Jump to content

Windows Media Player

Recommended Posts

Geplaatst:

Weet iemand hoe het kan dat wanneer ik een filmpje met windows media player afspeel ik geen beeld krijg? Ik krijg hetzelfde beeld wat je ook krijgt als je bijv. muziek afspeelt.

Weet iemand hoe dit kan? Aangezien ik eerst altijd wel beeld had.

Alvast bedankt. ^_^

Geplaatst: (bewerkt)
Weet iemand hoe het kan dat wanneer ik een filmpje met windows media player afspeel ik geen beeld krijg? Ik krijg hetzelfde beeld wat je ook krijgt als je bijv. muziek afspeelt.

Alvast bedankt. ^_^

Je hebt Xvid nodig. Xvid levert de zogenaamde 'Codec' om je gedownloade films af te spelen(want hier gaat het toch om?). Windows Media Player levert deze Codec dus zelf niet. Ik gebruik VLC Media Player om .avi files af te spelen. Deze heeft wél automatisch de goede codec.

Ik hoop niet dat ik hiervoor een Warn te pakken heb want ik antwoord alleen maar uit beleefdheid op een vraag.

Bewerkt: door lexus123

Alvast bedankt. ^_^

Je hebt Xvid nodig. Xvid levert de zogenaamde 'Codec' om je gedownloade films af te spelen(want hier gaat het toch om?). Windows Media Player levert deze Codec dus zelf niet. Ik gebruik VLC Media Player om .avi files af te spelen. Deze heeft wél automatisch de goede codec.

Ik hoop niet dat ik hiervoor een Warn te pakken heb want ik antwoord alleen maar uit beleefdheid op een vraag.

Wat is er illegaal aan filmbestanden afspelen dan?

In ieder geval ik heb die VLC media player gedownload, en het werkt. bedankt :bier:

Bewerkt: door -->nick<--

Ik heb nooit het woord ''Illegaal'' genoemd... OOPS!

Nee grapje, maar je mag het op dit forum niet over illegale dingen hebben.

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

Dat klopt, maar in de beginpost zie ik alleen het woord "filmpje", dus ik weet niet waar je je drukt om maakt. ^_^

Geplaatst:
Dat klopt, maar in de beginpost zie ik alleen het woord "filmpje", dus ik weet niet waar je je drukt om maakt. ^_^

nou kijk, normale films die je van een DVD afspeelt kan je als het goed is gewoon zien. Gedownloade films niet.

Geplaatst:
nou kijk, normale films die je van een DVD afspeelt kan je als het goed is gewoon zien. Gedownloade films niet.
Klopt niet helemaal. Het ligt er puur aan op wat voor manier een filmbestand is gecomprimeerd. (codec = coder/decoder.) Het maakt niet zo veel verschil of dat je een film van DVD kijkt, je een film download of dat je gewoon een heel klein filmpje dat je bijvoorbeeld gestuurd gekregen hebt of zelf opgenomen met je camera. (In de beginpost staat immers niet dat we het over films van een paar uur hebben, gewoon een klein filmfragment kan natuurlijk ook.) Het klopt wel dat gedownloade films vaak met DivX of Xvid codecs gecomprimeerd worden.

Als je geen beeld hebt in WMP, is dit duidelijk een codec probleem. Met een tool genaamd 'GSpot' (download) kun je precies kijken wat voor codec nodig is om een bepaald bestand af te spelen. Deze kun je met Google vinden op het internet en gratis downloaden.

Je kunt ook een heel pakket met dit soort codecs downloaden. Een goed voorbeeld is het zogenaamde 'K-Lite Codec Pack', die je met Google ook zo kunt vinden.

Daarnaast is er natuurlijk VLC Player, die vrijwel elk bestandsformaat met elke codec goed af kan spelen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...