Crowsoul Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Textuur probleem in DFF na mergen van wielen Ik vond eindelijk een iets of wat afgewerkte impreza van VC die ik nu wou converteren naar SA Maar nu heb ik een ander probleem met men DFF. Als ik er wielen onder merge bij het converteren en ik gooi hem dan in SA neemt een deel van het koetswerk de wiel texturen over. Eender welk setje ik merge. (oz, Cup en nog een paar wiel 3dskes die ik vroeger vaak gebruikte) Ik ben een beetje aan't testen geweest en heb het model eens geconverteerd zonder wielen. Dan heb ik wel een Impreza Ufo in GTASA maar dan blijven de texturen wel mooi op z'n plaats. Dus nog eens een andere set op gemerged maar helaas. Iemand ervaring met het probleem? Of enig idee Zo ziet hij er uit zonder wielen. Hier met de OZ wielen (70% van de auto texturen zijn nu plots wiel texturen) Hier met de cup velgen (weeral 70% van de auto texturen zijn nu plots wiel texturen) Reageren
Remi-X Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Zijn dat tuningparts? Als je een zelfgemaakte auto in een garage wilt moden, kunnen er bugs optreden, maar zoiets al dit verwacht ik niet. En ik denk ook niet dat het aan je DFF licht. Daar staan alleen egale kleuren in en de vorm van je model. De rest is te vinden in de TXD, waar ik dus denk dat de fout daar zit. En met welk programma model je? 3DSMAX/GMAX/Sketchup of iets anders? Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Zijn dat tuningparts? Als je een zelfgemaakte auto in een garage wilt moden, kunnen er bugs optreden, maar zoiets al dit verwacht ik niet. En ik denk ook niet dat het aan je DFF licht. Daar staan alleen egale kleuren in en de vorm van je model. De rest is te vinden in de TXD, waar ik dus denk dat de fout daar zit.En met welk programma model je? 3DSMAX/GMAX/Sketchup of iets anders? THX voor de reactie. Moet aan de dff liggen want bij de 3 prints was het elke keer de zelfde TXD maar een andere dff (1 zonderwielen waar alles goed gaat en 2 met wielen waar het mis loopt) Heeft niks met garagemods te maken want die heeft zo'n auto niet (de subaru gerendert in 2003 voor GTA3) Ik heb hem gewoon in 3DS geconverteerd naar SA (net zoals ik er al 10tallen deed) En daarom dus wielen bij gemerged (gezien GTA3 modelen geen wielen hebben) De 2 wielsetten die ik mergde in 3DS zijn wielsetten die ik al heel veel gebruikte bij mijn SA converts. Altijd perfect geweest. Moet dus echt wel aan de DFF liggen Reageren
Beagle Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Waarschijnlijk ligt het aan de auto. Die heeft blijkbaar een texture ID gekregen die toevallig hetzelfde is als dat wiel. Wat je kan proberen is eerst apart in een nieuw .max bestand het wiel importeren. Dán moet je zorgen dat alle textuur coordinaten van het wiel afgaan. Door je eigen texture erop te mappen, of dezelfde. Ik denk dat dit de fout is, kan altijd mis hebben Reageren
Remi-X Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Ik denk dat Beagle wel gelijk heeft. Want ik lees dat je het rechtstreeks in SA zet vanuit VC. Dan kunnen er wat bugs meekomen. Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Waarschijnlijk ligt het aan de auto. Die heeft blijkbaar een texture ID gekregen die toevallig hetzelfde is als dat wiel. Wat je kan proberen is eerst apart in een nieuw .max bestand het wiel importeren. Dán moet je zorgen dat alle textuur coordinaten van het wiel afgaan. Door je eigen texture erop te mappen, of dezelfde.Ik denk dat dit de fout is, kan altijd mis hebben Ik denk dat Beagle wel gelijk heeft. Want ik lees dat je het rechtstreeks in SA zet vanuit VC. Dan kunnen er wat bugs meekomen. Wel daar dacht ik ook aan. Dus deed ik 2 verschillende wielsets met verschillende ID's ook. Zelfde probleem bij beiden. Dan probeerde ik ook de 2 sets zonder texturen (meegeleverde TXD enkel omgezet naar SA maar niks toegevoegd) Dan krijg ik die 70% auto gewoon ongetextuurd (wit) zoals de wielen. Sluit dit jullie mogelijkheid uit? Of begrijp ik jullie verkeerd met "ID"? Reageren
Remi-X Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Je wielen horen de goede ID (naam) te hebben. In SA heb je bijvoorbeeld Wheel1.DFF, en dan moet je ID volgens mij Wheel heten. zoeits heb ik ooit van MFCL gehoord. Maar ik denk niet dat jij dit helemaal bedoelt? Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Je wielen horen de goede ID (naam) te hebben. In SA heb je bijvoorbeeld Wheel1.DFF, en dan moet je ID volgens mij Wheel heten. zoeits heb ik ooit van MFCL gehoord. Maar ik denk niet dat jij dit helemaal bedoelt? Nee hoor. Wheel1.dff is als je apparte wielen ingame gooit voor transfentder. Of zoals in VC waar de models geen wielen hebben en die appart in de gta3.IMG zitten. Wat ik probeer is zoals ik er vroeger zoveel deed is mergen in het model.dff. Deed ik met mijn 406 taxi, golf r32, porsche 911 enz. Import model (de gtaVC impreza dus) Dus file merge, wiel op z'n plaats zetten dummys verbinden in hierarchie en alles selecteren. Dan in maxscript Col selecteren, GTASA en Vcol aanzetten en exporteren. Vervolgens TXD openen, new image toevoegen, textuurnaam geven, textuur importeren, alles compresseren, GTASA instellen en saven. Zitten we nu op de zelfde lijn? Of snap ik jouw niet goed? Reageren
Beagle Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 Ik geloof dat jullie niet helemaal hebben begrepen: Probeer eens het wiel apart in een nieuw .max bestand te openen, alle texturen van het wiel afhalen. Dus, gewoon ene nieuw textuur erop doen en die in de TXD gooien, alleen als test gewoon Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.