iefen Geplaatst: 14 november 2008 Rapport Geplaatst: 14 november 2008 ik wil weten waar ik goeie tuts kan vinden om auto's echt goed te modden(dus dat ik er bijv een toyota ... kan maken)ik ken de master tutorial list maar het zijn er zoveel en ik weet niet precies welke ikvhiervoor nodig heb dus helpzz plzz Reageren
Beagle Geplaatst: 14 november 2008 Rapport Geplaatst: 14 november 2008 ik wil weten waar ik goeie tuts kan vinden om auto's echt goed te modden(dus dat ik er bijv een toyota ... kan maken)ik ken de master tutorial list maar het zijn er zoveel en ik weet niet precies welke ikvhiervoor nodig hebdus helpzz plzz Ja, er zijn twee verschillende dingen: Modden en Modellen. Modden is iets veranderen, vaak het orgineel. Modellen is een model maken. Dus, je wil een model maken van een auto, dan moet je leren hoe je met 3DS Max models maakt. Op Google verschrikkelijk veel tuts daar over, er is zelfs een topic over waar de tuts staan. Www.tutorialized.com, Bijv. Reageren
iefen Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 november 2008 ok thx en waar is zmoddeler goed voor???? Reageren
Beagle Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 ok thx en waar is zmoddeler goed voor???? ZModdeler is goed om te modellen. Het word het meest gebruikt om voertuigen mee te maken, en ook vooral omdat het gratis is. Over ZModeler is een tutorial hoe je een auto maakt (Beginselen ervan). Voor 3DS Max zijn duizenden tutorials over alles en nog wat. En kan je kappen met die 4 vraagtekens, één is genoeg. Anders ziet het er zo opdringerig uit Reageren
Nouveau_Riche Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 heej ik kan niet moden ik heb de img tool wel maar als ik de gtasapatch heb gedownload is dat een .rar bestand en kan ik dat alleen via het internet openen wat moet ik doen want ik wil graag modden maar de patch om het naar de modbaare versie over te zetten doet het niet alsjeblieft.... hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Reageren
Beagle Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 (bewerkt) heej ik kan niet moden ik heb de img tool wel maar als ik de gtasapatch heb gedownload is dat een .rar bestand en kan ik dat alleen via het internet openen wat moet ik doen want ik wil graag modden maar de patch om het naar de modbaare versie over te zetten doet het niet alsjeblieft.... hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ten eerste is dit niet het topic wat daar over gaat, maarja... Misschien is het beter dat je helemaal niet begint aan modden, aangezien je nieteens weet dat je een .rar bestand met Winrar moet openen. Standaard archief, kom je overal tegen. Verder kan je ook minder opdringerig doen, want 80 van die emoticons en 131 uitroeptekens helpen niet, mensen raken er meer geirriteerd door. Veel plezier met Moddable V1 van SA EDIT: Waar slaat die thumbnail van een gemodde auto eigenlijk op? Bewerkt: 15 november 2008 door Beagle Reageren
iefen Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2008 ok, ik heb die tut van die zmoddeler gevolgd en nu heb ik een front/side/topdown van die auto en wat nu?, exporteren als dff en dan passende txd bij maken? met txd maker??? en dan in vc zetten? Reageren
Beagle Geplaatst: 16 november 2008 Rapport Geplaatst: 16 november 2008 ok, ik heb die tut van die zmoddeler gevolgd en nu heb ik een front/side/topdown van die auto en wat nu?, exporteren als dff en dan passende txd bij maken? met txd maker??? en dan in vc zetten? Dat je alleen een front/side/topdown foto hebt van je auto betekent niet dat je een model ervan hebt. Je moet eerst een model maken. Dán pas kan je verder gaan met ingame zetten. En waarom begin je zo moeilijk? Het is dus NIET zo dat je even je model maakt, en een dff + txd maakt en in het archief zet dat hij het opeens doet. Je moet met Hierachy werken, je moet dummy's plaatsen, schaal, coordinaten, weten hoe het systeem je auto leest. Jij denkt dat het zo snel en makkelijk gaat, dat gaat het niet. Leer eerst maar fatsoenlijk modellen, dan ga we daarna wel verder. Probeer eerst gewoon eens simpele weaponmods te maken ofzo. Doe het een beetje rustig aan. Begin met je model. En 3 uitroeptekens zijn niet nodig, is zo opdringerig Reageren
iefen Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2008 (bewerkt) uitroep tekens? ok maar ik heb dus die front dingen enz. van die tut van dr1fter en wat moet ik dan doen? Bewerkt: 16 november 2008 door iefen Reageren
Beagle Geplaatst: 16 november 2008 Rapport Geplaatst: 16 november 2008 uitroep tekens?ok maar ik heb dus die front dingen enz. van die tut van dr1fter en wat moet ik dan doen? Sorry, ik bedoel vraagtekens. Bijv: "Met txd maker???". Dat is irritant Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik typte? Leer eerst modellen, of begin met iets simpelers! Maar het begin ligt in een mooi model. En, heb je zo'n topic niet eerder eens aangemaakt, want ik heb een soort de-ja-vu Reageren
iefen Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2008 kan dat ik dit eerder heb gemaakt maar ik weet het niet zeker euhm... ok ik wil dus leren modelen, daar komt het op neer. daarvoor moet ik toch Zmodeller gebruiken? en dan de tut van dr1fter volgen? Reageren
Beagle Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 kan dat ik dit eerder heb gemaakt maar ik weet het niet zekereuhm... ok ik wil dus leren modelen, daar komt het op neer. daarvoor moet ik toch Zmodeller gebruiken? en dan de tut van dr1fter volgen? Jij wil leren modellen. Dat kan. Maar wil je het omdat je het leuk vind, of alleen omdat je wil modden? Zmodeller is een gratis programma, wat vooral gebruikt word voor voertuigen te modellen. Een aanrader is 3ds max, daar worden alle spellen mee gemaakt Er zijn echt duizenden tuts over 3DS Max, over Zmodeller weet ik niet maar 3ds Max zeker. Kijk bijv. op tutorialized.com. Er is trouwens ook een topic over tutorials over 3ds max. Tevens kan je in de MTL kijken, daar staan ook heel veel tuts over 3ds max (een paar over Zmod) Reageren
iefen Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2008 ik wil leren modden omdat het mij leuk lijkt eigen dingen te ontwerpen en dat je dan in een spel heel echt lijkt! ik denk dat ik wel ergens 3dsmax krijg en dan ga beginnen met moddelen(MOET je voor moddelen in 3dsmax kams script gebruiken?) Reageren
K.O. Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 (bewerkt) Om te modellen in 3dsmax heb je die scripts van Kam niet nodig. Pas als je het model dat je hebt gemaakt in GTA wil zetten, zul je de scripts moeten gebruiken. Met die scripts kun je je modellen namelijk converteren naar een voor GTA gangbaar formaat, zodat de GTA engine de bestanden kan lezen en laden. (Overigens zijn drie vraagtekens '???' echt niet irritant hoor, dat vind ik een beetje aanstellerij als ik eerlijk ben. Ik snap dat het irritant wordt als je dit gebruikt: '?????????????????????????????????????????????????????????????????' ) PS. Overigens hoeft niemand hier te gaan bewijzen dat hij nog meer vraagtekens kan gebruiken. Dat zie ik zelf ook wel in. Het ging me er even om om mijn punt duidelijk te maken. Edit @ Beagle: Je gebruikt maar liefst 3 hele puntjes achter die laatste zin! Doe toch niet zo irritant! (Wat is 'persee' trouwens voor vreemd mislukt woord? Tja, nu we toch moeilijk gaan doen over spelling en grammatica en meer van dat soort zaken, moet je wel het goede voorbeeld geven, toch?) /* Heb trouwens de vraagtekensreeks even ingekort, heel de pagina was nogal vernaaid en ik moest een pokke eind scrollen om de 'Bewerken'-knop te vinden. */ Bewerkt: 18 november 2008 door K.O. Reageren
Beagle Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 Nee, in dit topic doet ie het netjes Maar ik zie bij meerdere mensen (Iefen, ik dacht bij jouw ook) dat er meer vraagtekens gebruikt worden dan nodig zijn. Dat is ook helemaal niet erg, alleen als ík dat lees, raak ik geirriteerd omdat het voor mij opdringerig en niet-nederlands overkomt. Dan heb ik vaak niet zo veel zin om antwoord te geven op een nette manier. Daarna vind ik het ook altijd wel fijn als mensen leestekens gebruiken, hoofdletters (Niet persee) en een beetje op grammatica en spelling letten. Het is hier geen school, maar een beetje net schrijven is toch niet zo'n moeite? Tevens is het voor de gene die een vraag heeft niet handig om rare zinnen te maken, omdat mensen het niet meer begrijpen en weer moeten vragen of het even in Nederlands kan. Duurt allemaal weer langer... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.