Jump to content

SA:MP 0.2X released!


WackoX

Recommended Posts

A security-related update of SA-MP 0.2 is now available (SA-MP 0.2X). You can find it on the Download Page. It is recommended that all SA-MP players and server owners update.

The SA-MP 0.2.2 server list will be discontinued. SA-MP 0.2.2 clients cannot connect to 0.2X servers.

This update includes fixes from 0.2.2 R3 client/server as well as the following:

- Fixed insecure handling of private messages.

- Fixed packet fragmentation/MTU issue.

- Various security updates to the netcode and connection logic.

- Security updates to the client binaries.

- Removed compression from the aiming vectors to improve accuracy.

- Added seconds to server logs and also shows raw incomming UDP connections.

- OnVehicleMod/OnVehiclePaintjob/OnVehicleRespray includes the origin playerid.

- Added OnPlayerUpdate, a callback fired for every player network update. This will help server-side anti-cheat.

- Limited filterscripts to 16.

The version of SA-MP previously being developed as 0.2.5 will become SA-MP 0.3 to avoid any confusion.

Bron: http://www.sa-mp.com/

Voor diegene die geen Engels kunnen; Je kan dus niet met een 0.2.2 (R3) client op de nieuwste servers connecten.

Het zou handig zijn als iedereen even naar 0.2X upgrade :).

Bewerkt: door Azer
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, toch nog wel activiteit binnen samp dus! :dans:

Voor het spelen van SAMP maakt deze versie weinig verschil geloof ik, alleen weet ik niet of alle servereigenaren wel blij zullen zijn met die limiet van 16 filterscripts, volgens mij zijn er best wel wat die er meer hebben draaien :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

kan je dus nog wel met 0.2X

in een R3 server???

Kan het niet zeker weten, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zal lukken. Voor zover ik weet is het nog nooit mogelijk geweest met een nieuwere client-versie op een oudere server-versie te komen.

Maar het lijkt me ook helemaal niet nodig? de meeste servers zullen toch wel updaten naar 0.2X.

EDIT: Ik heb het even uitgeprobeerd, ikzelf krijg het iig niet voor elkaar om met 0.2X in een R3 server te komen.

Bewerkt: door Ymosky
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, toch nog wel activiteit binnen samp dus! :dans:

Voor het spelen van SAMP maakt deze versie weinig verschil geloof ik, alleen weet ik niet of alle servereigenaren wel blij zullen zijn met die limiet van 16 filterscripts, volgens mij zijn er best wel wat die er meer hebben draaien :puh:

Gewoon de FS samenvoegen, en er zal vast wel weer iemand komen met een filterscript streamer ofzo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, toch nog wel activiteit binnen samp dus! :dans:

Voor het spelen van SAMP maakt deze versie weinig verschil geloof ik, alleen weet ik niet of alle servereigenaren wel blij zullen zijn met die limiet van 16 filterscripts, volgens mij zijn er best wel wat die er meer hebben draaien :puh:

Gewoon de FS samenvoegen, en er zal vast wel weer iemand komen met een filterscript streamer ofzo :puh:

Waarom gewoon niet alles in je GM?

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn dat er een nieuwe versie is, maar ik ben inderdaad absoluut niet blij met het filterscripts limiet... Het is dat het nu al bekend is, als het een maand later was geweest zou ik al veel meer filterscript hebben.. Ik had er nu 17 dus samenvoegen was niet zo'n probleem maar in de toekomst zal dit toch problemen gaan overleveren.

Het voordeel van filterscript is dat je bepaalde functies makkelijk aan en uit kunt zetten, dit is ook erg handig om iets te testen. Je hoeft enkel het filterscript te reloaden, niet je hele gamemode. Een ander groot voordeel is dat het gebruik van filterscript ervoor zorgt dat je overzicht houdt over je scripts. 10 keer een script van 100 regels welke een duidelijke naam hebben zijn overzichtelijker dan 1 gamemode met 1000 regels.

Erg blij ben ik er dus niet mee.. :duh: Weet iemand eigenlijk waarom ze een limiet hebben gesteld?

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom gewoon niet alles in je GM?
Heb je een adminscript, is het handig om dat in een filterscript te zetten. Het lijkt me namelijk niet zo dat je bij enkele gamemodes wel een adminscript wilt hebben en bij anderen niet. Anders zie ik het nut van een filterscript ook niet in.
Weet iemand eigenlijk waarom ze een limiet hebben gesteld?
Misschien voor meer stabiliteit? En waar je nou 17 filterscripts voor nodig hebt, weet ik niet..plak een aantal bij elkaar onder de naam 'tools.pwn' ofzo?
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...