Jump to content

Beginneling modden SA

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo GTA Modders,

Ik speel ondertussen al een paar jaar 'Grand Theft Auto: San Andreas' en sinds kort heb ik ontdekt dat je zelf auto's, vliegtuigen, enzovoort kunt maken. Ik heb dus beslist dat ik ook ga beginnen met modden en dat ga ik doen met Sketchup.

Dus, eerst ga ik mezelf de basis aanleren (want ik ken het programma totaal niet!!) en daarna mijn eerste ontwerpjes op dit forum posten. Nu heb ik eventjes jullie ervaring nodig.

Moet ik op enkele dingen letten als ik begin te modden? Zodanig dat ik niet dagen aan iets heb zitten werken, en uiteindelijk blijkt dat ik het NOOIT in-game zal kunnen krijgen. Ik heb het niet over het in-game krijgen, gewoon over het ontwerpen in een 3D-programma.

Gelieve niet te ingewikkelde woorden te gebruiken, want ik ben nieuw in de 3D- en modding wereld.

Alvast bedankt

-WingedBull :cya:

Bewerkt: door WingedBull
Geplaatst:

Leer eerst fatsoenlijk modellen met 3DS Max. Dat is de basis :) Als je iets ingame wilt zetten, moet je letten op verhoudingen; Ik bedoel dat de deur groot genoeg is om CJ erdoor heen te laten komen. Ik bedoel niet schalen, dat is erg makkelijk. Maar als je je model schaalt, en je maakt het even groot dat CJ de deur in past, kan het gebouw soms een beetje te groot worden. Of je maakt een bar, maar die is veel te hoog/laag voor CJ. Snap je? Verder zijn er niet veel dingen waar je op hoeft te letten. Leer eerst maar modellen.

:cya:

Geplaatst: