Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hier ben ik weer, :D

Ik heb een bug in een wapen die ik daarnet gedownload heb, dit is de mod.

Als ik dan met de MP5 ga schieten zie je dit:

Plaatje

Let niet op het groene rook, dat heb ik zelf gemod.

Maar het gaat erom dat het ''vuur'' van een kogel afschieten naast. onder en boven de loop van het geweer gebeurt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Greetz Jopper47 :cya:

Geplaatst:

Dit is een fout in het model van het geweer zelf (dus in de .dff). Als je weet hoe 3dsmax en alles werkt is het simpel te veranderen door in 3dsmax het bestand te openen, het "vuur" goed te plaatsen, en opnieuw te exporten. Maar als je daar geen ervaring mee hebt moet je dat maar niet proberen. Je kan het beste contact met de maker van deze mod opnemen, en vertellen wat er mis is, en misschien fixt 'ie het dan wel.

Geplaatst:
Dit is een fout in het model van het geweer zelf (dus in de .dff). Als je weet hoe 3dsmax en alles werkt is het simpel te veranderen door in 3dsmax het bestand te openen, het "vuur" goed te plaatsen, en opnieuw te exporten. Maar als je daar geen ervaring mee hebt moet je dat maar niet proberen. Je kan het beste contact met de maker van deze mod opnemen, en vertellen wat er mis is, en misschien fixt 'ie het dan wel.

Oke, bedankt Nickonly. :tu:

Geplaatst:

Is het dan wel een directe link?

Dit werkt niet:

Klik

Maar deze link werkt wel:

Klik

Het Webadres moet eindigen met een extensie van een plaatje, in dit geval is het "3dsmaxlogob_4.jpg". :)

Geplaatst: (bewerkt)

[offtopic]

Het Webadres moet eindigen met een extensie van een plaatje, in dit geval is het "3dsmaxlogob_4.jpg". :)
Klopt niet. De link waar Jopper47 eindigt gewoon op .png. Het gaat erom dat de link niet dynamisch is. Dus een link in de vorm: http://subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie mag wel, maar een link in de vorm: http://www.subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie?variabele=waarde dus niet. Overigens geeft ImageShack bij mij nooit pop-ups, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de site maar aan jouw eigen beveiliging.[/offtopic]

Nickonly: dit ligt toch niet zozeer aan een fout in het wapenmodel? Je kunt in het weapons.dat bestand volgens mij de 'fireOffset X,Y,Z' bepalen en dit zorgt ervoor waar de kogel precies vandaan komt. Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken.

In de 'data' map van je GTA SA kun je een bestand genaamd 'weapon.dat' vinden. In dit bestand kun je onder de letters M, N en O de X, Y respectievelijk Z fireOffset coördinaten vinden. Als je dan zoekt naar de wapens die vervangen worden (om de Turcotte Rapid als voorbeeld te nemen moet je kijken bij de MP5) kun je zo de coördinaten vinden. Deze kun je zelf een beetje tweaken en kijken wat het resultaat is ingame.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst: (bewerkt)
Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken.

In de 'data' map van je GTA SA kun je een bestand genaamd 'weapon.dat' vinden. In dit bestand kun je onder de letters M, N en O de X, Y respectievelijk Z fireOffset coördinaten vinden. Als je dan zoekt naar de wapens die vervangen worden (om de Turcotte Rapid als voorbeeld te nemen moet je kijken bij de MP5) kun je zo de coördinaten vinden. Deze kun je zelf een beetje tweaken en kijken wat het resultaat is ingame.

Bedankt K.O.

Ik zal kijken wat ik kan doen!

Edit: Nu loop ik ff vast, ik zie 3 keer $MP5 staan, moet ik ze allemaal aanpassen?

Bewerkt: door Jopper47
Geplaatst:
[offtopic]
Klopt niet. De link waar Jopper47 eindigt gewoon op .png. Het gaat erom dat de link niet dynamisch is. Dus een link in de vorm: http://subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie mag wel, maar een link in de vorm: http://www.subdomein.domein.tld/map/map/bestand.extensie?variabele=waarde dus niet. Overigens geeft ImageShack bij mij nooit pop-ups, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de site maar aan jouw eigen beveiliging.[/offtopic]

Nickonly: dit ligt toch niet zozeer aan een fout in het wapenmodel? Je kunt in het weapons.dat bestand volgens mij de 'fireOffset X,Y,Z' bepalen en dit zorgt ervoor waar de kogel precies vandaan komt. Jopper47, ik zie dat bij de mod geen aparte weapon data is meegeleverd, maar volgens mij kun je dit zelf ook wel een beetje gokken.

[offtopic]

Hmm... jouw vorm van een dynamische link lijkt niet echt op het voorbeeld wat ik gaf :puh: Die eindigt niet op *.extensie, maar nog op een "variable=waarde". Eigenlijk moet je gewoon rechtsklik op je pic doen, en dan "afbeelding bekijken", of "koppeling locatie kopieren" doen. Maar oké, jij zal het wel weten K.O. :)

*snik*M..mm..ijn b...evei..liging..?*snik* [/offtopic]

[offtopic]Leuk zeg, die offtopic BB code :puh: [/offtopic]

@K.O.: Het ligt wél aan het model. Je kan in de weapons.dat veranderen wat de richting is van het schieten. Alleen de gunflash kan je daar niet bepalen, en dat is wat op het plaatje gebeurt; Je moet de DFF openen, en dan de Gunflash op de juiste plek zetten. Overigens, zie ik dat de modmaker de Gunflash texture [muzzle4.tga] niet heeft bijgeleverd in zijn TXD :7

:cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...