Jump to content
Joriz

Multi Theft Auto gaat Open Source!


gallery_1_5_3726.png
Zojuist heeft GTAGames.nl exclusief gehoord van het MTA Team dat ze hebben besloten om de volledige programmeercode van Multi Theft Auto openbaar (Open Source) te maken. Met Multi Theft Auto kan je GTA San Andreas online tegen elkaar spelen.
Met maar liefst 11000 wijzigingen sinds 2004 en meer dan 550.000 regels aan programmeer code in C en C++ laten de makers zien hoe MTA geheel werkt. Met het openbaar maken van de source code van MTA wil het MTA Team aanmoedigen dat meer mensen mee gaan werken om te helpen met een van de grootste Grand Theft Auto modding projecten ooit. Tevens is de bugtracker openbaar geworden zodat iedereen makkelijker kan aangeven als er een fout in MTA zit, waardoor dit ook sneller kan worden gerepareerd.
Het openbaar maken van het project houd niet in dat het MTA Team stopt. Ze proberen op deze manier verder te gaan en het op deze manier ook makkelijker te maken dat andere projecten zich toevoegen aan Multi Theft Auto. Al zal het openbaar worden van de code ook betekenen dat andere projecten zullen ontstaan dankzij de kennis van het MTA Team.

De complete Source Code van MTA is vanaf nu bekijkbaar via het Google Code systeem op Code.Google.com/p/MultiTheftAuto

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik snap die datums niet :-(

Na een onbepaalde tijd wordt het plaatsen van een post die eigenlijk helemaal niks voor het topic betekend als spammen of postboosting gezien. En aangezien dat dit steeds grotere mate gebeurt wordt het niet echt gewaardeerd. Door een groot deel van het forum.

Bewerkt: door Rinaldootje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kalm maar, Puma. Als je je om iedere bump zo gaat opwinden houdt je hart het niet lang uit hier, dus laat dat maar over aan de crew. Wij zijn d'r tenslotte voor opgeleid.

Ik snap die datums niet :-(

Rechtsboven ieder bericht staat een datum. Als je daar met enige moeite een ander jaartal dan '2010' in kan ontwaren, is de kans groot dat het bericht al wat ouder is.

MTA is al sinds eind 2008 open source (bekijkbaar, dus). Iedereen met vragen over MTA verwijs ik door naar ons MTA-forum.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...