Jopper47 Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 Hier ben ik weer, Ik heb een bug in een wapen die ik daarnet gedownload heb, dit is de mod. Als ik dan met de MP5 ga schieten zie je dit: Plaatje Let niet op het groene rook, dat heb ik zelf gemod. Maar het gaat erom dat het ''vuur'' van een kogel afschieten naast. onder en boven de loop van het geweer gebeurt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Greetz Jopper47 Reageren
Nickonly Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 Dit is een fout in het model van het geweer zelf (dus in de .dff). Als je weet hoe 3dsmax en alles werkt is het simpel te veranderen door in 3dsmax het bestand te openen, het "vuur" goed te plaatsen, en opnieuw te exporten. Maar als je daar geen ervaring mee hebt moet je dat maar niet proberen. Je kan het beste contact met de maker van deze mod opnemen, en vertellen wat er mis is, en misschien fixt 'ie het dan wel. Reageren
Jopper47 Geplaatst: 22 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 november 2008 Dit is een fout in het model van het geweer zelf (dus in de .dff). Als je weet hoe 3dsmax en alles werkt is het simpel te veranderen door in 3dsmax het bestand te openen, het "vuur" goed te plaatsen, en opnieuw te exporten. Maar als je daar geen ervaring mee hebt moet je dat maar niet proberen. Je kan het beste contact met de maker van deze mod opnemen, en vertellen wat er mis is, en misschien fixt 'ie het dan wel. Oke, bedankt Nickonly. Reageren
Beagle Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 (bewerkt) En weet je wát handig is? http://ui03.gamespot.com/1314/3dsmaxlogob_4.jpg' alt='3dsmaxlogob_4.jpg'> *Is maar een tip, heb meestal geen zin om link te volgen naar een plaatje, helemaal niet naar ImageShack, allemaal Popups* Bewerkt: 22 november 2008 door Beagle Reageren
Jopper47 Geplaatst: 22 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 november 2008 En weet je wát handig is? http://ui03.gamespot.com/1314/3dsmaxlogob_4.jpg' alt='3dsmaxlogob_4.jpg'> *Is maar een tip, heb meestal geen zin om link te volgen naar een plaatje, helemaal niet naar ImageShack, allemaal Popups* Dat had ik al geprobeerd, maar dat lukte niet, ik kreeg een foutmelding. Reageren
Beagle Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 Is het dan wel een directe link? Dit werkt niet: Klik Maar deze link werkt wel: Klik Het Webadres moet eindigen met een extensie van een plaatje, in dit geval is het "3dsmaxlogob_4.jpg". Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 Jopper: Je kunt ook een moddeler op het forum vragen. Reageren
K.O. Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 (bewerkt) [offtopic] Het Webadres moet eindigen met een extensie van een plaatje, in dit geval is het "3dsmaxlogob_4.jpg". Klopt niet. De link waar Jopper47 eindigt gewoon op .png. Het gaat erom dat de link niet dynamisch is. Dus een link in de vorm: http://subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie mag wel, maar een link in de vorm: http://www.subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie?variabele=waarde dus niet. Overigens geeft ImageShack bij mij nooit pop-ups, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de site maar aan jouw eigen beveiliging.[/offtopic]Nickonly: dit ligt toch niet zozeer aan een fout in het wapenmodel? Je kunt in het weapons.dat bestand volgens mij de 'fireOffset X,Y,Z' bepalen en dit zorgt ervoor waar de kogel precies vandaan komt. Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken. In de 'data' map van je GTA SA kun je een bestand genaamd 'weapon.dat' vinden. In dit bestand kun je onder de letters M, N en O de X, Y respectievelijk Z fireOffset coördinaten vinden. Als je dan zoekt naar de wapens die vervangen worden (om de Turcotte Rapid als voorbeeld te nemen moet je kijken bij de MP5) kun je zo de coördinaten vinden. Deze kun je zelf een beetje tweaken en kijken wat het resultaat is ingame. Bewerkt: 22 november 2008 door K.O. Reageren
Jopper47 Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 november 2008 (bewerkt) Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken. In de 'data' map van je GTA SA kun je een bestand genaamd 'weapon.dat' vinden. In dit bestand kun je onder de letters M, N en O de X, Y respectievelijk Z fireOffset coördinaten vinden. Als je dan zoekt naar de wapens die vervangen worden (om de Turcotte Rapid als voorbeeld te nemen moet je kijken bij de MP5) kun je zo de coördinaten vinden. Deze kun je zelf een beetje tweaken en kijken wat het resultaat is ingame. Bedankt K.O. Ik zal kijken wat ik kan doen! Edit: Nu loop ik ff vast, ik zie 3 keer $MP5 staan, moet ik ze allemaal aanpassen? Bewerkt: 23 november 2008 door Jopper47 Reageren
Beagle Geplaatst: 23 november 2008 Rapport Geplaatst: 23 november 2008 [offtopic]Het Webadres moet eindigen met een extensie van een plaatje, in dit geval is het "3dsmaxlogob_4.jpg". Klopt niet. De link waar Jopper47 eindigt gewoon op .png. Het gaat erom dat de link niet dynamisch is. Dus een link in de vorm: http://subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie mag wel, maar een link in de vorm: http://www.subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie?variabele=waarde dus niet. Overigens geeft ImageShack bij mij nooit pop-ups, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de site maar aan jouw eigen beveiliging.[/offtopic]Nickonly: dit ligt toch niet zozeer aan een fout in het wapenmodel? Je kunt in het weapons.dat bestand volgens mij de 'fireOffset X,Y,Z' bepalen en dit zorgt ervoor waar de kogel precies vandaan komt. Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken. In de 'data' map van je GTA SA kun je een bestand genaamd 'weapon.dat' vinden. In dit bestand kun je onder de letters M, N en O de X, Y respectievelijk Z fireOffset coördinaten vinden. Als je dan zoekt naar de wapens die vervangen worden (om de Turcotte Rapid als voorbeeld te nemen moet je kijken bij de MP5) kun je zo de coördinaten vinden. Deze kun je zelf een beetje tweaken en kijken wat het resultaat is ingame. [offtopic] Hmm... jouw vorm van een dynamische link lijkt niet echt op het voorbeeld wat ik gaf Die eindigt niet op *.extensie, maar nog op een "variable=waarde". Eigenlijk moet je gewoon rechtsklik op je pic doen, en dan "afbeelding bekijken", of "koppeling locatie kopieren" doen. Maar oké, jij zal het wel weten K.O. *snik*M..mm..ijn b...evei..liging..?*snik* [/offtopic] [offtopic]Leuk zeg, die offtopic BB code [/offtopic] @K.O.: Het ligt wél aan het model. Je kan in de weapons.dat veranderen wat de richting is van het schieten. Alleen de gunflash kan je daar niet bepalen, en dat is wat op het plaatje gebeurt; Je moet de DFF openen, en dan de Gunflash op de juiste plek zetten. Overigens, zie ik dat de modmaker de Gunflash texture [muzzle4.tga] niet heeft bijgeleverd in zijn TXD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.