lexus123 Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 (bewerkt) Hallo iedereen, Ik heb heel erg veel hulp nodig met PhotoShop CS3 Extended Version 10.0.1. Ik snap er namelijk geen ene reet van! Van welke optie dan ook! Okey, ik heb dat GTAForum poppetje weten aan te passen (zie persoonlijke foto), maar dat is dan ook uber basic en zwaar saai. Ik heb dat trouwens per ongeluk gedaan toen ik op alle knopjes aan het drukken was. Maar ik wil eigenlijk gewoon een mooie signature maken van mijn nickname. Met gave strepen er door heen in regenboog kleuren. Maar als iemand mij een SIMPELE(dat is van cruciaal belang) tut wil voorschotelen zou ik dat geweldig vinden en dat enorm op prijs stellen! Alvast bedankt! Bewerkt: 22 november 2008 door lexus123 Reageren
.Levi. Geplaatst: 23 november 2008 Rapport Geplaatst: 23 november 2008 Als je een tutorial wilt aanvragen kun je voortaan beter even je bericht posten in het Tutorial Aanvraag Topic. Goed, voor deze keer geen probleem natuurlijk. Jij legt uit: Maar ik wil eigenlijk gewoon een mooie signature maken van mijn nickname. Met gave strepen er door heen in regenboog kleuren. Als ik nu een tutorial voor jou moet maken hierover dan is het heel simpel, een font met jouw naam en horizontalestrepen (of in een boog) in regenboog kleuren. Probeer eens goed te vertellen hoe jij het wil zien dan maak ik of een ander een kleine tutorial voor je. Hoe zie jij je gave strepen etc. Reageren
lexus123 Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 november 2008 (bewerkt) Ja, 5 seconden nadat ik dit topic had aangemaakt zag ik de tut aanvraag topic. Best wel dom maar het zijt zo. Hoe het eruit moet gaan zien: een soort van Fractal Rainbows strepen(klik HIER voor een voorbeeld). Ik heb een beetje rond gekeken naar wat fonts en ik vond Crystal Clear wel wat. Deze is te vinden op DEZE site, ergens onderaan de pagina. De letters van mijn nickname moeten iets van wit licht geven, wat lijkt op neon licht. En, je hebt dus gelijk, ik was veel te kortaf. Ter verduidelijking aan iedereen: Dit is GEEN graphics aanvraag maar een aanvraag voor een tut zodat ik zelf het een en ander kan gaan maken zodat ik ook wat meer ervaring heb met PS! Bewerkt: 23 november 2008 door lexus123 Reageren
.Levi. Geplaatst: 25 november 2008 Rapport Geplaatst: 25 november 2008 Je gaf zelf al aan dat photoshop enorm ingewikkeld voor je is, dat is heel normaal als je net begint. Vandaar dat ik de lat ook niet direct hoog leg maar je wil laten kennismaken met een aantal tools die je goed moet oefenen om hetgeen te bereiken wat jij graag wilt gaan maken. Tools en functies in Adobe Photoshop die jij nodig zult hebben zijn: Blending Options: (voor de tekst & kleur) Pentool: (voor de lijnen) Smudge: (effect op de lijnen) 1. (Blending Options) De letters van mijn nickname moeten iets van wit licht geven, wat lijkt op neon licht. Type je tekst in je document met de tekst tool T links van het scherm, sneltoets "T" op je toetsenbord. Je ziet nu in je layerpallet een tekst layer met jouw aangegeven tekst staan. Wij gaan een neoneffect op de tekst aanbrengen via Outerglow in de Blending Options. De kleur van outer glow is altijd gelijk aan de kleur van de tekst. Als je een gele neonverlichting ziet heeft het ook een gele gloed om zich heen. Tekst zonder Outer Glow: Zorg dat je de tekst layer geselecteerd hebt staan en druk er met je rechtermuisknop op om zo naar Blending Options te gaan. Je kunt ook bovenaan je scherm naar Layer > Layer Style > Blending Options gaan. Aangekomen in de Blending Options zie je links in het rijtje Outer Glow staan: Neem de volgende instellingen over en druk als je klaar bent op OK. Om het gele vierkantje te veranderen naar wit geef je er 1 klik op met je muisknop. Je kan nu de kleurinstellingen veranderen. Ik vind niet dat je deze instellingen altijd moet gebruiken, je moet er even mee spelen om te kijken wat je het best vindt staan. Bij elke font staat outer glow namelijk weer anders en heb je dus iets andere instellingen nodig. Om er een beetje een idee van te krijgen kun je dit nu natuurlijk wel even nadoen. Eind resultaat (tekst met neonverlichting): 2. (Pentool) Lees rustig mijn tekst door zodat je het goed begrijpt. Niet te gehaast bezig zijn want het is een kwestie van tijd om het te begrijpen. Met de Pentool gaan wij een lijn creëren. We beginnen gewoon heel simpel, de basics kun je hier aflezen (Engelstalig). Start een nieuw document (700*300pixels) en laat de achtergrond wit. Maak een nieuwe Layer aan in je layerpallet (CTRL + SHIFT + N) of (Layer > New > Layer). Hier komt je lijn in te staan. Ga nadat je een nieuwe layer hebt aangemaakt direct naar de Pentool, sneltoets "P" op je toetsenbord. De Pentool staat in je toolmenu links van je photoshop scherm. Zodra je de Pentool hebt aangevinkt gaan wij een eenvoudige streep in het document neerzetten. Houdt Shift ingedrukt en klik aan de linkerkant van je document met je pentool. Houdt nog steeds shift ingedrukt en klik ook één keer aan de rechterkant van je document. Je zal nu een kaarsrechte lijn te zien krijgen. Dit komt doordat je shift ingedrukt hebt gehouden. Laat nu shift los en druk eenmalig in het midden van de lijn met de pentool. Houdt nu CTRL van je toetsenbord ingedrukt en klik (ingedrukt houden) op het middelste vierkantje die je er als laatst bij hebt gezet. Ga nu met je muis ingedrukt langzaam omhoog. Als het goed is heb je dit nu voor je: Zorg dat je een ronde brush hebt (neem hard round brush 5px) aanstaan. Deze brush staat standaard in je programma, helemaal bovenaan. Klik eerst op je Brush tool dan zie je daarna helemaal bovenaan het scherm Brush staan met een klein pijltje. Klik op het pijltje en je komt bij je brushes. Hoe groter de brush, hoe dikker de lijn wordt. Als je een ander soort figuur kiest dan rond dan krijg je dus ook een ander soort lijn. Zodra je dit hebt gedaan ga je weer naar je Pentool (sneltoets P). Druk nu met je rechtermuisknop op je pentool lijn in je document en ga Stroke Path en druk op OK. (zorg wel dat je foreground color op zwart staat zodat je een zwarte lijn te zien krijgt. Het voorste vierkantje in je toolpallet moet dus zwart zijn. Daarna druk je weer met je rechtermuisknop op je lijn en druk je op Delete Path. Als het goed is heb je dit nu voor je: Je kan deze lijn een kleur geven door naar Blening Options te gaan. Je weet waarschijnlijk wel hoe dit moet nu. In Blending Options aangekomen zoek je Color Overlay op in het linker rijtje. Je ziet een rood vierkantje staan, druk daarop en verander het naar je gewenste regenboog kleur. Druk daarna op OK. Natuurlijk wil je meer lijnen en om al deze stappen over te slaan duplicate je de layer door rechtermuisknop op de layer te drukken en dan naar Duplicate layer te gaan. Je kunt ook naar Layer > Duplicate Layer gaan bovenaan het scherm. Nu pas je bij de geduplicate layer een andere kleur aan via de blending options. De lijn kun je verschuiven met de Move Tool (in je toolpallet rechtsboven, sneltoets V). Zoals het neoneffect bij de tekst kun je ook deze regenbooglijnen een neoneffect geven via blending options. Dit valt nu alleen wel moeilijk te zien op een wit achtergrond. Mijn fantasie regenboog met de pentool: 3. (Smudge) Ik ben heel kortaf nu aangezien het laat is. Smudgen doe je met de Smudge tool, sneltoets R op je toetsenbord. Ik raad je aan smudge tutorials te gaan volgen. Op het internet is hier veel over te vinden maar wij hebben ook een aantal Nederlandstalige smudge tutorials hier op het forum. Zie GTAForum's Tutorials en kijk bij de S van Smudge. Je smudged in dit geval dus over je regenboog lijnen heen. Om het ultieme fractal effect te krijgen met outerglow etc moet je dit gewoon vaak oefenen en heb je echt ervaring nodig in het wereldje van Photoshop. Voor nu is dit een heel goed begin voor jou doen. Hopelijk heb ik je een end op weg kunnen helpen hiermee, als je vragen hebt hoor ik of een ander het wel. Veel succes. Reageren
lexus123 Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2008 (bewerkt) Je hebt mij ontzettend op weg geholpen ! Echt hartstikke bedankt!!! Je krijgt van mij op de schaal van 10, een 10+! Bewerkt: 25 november 2008 door lexus123 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.