hollandisdebom Geplaatst: 16 november 2008 Rapport Geplaatst: 16 november 2008 ik wou een scooter veranderen alleen ik kan de img3 niet open met img tool of multi img he zegt dan archief gesloten ik denk dat het door het bestand komt want img3 heet bij me in program files infranview img of infraview img hoe kan ik dat veranderen dat ik gewoon goed kan spelen met nieuwe scooters en autos etc Reageren
Beagle Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 ik wou een scooter veranderen alleen ik kan de img3 niet open met img tool of multi img he zegt dan archief gesloten ik denk dat het door het bestand komt want img3 heet bij me in program files infranview img of infraview img hoe kan ik dat veranderen dat ik gewoon goed kan spelen met nieuwe scooters en autos etc Als jij een beetje fatsoenlijk Nederlands leert spreken kunnen we je goed helpen. Wat ik er van begrepen heb: -Je wilde een scooter veranderen alleen je kan de GTA3.img niet openen met IMGTool of Multi IMG. -"hij" zegt dat het "archief gesloten" is. -Je denkt dat het door de GTA3.IMG komt, omdat GT3.IMG bij jouw in je GTA:SA map Infraview.img heet. -Hoe kan jij dat veranderen dat je het goed kan spelen met mods. -Het kan dus echt niet dat jouw archief Infraview.img heet, dat moet je dan zelf veranderd hebben. -IMGTool kan een GTA Archief gewoon lezen, maakt niet uit hoe het heet. Archief gesloten in niet erg precies, geef de hele foutmelding als het even kan. -Het enige wat je nu moet oplossen is de foutmelding van IMGTool. Je GTA:SA doet het wel? Dan heet de GTA3.IMG gewoon GTA3.IMG, en niet INFRAVIEW.IMG Reageren
K.O. Geplaatst: 17 november 2008 Rapport Geplaatst: 17 november 2008 Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad onduidelijk (leestekens zijn best handig af en toe!), maar ik geloof dat ik er in geslaagd ben te begrijpen wat hollandisdebom bedoelt. Met infraview of infranview bedoelt hij het programma Irfanview, een programma om afbeelden te bekijken. De bestandsexentie .img wordt door Windows automatisch geopend met Irfanview, zodat hij denkt de bestanden niet te kunnen openen met IMG Tool, zoals hij eigenlijk wil doen. Dan volgt nu op de oplossing. Open IMG Tool door te dubbelklikken op het programma. Vanuit dit programma kun je gewoon op File > Open (Ctrl+L) klikken om naar het gta3.img bestand te bladeren. Wat je ook kunt doen is de .img extensie standaard laten associeren met IMG Tool, dus dat je kan dubbelklikken op gta3.img en dat IMG Tool dan automatisch opstart. Dit kan op meerdere manieren, maar dit is denk ik de makkelijkste manier: Ga in IMG Tool naar Tools > Options > zet bij 'File association' een vinkje voor 'GTA IMG Archives (*.img)' en klik op OK. Als het goed is kun je IMG Tool nu ook starten door te dubbelklikken op gta3.img. Reageren
hollandisdebom Geplaatst: 18 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 november 2008 Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad onduidelijk (leestekens zijn best handig af en toe!), maar ik geloof dat ik er in geslaagd ben te begrijpen wat hollandisdebom bedoelt. Met infraview of infranview bedoelt hij het programma Irfanview, een programma om afbeelden te bekijken. De bestandsexentie .img wordt door Windows automatisch geopend met Irfanview, zodat hij denkt de bestanden niet te kunnen openen met IMG Tool, zoals hij eigenlijk wil doen.Dan volgt nu op de oplossing. Open IMG Tool door te dubbelklikken op het programma. Vanuit dit programma kun je gewoon op File > Open (Ctrl+L) klikken om naar het gta3.img bestand te bladeren. Wat je ook kunt doen is de .img extensie standaard laten associeren met IMG Tool, dus dat je kan dubbelklikken op gta3.img en dat IMG Tool dan automatisch opstart. Dit kan op meerdere manieren, maar dit is denk ik de makkelijkste manier: Ga in IMG Tool naar Tools > Options > zet bij 'File association' een vinkje voor 'GTA IMG Archives (*.img)' en klik op OK. Als het goed is kun je IMG Tool nu ook starten door te dubbelklikken op gta3.img. dat klopt ik heb irfanview eraf gegooid. nu deed hij het toen ging ik vervolgens een auto erin zetten had hem er per ongeluk dubbel in gezet en op geslagen. toen stond er reageerd niet toen wou ik hem opnieuw openen en alles ff goed zetten. en toen krijg ik de melding ''read beyond the lines'' en toen stond er in het nederlands onder archief gesloten wat nu het is bij bijde zo gebeurd bij sa en vc. opnieuw instaleren helpt niet systeem herstel ook niet. mvg hollandisdebom Reageren
K.O. Geplaatst: 18 november 2008 Rapport Geplaatst: 18 november 2008 Systeemhersel lijkt me wel een erg drastische maatregel. Dat kun je wat mij betreft beter als een laatste redmiddel zien als je Windows naar de haaien is. Hoe dan ook; blijkbaar heb je het op een of andere manier voor elkaar gekregen om het gta3.img archief te verknallen. Goed gedaan! Wist niet eens dat dat zo simpel kon. Een oplossing ligt voor de hand: GTA SA opnieuw installeren (of je moet toevallig een backup van heel gta3.img op je PC hebben staan?). Het kan zijn dat een herinstallatie niet helemaal werkt naar verwachting. Een herinstallatie overschrijft soms namelijk alleen maar bepaalde bestanden en laat sommige bestanden staan. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het schijnt inderdaad zo te zijn. Probeer dus het volgende: Verwijder GTA SA helemaal van je PC. Je savefiles mag je natuurlijk bewaren (die staan in de GTA SA User Files map die je in Mijn Documenten kunt vinden), maar de hele GTA SA map moet weg zijn. Via een normale uninstall zou dit inderdaad het geval moeten zijn. (Niet gewoon de SA map verwijderen, maar keurig de uninstall volgen i.v.m. registersleutels!) Als je dat gedaan hebt, zet je SA er weer op zoals je eerst deed: aan de hand van een normale installatie. Als het goed is werkt je SA nu gewoon weer naar behoren. Het is misschien verstandig om gelijk even wat backups te maken van de belangrijke bestanden voor je opnieuw begint te modden. (PS. Waarom heb je Irfanview er helemaal af gegooid? Dat was niet echt noodzakelijk of zo... ) Reageren
hollandisdebom Geplaatst: 19 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 november 2008 Systeemhersel lijkt me wel een erg drastische maatregel. Dat kun je wat mij betreft beter als een laatste redmiddel zien als je Windows naar de haaien is. Hoe dan ook; blijkbaar heb je het op een of andere manier voor elkaar gekregen om het gta3.img archief te verknallen. Goed gedaan! Wist niet eens dat dat zo simpel kon. Een oplossing ligt voor de hand: GTA SA opnieuw installeren (of je moet toevallig een backup van heel gta3.img op je PC hebben staan?). Het kan zijn dat een herinstallatie niet helemaal werkt naar verwachting. Een herinstallatie overschrijft soms namelijk alleen maar bepaalde bestanden en laat sommige bestanden staan. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het schijnt inderdaad zo te zijn. Probeer dus het volgende: Verwijder GTA SA helemaal van je PC. Je savefiles mag je natuurlijk bewaren (die staan in de GTA SA User Files map die je in Mijn Documenten kunt vinden), maar de hele GTA SA map moet weg zijn. Via een normale uninstall zou dit inderdaad het geval moeten zijn. (Niet gewoon de SA map verwijderen, maar keurig de uninstall volgen i.v.m. registersleutels!) Als je dat gedaan hebt, zet je SA er weer op zoals je eerst deed: aan de hand van een normale installatie. Als het goed is werkt je SA nu gewoon weer naar behoren.Het is misschien verstandig om gelijk even wat backups te maken van de belangrijke bestanden voor je opnieuw begint te modden. (PS. Waarom heb je Irfanview er helemaal af gegooid? Dat was niet echt noodzakelijk of zo... ) bedankt ga het ff proberen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.