Pennywise The Clown Geplaatst: 20 november 2008 Rapport Geplaatst: 20 november 2008 (bewerkt) Ik heb een paar weken geleden een Gitaar gekocht. Nu ben ik redelijk muzikaal, en heb een jaar of 4 ervaring met piano/keyboard. Ik kan noten lezen, maar heb toch wat probleempjes met de toonladder(s) van mijn gitaar. Ik heb de bovenstaande gitaar, althans hij lijkt erop. Maar als ik een blokje, elke snaar van onder naar boven af ga, krijg ik verschillende noten. Bij de piano zou dat dan gewoon allemaal dezelfde noten zijn. Maar mijn gitaar speelt dus verschillende noten op een blok. Is dit de bedoeling? Kortom, moet ik de gehele volgorde van de toonladders uit mijn hoofd leren om dat ding te kunnen bespelen? Of staat hij gewoon niet goed afgesteld? Bvd voor de reactie(s). Bewerkt: 20 november 2008 door Pennywise The Clown Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Iemand niemand???? Reageren
Arthis Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Ik ben niet zo'n kei in de theroie van het gitaarspel... Als je deze afbeelding nou eens goed bekijkt kom je er wel uit. Eigenlijk komt het er op neer dat tussen twee hele noten zitten meestal twee vakjes. behalve tussen E en F en tussen B en C. Je moet de verschillende vormen van de toonladders idd gewoon uit je hoofd leren. De meest gebruikte (?) toonladder is de pentatonische toonladder (klik). Als je de eerste noot bijvoorbeeld op het vijde vakje speelt, speel je hem in A, speel je de eerste noot in het derde vakje, is het een G enzovoort. Ik zou je aanraden op les te gaan. een leraar kan je veel meer bijbrengen dan ik via internet. Ook loop je met 'self-teaching' het risico jezelf de techniek verkeerd aan te leren. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 28 november 2008 Rapport Geplaatst: 28 november 2008 (bewerkt) Misschien een wat late reactie, maar toch wil ik even kijken of ik je kan helpen.. En misschien heeft Arthis je al voldoende geholpen.. E-*| * | - | * | B-*| * | - | * | G-*| - | * | - | D-*| - | * | * | A-*| - | * | * | E-*| * | - | * | Ik neem aan dat je weet wat de letters van de snaren zijn. De onderste E is de dikke bassnaar en de bovenste E is de dunne melodiesnaar. Waar de * staat moet je indrukken. Het sterretje in het eerste vakje betekend dus gewoon indrukken in het eerste vakje. Het sterretje voor de vakjes bedoel ik een losse snaar mee. Hier even een plaatje wat iedere toon is, op de tab staat welke toon wat is. Ik neem aan dat je tabs kan lezen. Bewerkt: 28 november 2008 door X-Qyeh Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.