nu in je bezit had gehad, en je had kunnen onderbouwen dat Vista slecht was oke, maar deze opmerking slaat wel alles.

Alweer een nieuwe windhoos. :duh:

Ben je net een beetje gewend aan Vista, pleuren die uitmelkers van Microsoft weer een nieuwe Windows versie op de markt. Laten ze nu eerst maar de problemen met Vista oplossen, kunnen ze wat van leren hoe ze het bij Windows 7 moeten gaan doen.

Windows 7, leuke naam ook. Eerst was het Longhorn, toen werd het Vienna, en nu komen ze heel origineel op 7 :7

Alweer? Hoezo alweer? Als Windows niet elke keer met een nieuwe Operating System zouden komen dan had jij geroepen? Microsoft komt niet met een nieuwe OS.... ze zijn lui daar...

Bovendien leg eens die fouten uit? Elk systeem heeft zijn fouten, maar de grote dingen komen toch bij de mensen voor die geen verstand er van hebben en die zelf gaan knoeien met de OS. Veel mensen denken wel dat hun printertje uit 2003 het wel doet op Vista, en dat zijn gebruikers fouten. Zoals jij in je bericht laat zien is het overduidelijk dat je alle klachten richting Microsoft schuift, zodat je zelf geen schuld hebt. Microsoft heeft duidelijke richtlijnen gegeven aan Vista wat voor hardware Compatible is of niet. En kijk je er niet naar? Kan je vanzelf tegen de muur lopen met de problemen als gevolg.

Wat betreft, Windows 7 is gewoon een code naam denk ik, net als Longhorn en dergelijke.

En bovendien wat maakt het nu uit dat het 7 is? Niemand hoor je klagen over Linux of die geen andere naam nodig hebben.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb geen problemen met Vista, maar veel andere gebruikers wel. Zoals o.a. software die er niet op kan etc.

Maar in plaats van dat Microsoft er voor zorgt dat er wél printers uit 2003 op Vista kunnen, besteden ze hun aandacht liever aan een geheel nieuw OS. Zodat iedereen die nu problemen met Vista heeft, straks weer honderde euro's uit moet geven aan een nieuwe Windows, omdat de problemen met Vista onder een stoflaag verdwijnen. Dat is toch pure uitmelkerij? Je zou Vista Ultimate maar gekocht hebben voor 400 euro, en vervolgens blijkt dat je OS geen oudere printers ondersteund. Ach, jammer dan. Ik koop voor 400 wel weer een nieuwe Windows versie. Dan maar hopen dat er wél een 5 jaar oude printer op kan.

En mij hoor je niet klagen als er voorlopig geen nieuwe Windows uitkomt. Ik heb liever dat ze al die andere problemen met Vista eerst oplossen.

Bewerkt: door Sprunk
Ik heb geen problemen met Vista, maar veel andere gebruikers wel. Zoals o.a. software die er niet op kan etc.

Maar in plaats van dat Microsoft er voor zorgt dat er wél printers uit 2003 op Vista kunnen, besteden ze hun aandacht liever aan een geheel nieuw OS. Zodat iedereen die nu problemen met Vista heeft, straks weer honderde euro's uit moet geven aan een nieuwe Windows, omdat de problemen met Vista onder een stoflaag verdwijnen. Dat is toch pure uitmelkerij? Je zou Vista Ultimate maar gekocht hebben voor 400 euro, en vervolgens blijkt dat je OS geen oudere printers ondersteund. Ach, jammer dan. Ik koop voor 400 wel weer een nieuwe Windows versie. Dan maar hopen dat er wél een 5 jaar oude printer op kan.

En mij hoor je niet klagen als er voorlopig geen nieuwe Windows uitkomt. Ik heb liever dat ze al die andere problemen met Vista eerst oplossen.

Ja idd.

Maar dat je het kunt installeren op Virtual Machine is wel een goed idee! Is dat betaald? En kan het ook met VMWare Player?

En dat van die Vista Transformation pack slaat ook nergens op hè..

Ik kan ook Flyakite OSX gaan installeren en roepen dat het je PC vertraagt, en dús is Mac OSX maar slecht? Nou nee.. :cya:

Ik heb tot nu toe alleen maar screens gezien en features gehoord zoals sneller opstarten door minder processen en multi-touch ondersteuning

Er bestaat trouwens een goede fansite voor Windows 7

www.windowsvienna.com

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:
(...) Wat betreft, Windows 7 is gewoon een code naam denk ik, net als Longhorn en dergelijke.

En bovendien wat maakt het nu uit dat het 7 is? Niemand hoor je klagen over Linux of die geen andere naam nodig hebben.

Microsoft heeft inmiddels bevestigd dat de codenaam Windows 7 ook blijft als definitieve naam.

Geplaatst:

Ja dat is inderdaad best apart. Ik moet wel zeggen dat het echt supersnel werkt allemaal. Windows 7 loopt nu in Virtual PC onder Vista nog sneller dan Vista zelf.

Geplaatst:

Mensen klagen teveel, en weten niet dat er duizenden oplossingen zijn voor 1 probleem.

Microsoft hoeft zich geen zorgen te maken over die printers uit 2003 waarom zouden ze überhaupt? Is het niet de gebruiker of de fabrikant van de printer die er voor moet zorgen dat een driver compatible is met de nieuwe OS? Microsoft maakt een besturingssysteem die voor iedereen beschikbaar is, dat mensen het niet werkend krijgen met oude hardware is hun probleem niet van Microsoft.

Ultimate is nog beter dan de rest van Vista series, bovendien ondersteund Vista Ultimate merendeel van de oude software/hardware. Zo draai ik RA2 (Goeie ouwe tijd) helemaal normaal.

Microsoft hoeft niks op te lossen behalve beveiligingsgaten en dergelijke, al die problemen van de hardware ligt aan de fabrikant. Niet aan Windows niet aan Microsoft nog aan Bill Gates. << En ja dat is het zelfde...

(...) Wat betreft, Windows 7 is gewoon een code naam denk ik, net als Longhorn en dergelijke.

Microsoft heeft inmiddels bevestigd dat de codenaam Windows 7 ook blijft als definitieve naam.

Oke... is weer eens wat anders :)

Mensen klagen teveel, en weten niet dat er duizenden oplossingen zijn voor 1 probleem.

Microsoft hoeft zich geen zorgen te maken over die printers uit 2003 waarom zouden ze überhaupt? Is het niet de gebruiker of de fabrikant van de printer die er voor moet zorgen dat een driver compatible is met de nieuwe OS? Microsoft maakt een besturingssysteem die voor iedereen beschikbaar is, dat mensen het niet werkend krijgen met oude hardware is hun probleem niet van Microsoft.

Ultimate is nog beter dan de rest van Vista series, bovendien ondersteund Vista Ultimate merendeel van de oude software/hardware. Zo draai ik RA2 (Goeie ouwe tijd) helemaal normaal.

Microsoft hoeft niks op te lossen behalve beveiligingsgaten en dergelijke, al die problemen van de hardware ligt aan de fabrikant. Niet aan Windows niet aan Microsoft nog aan Bill Gates. << En ja dat is het zelfde...

Het is juist wel de zorg van Microsoft om te zorgen dat Vista compatible is met iewat oudere hardware/randapparatuur. Het is namelijk vervelend als jij niet zo veel geld hebt, en je printertje blijkt niet op je PC te passen, omdat de drivers niet op Vista kunnen. De fabrikant van de printer uit 2003 kan moeilijk voor elke printer een Vista driver maken. Wie weet hoeveel printers er in 6 jaar op de markt zijn gekomen. Dat zijn er duizenden. Het is veel simpeler als Vista gewoon XP drivers zou kunnen hendelen.

Als alle fabrikanten van hardware en randappatratuur voor Vista drivers moet zorgen, en dan ook nog eens drivers moet gaan maken voor Windows 7 blijven ze aan de gang. Desnoods ontwikkeld MS een universal driver die op nagenoeg alle printers werkt, ook op die van 2003.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Het is juist wel de zorg van Microsoft om te zorgen dat Vista compatible is met iewat oudere hardware/randapparatuur. Het is namelijk vervelend als jij niet zo veel geld hebt, en je printertje blijkt niet op je PC te passen, omdat de drivers niet op Vista kunnen. De fabrikant van de printer uit 2003 kan moeilijk voor elke printer een Vista driver maken. Wie weet hoeveel printers er in 6 jaar op de markt zijn gekomen. Dat zijn er duizenden. Het is veel simpeler als Vista gewoon XP drivers zou kunnen hendelen.

Als alle fabrikanten van hardware en randappatratuur voor Vista drivers moet zorgen, en dan ook nog eens drivers moet gaan maken voor Windows 7 blijven ze aan de gang. Desnoods ontwikkeld MS een universal driver die op nagenoeg alle printers werkt, ook op die van 2003.

Zoals je het zegt, dan zou Microsoft voor al die duizenden printertjes een driver moeten maken? En dat zou dan niet te veel werk zijn?

Stel je hebt een auto... en je koop 2 jaar later een andere auto, gegarandeerd is deze anders... moet die auto zich dan aanpassen aan jou? Volgens mij niet, de gebruiker moet zich aanpassen. Hetzelfde geldt voor de fabrikanten van hardware. Bovendien worden vele drivers al ondersteund door een hardware compatibiliteit lijst.

Bovendien kan die gene best een nieuwe printer kopen, want de inkt-potjes zijn vaker nog duurder dan een printer zelf...

Geplaatst:

De printer was ook een voorbeeld, van mij paart maak je er een externe HDD van ofzo.

Maar je hebt me niet goed begrepen. In heb het over compatibiliteit met XP drivers, of een universal driver voor printers. Bij veilige modus maakt de pc immers ook gebruik van een universal VGA driver. Dan zou er toch ook zoiets met een printer of weet ik veel wat gemaakt kunnen worden.

Geplaatst:
De printer was ook een voorbeeld, van mij paart maak je er een externe HDD van ofzo.

Maar je hebt me niet goed begrepen. In heb het over compatibiliteit met XP drivers, of een universal driver voor printers. Bij veilige modus maakt de pc immers ook gebruik van een universal VGA driver. Dan zou er toch ook zoiets met een printer of weet ik veel wat gemaakt kunnen worden.

Kan maar of het ook werkt met alles omtrent Vista een 2e, het zeggen is makkelijker dan het doen ;).

Geplaatst:

Maar oké, misschien is een printer niet het juiste voorbeeld.

Ander voorbeeld. Ik ben de enigste in huis met Vista, de rest heeft nog XP. Wij hebben thuis een draadloos netwerk, zodat we bestanden (foto's ect) met elkaar kunnen delen. Er is echter een probleem. Vista kan niet in een netwerk met XP computers. Op een of andere vage reden ziet hij die computers gewoon niet. Of dat dit een fout is in Vista, of dat Microsoft dit bewust heeft gedaan om je te dwingen Vista te kopen, weet ik niet, maar ik vind wel dat het opgelost moet worden. Maar in plaats van dat ze zorgen dat XP en Vista samen gaan, beginnen ze gewoon aan een nieuwe Windows versie. En al die mensen zoals ik die Vista hebben, kunnen die "de schijt krijgen"?

En er zal op Google ongetwijfelt wel een tweak te vinden zijn hoe je dit kan oplossen, maar ik heb liever gewoon een officiele update van Microsoft.

Geplaatst:

Dat kan wel hoor, dan moet je waarschijnlijk bij je internetverbinding iets instellen. Maar zelf had ik het ook, geen enkel probleem. :)

Geplaatst:
Maar oké, misschien is een printer niet het juiste voorbeeld.

Ander voorbeeld. Ik ben de enigste in huis met Vista, de rest heeft nog XP. Wij hebben thuis een draadloos netwerk, zodat we bestanden (foto's ect) met elkaar kunnen delen. Er is echter een probleem. Vista kan niet in een netwerk met XP computers. Op een of andere vage reden ziet hij die computers gewoon niet. Of dat dit een fout is in Vista, of dat Microsoft dit bewust heeft gedaan om je te dwingen Vista te kopen, weet ik niet, maar ik vind wel dat het opgelost moet worden. Maar in plaats van dat ze zorgen dat XP en Vista samen gaan, beginnen ze gewoon aan een nieuwe Windows versie. En al die mensen zoals ik die Vista hebben, kunnen die "de schijt krijgen"?

En er zal op Google ongetwijfelt wel een tweak te vinden zijn hoe je dit kan oplossen, maar ik heb liever gewoon een officiele update van Microsoft.

Je zit sowieso niet in de juiste werkgroup, en dat kan fouten veroorzaken.

Ik had het zelfde probleem, de XP computer in een juiste werkgroup plaatsen en Vista ook en hij was zichtbaar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...