Jump to content

Rhino sneller kapot

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo GTAforum,

Weet iemand misschien hoe ik kan aanpassen dat de rhino bijvoorbeeld net zo snel kapot gaat als een gewone auto?

Alvast bedankt,

Greetz Jopper ^_^

Ps. het is voor San Andreas

Bewerkt: door Jopper47
Geplaatst:
hier, een trainer met 113 opties, waaronder dat voertuigen niet kapot kunnen

veel plezier ermee :tu:GTA_SA_Plus113_Trainer_v1.4.rar

Hij vroeg hoe je de Rhino even snel kapot kon laten gaan als een normale auto, niet hoe je voertuigen niet meer kapot kunnen :muur:

Ik weet even niet meer waar dat stond, de car health, maar je kan wel in de main.scm de health van een auto aangeven bij spawnen, of bij een bepaalde conditie etc.

Geplaatst:

Het 'leven' van een voertuig is helaas niet simpelweg te veranderen door een getalletje te wijzigen in een tekstbestand. Volgens mij zit dit verborgen in het .exe proces zelf. Mits je ervaren bent met memory hacks zou je wel kunnen proberen om de goede waarde te vinden (hoogstwaarschijnlijk een float-type variabele) maar dat is ontzettend lastig.

Met SCM kun je misschien wel iets, maar ook dat is vrij lastig. Je kunt een car (hier: rhino) spawnen en een bepaalde variabele voor z'n health declareren. Dan komt het lastige gedeelte: er voor zorgen dat elke keer dat er op geschoten wordt of dat ie ergens tegenaan knalt, die variabele verlagen. Ten slotte kun je er natuurlijk voor zorgen dat het voertuig zichzelf opblaast als die variabele tot 0 gereduceerd is.

Iets anders wat misschien ook wel een beetje helpt, kun je wél eenvoudig in een tekstbestand vinden. In het bestand genaamd handling.cfg, wat je in de 'data' map kunt vinden in je GTA SA map en dat je kunt openen met Kladblok, staat ergens een kolom voor fColiisionDamageMultiplier (ab). Als je kijkt bij de RHINO, zie je dat die 0.09 is. Dit kun je natuurlijk een heel stuk verhogen, waardoor het voertuig eerder kapot zal gaan. Ik weet alleen niet of dit ook werkt bij kogelschoten en explosies. Ik verwacht alleen bij botsingen met andere voertuigen of objecten, maar je kunt het natuurlijk testen.

Succes! :tu:

Geplaatst:
Het 'leven' van een voertuig is helaas niet simpelweg te veranderen door een getalletje te wijzigen in een tekstbestand. Volgens mij zit dit verborgen in het .exe proces zelf. Mits je ervaren bent met memory hacks zou je wel kunnen proberen om de goede waarde te vinden (hoogstwaarschijnlijk een float-type variabele) maar dat is ontzettend lastig.

Met SCM kun je misschien wel iets, maar ook dat is vrij lastig. Je kunt een car (hier: rhino) spawnen en een bepaalde variabele voor z'n health declareren. Dan komt het lastige gedeelte: er voor zorgen dat elke keer dat er op geschoten wordt of dat ie ergens tegenaan knalt, die variabele verlagen. Ten slotte kun je er natuurlijk voor zorgen dat het voertuig zichzelf opblaast als die variabele tot 0 gereduceerd is.

Iets anders wat misschien ook wel een beetje helpt, kun je wél eenvoudig in een tekstbestand vinden. In het bestand genaamd handling.cfg, wat je in de 'data' map kunt vinden in je GTA SA map en dat je kunt openen met Kladblok, staat ergens een kolom voor fColiisionDamageMultiplier (ab). Als je kijkt bij de RHINO, zie je dat die 0.09 is. Dit kun je natuurlijk een heel stuk verhogen, waardoor het voertuig eerder kapot zal gaan. Ik weet alleen niet of dit ook werkt bij kogelschoten en explosies. Ik verwacht alleen bij botsingen met andere voertuigen of objecten, maar je kunt het natuurlijk testen.

Succes! :tu:

Bedankt K.O. ik zal kijken of het werkt. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...