Sjorszzz Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 Hallo, M'n moeder zei laats een keer tegen me dat ze vaag iets kon herinneren dat GTA een paar jaar geleden een keer verboden is geweest. Ze had dit op het nieuws gezien of gelezen ergens maar ze wist de details er niet meer van. Wist ook niet meer om welke GTA het ging. En ook niet meer precies hoe lang het nou geleden was. Maar ze dacht ongeveer een paar jaar terug. Dit was dus nieuw voor mij, GTA verboden geweest? hmmmm hoe zit dat Ik denk zelf dat ze in de war is rondom het Hot Coffee gedoe. Maar weet dit ook niet zeker. Weet iemand hier misschien meer van? Of is ze toch waarschijnlijk in de war met het Hot Coffee gedoe? Reageren
Galiorix Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 Toen de Hot Coffee content bekend werd, werd de leeftijdsrating van GTA aangepast naar Adults Only in de States. Aangezien veel winkels in Amerika geen games met een rating van Adults Only verkopen, werd de game dus veel minder verkocht door winkeliers. Overigens is GTA nooit verboden geweest. Een spel van Rockstar Games dat wel verboden is geweest, in Engeland, is Man Hunt 2, maar dat was volgens mij nog dit jaar. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 GTA is in verschillende landen verboden geweest, maar (gelukkig) niet in Nederland. Hier is een lijst van verboden videogames in verschillende landen, en daar staat best vaak GTA bij. Grote "gameverbieders" zijn Australië, Brazilië en Thailand. In de geschiedenis van Nederland is er nog nooit een game verboden dacht ik Reageren
MissBellic Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 GTA is in verschillende landen verboden geweest, maar (gelukkig) niet in Nederland. Hier is een lijst van verboden videogames in verschillende landen, en daar staat best vaak GTA bij. Grote "gameverbieders" zijn Australië, Brazilië en Thailand. In de geschiedenis van Nederland is er nog nooit een game verboden dacht ik Jup En als je naar WikiPedia gaat, en je tikt in Grand Theft Auto IV, staat dat GTA 4 verboden in Thailand is door een gruwelijke moord van een student ofzo. Hij was geïnspireerd door het spel. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 november 2008 Maar als die games daar echt verboden zijn he, Mag je ze dan ook helemaal niet spelen daar? Of bedoelen ze alleen met verboden, dat ze niet meer verkocht worden en niet meer verkocht mogen worden? Dus als je er toevallig al 1 exemplaar in het bezit had mag je deze weg gewoon bespelen? Reageren
Zaahed Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 Wist niet dat GTA verboden was in Brazillia en die andere landen. Maar gelukkig in Nederland niet anders had ik een andere game moeten zoeken. Reageren
DaRick1993 Geplaatst: 15 november 2008 Rapport Geplaatst: 15 november 2008 Als GTA hier verboden was Had ik geen PS3, omdat ik het alleen gekocht had voor GTA IV Had ik geen PSP, omdat ik het alleen gekocht had voor GTA Liberty City Stories en GTA Vice City Stories Dus ze zouden dan ook veel verlies draaien als GTA hier verboden wordt >>> Door _KoE_Mzungu: Er zijn wel meer dingen verboden en daar wordt grof geld mee verdiend. <<< Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 november 2008 Koe_Mzungu, Wat is dat voor vaag antwoord? Want wat heeft dit met grof geld verdienen te maken? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 Het feit dat negatieve publiciteit (met betrekking tot de Hot Coffee Mod) in het voordeel van R* gewerkt heeft. Hierdoor zijn de verkoopcijfers enorm omhoog gegaan. Dus het heeft R* geen windeieren gelegd. Vergeet niet dat publiciteit publiciteit is, of dit nu positief of negatief is. Daarnaast zullen verboden dingen / middelen altijd wel een weg weten te vinden zolang er maar vraag naar is. Ook hier geldt het principe van vraag en aanbod, of dit nu via legale of illegale weg gaat. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 20 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 november 2008 Het feit dat negatieve publiciteit (met betrekking tot de Hot Coffee Mod) in het voordeel van R* gewerkt heeft. Hierdoor zijn de verkoopcijfers enorm omhoog gegaan. Dus het heeft R* geen windeieren gelegd. Vergeet niet dat publiciteit publiciteit is, of dit nu positief of negatief is. Daarnaast zullen verboden dingen / middelen altijd wel een weg weten te vinden zolang er maar vraag naar is. Ook hier geldt het principe van vraag en aanbod, of dit nu via legale of illegale weg gaat. Maar je denk dus ook dat m'n moeder in de war is met de HC mod? En niet dat gta echt verboden is geweest, maar alleen maar uit de winkels gehaald? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 24 november 2008 Rapport Geplaatst: 24 november 2008 Ja je moeder heeft voor een deel gelijk. Na de ontdekking van de mini-sexgames (die al in het spel aanwezig waren) middels de HCM is versie 1 uit de winkels verdwenen. Deze werd echter niet verboden maar de rating van 18+ zou moeten worden aangepast naar 'Mature' (in Amerika). Rockstar heeft daarna versie 2 op de markt gebracht waarin modden niet meer mogelijk was, zodat de HCM niet meer kon worden toegepast. Dit omdat ze niet wilde dat GTA: SA op de markt zou moeten verschijnen met een 'Mature-rating'. Voor alle al verkochte versie 1 werd een patch uitgegeven waardoor de HCM niet meer kon worden gebruikt, deze patch maakt van versie 1 versie 1.01. Uiteraard is inmiddels ook met versie 2 weer de mogelijkheid tot modden met de zogenaamde 'downgrader', waarmee je versie 2 weer 'moddable' maakt. Dus wat betreft 'verboden' is dat misschien iets te overdreven, er is veel commotie geweest in de media. Voornamelijk in Amerika. Meer hierover kan je ook lezen bij de (oude) nieuwsberichten over GTA: SA hier op het forum: >klik<. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.