Jump to content

[WIP]Italian Mafia House


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi

ik ben bezig met mijn eerste mod

een "Italian Mafia House"mod

hij moet ongeveer zo worden

Voor nu

-je begint bij new game gelijk in het huis

-er staan ellemaal wapens binnen(misschien een missie erbij om ze te vrijspelen)

-voor het huis staan allemaal sabreturbo's

-en op het dak staat een maverick

verder updates voor later(als ik er meer verstand van scm heb)

-gangmensen rond je huis

-drive by missions in een van de auto's

enkele screenshots

de auto's

GroteFoto-CMSE4TGD.jpg

de helicopter(deze is gemod komt niet in officiele mod)

GroteFoto-MBIZPS3L.jpg

nog een keer de auto's

GroteFoto-Y4YBRCBH.jpg

grz

EDIT: srry verkeerde showroom moest scm zijn

>>> Door DaBeast: Your wish is my command, moved<<<

Bewerkt: door DaBeast
Geplaatst: (bewerkt)

Waarom showroom SCM? Dit is toch textures?

Maar ziet er gelikt uit ^_^.

Ben zelf kwart italiaans dus voor mij zal het al zeker leuk zijn (behalve dan de mafia XD)

EDIT: Ow, ik zie dat het een soort TC moet worden. Hoort ook bij textures & modelling, maarjah XD

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

ik zie het niet echt als modelling omdat het meer laten spawnen is enzo

en niet dingen maken :D

en die heli heb ik zlef niet gemaakt gewoon een willekeurig gedownloade :7

grz

Geplaatst: (bewerkt)

*UPDATE*

ik heb nu een missie erbij gezet(werkt alleen nog niet)

en een koopding+savepoint als je hem hebt gekocht(alleen de hoogte nog even insellen)

verder staan er nu 3 auto's inplaats van 2

screens:

de derde auto

GroteFoto-FQISXPJA.jpg

het koopding

GroteFoto-6VU7I44T.jpg

de missie en savepoint

GroteFoto-UXWKM3SZ.jpg

verder als iemand nog een leuke skin heeft die erbij past laat het me even weten

grz Kees

Bewerkt: door keessie
Geplaatst:

leuk bezig enkel jammer dat die voor vc is bijna niemand speel die meer. ga je er ook zelf een missie bij maken gezien je wel zoon missie dinges hebt. zou erg vet zijn.

als je hem klaar heb download ik hem wel :D ik speel namelijk nog dagelijks gta VC op mijn laptop xD

groeten martijn (kees)

Geplaatst:

ja het is wel de bedoeling dat de missie gaat werken

ik ben ook aan het kijke voor sa maar mijn *** computer op mijn kamer kan hem niet goed aan :7

grz

Geplaatst:
ja het is wel de bedoeling dat de missie gaat werken

ik ben ook aan het kijke voor sa maar mijn *** computer op mijn kamer kan hem niet goed aan :7

grz

Maak een back-up van je harde schijf en probeer je moederboord + cooling + processor te overcloacken.

Geplaatst:

ey ^_^

je hebt vette ideeën :tu:

ik ben zelf ook fan van scm modden voor VC

maar heb de laatste tijd niet echt meer projecten

waar ik aan kan werken, en het project waar ik

met m'n broer aan werk [waar ik de scm

schrijver van ben] staat ook een tijdje stil. :-(

Dus als je nog op zoek bent naar info/uitleg over scm

of iemand die mee wil helpe schijven, doe ik dat graag :)

en ga zo door! :D

later,

Geplaatst:
ey ^_^

je hebt vette ideeën :tu:

ik ben zelf ook fan van scm modden voor VC

maar heb de laatste tijd niet echt meer projecten

waar ik aan kan werken, en het project waar ik

met m'n broer aan werk [waar ik de scm

schrijver van ben] staat ook een tijdje stil. :-(

Dus als je nog op zoek bent naar info/uitleg over scm

of iemand die mee wil helpe schijven, doe ik dat graag :)

en ga zo door! :D

later,

ey

ik ben nu vastgelopen bij de missie

-als je het huis gekocht hebt moeten er nog wapens en auto's staan(dit lukt mij nog wel)

-als je de missie hebt gehaald moeten ze er wel staan(lukt mij ook)

de missie zelf is dit:

-je hebt het huis gekocht en moet dan een missie doen waarbij je een paar gasten moet neerknallen

-vervolgens krijg je politie achter je aan en moet je die aflossen en dan kan je terug om de missie te voltooien

de beloning:

geld en de auto's+wapens

zou jij mij ermee willen helpen?

grz

Geplaatst: (bewerkt)

ey ^_^

ik neem aan dat je wel weet hoe

je een missie laat starten als je op

een bepaalde plek staat [in bijvoorbeeld

een sphere (die paarse dingen) gaat staan]

voor je idee met het killen van die gasten

moet je eerst actor maken. [ik weet niet wat

voor scm editor jij gebruikt maar ik gebruik

Sanny Builder want die vind ik persoonlijk

erg fijn, dus sommige dingen kunnen niet

overeen komen als jij een ander gebruikt!]

$Actor01 = Actor.Create(CivMale, #FBI, [x], [y], [z])
Actor.Angle($Actor01) = [rotatie]

Edit: vergeet niet het model te laden dus bij deze is dat Model.Load(#FBI)

veder kan je nog deze codes toevoegen om je actor een "persoonlijkheid" te geven

01CA: actor $Actor01 kill_player $PLAYER_CHAR

[als ik ut goed heb] zorgt dit er voor dat $actor01 jouw player gaat killen.

02E2: set_actor $Actor01 weapon_accuracy_to 90

hier mee bepaal je hoe goed hij richt met zijn wapen.

0350: set_actor $Actor01 maintain_position_when_attacked 1

deze zet je aan als je niet wil dat de actor weg rent als je het aanvalt of als je in de ronte gaat schieten.

vervolgens wil je gaan kijken of je actor dood is

:ActorDeadCheck
wait 250
if and
not actor.Dead($Actor01)
$Actor01Wasted == 1
else_jump @Actor01Dead
if and
not actor.Dead($Actor02)
$Actor02Wasted == 1
else_jump @Actor02Dead
jump @ActorDeadCheck

:Actor01Dead
$Actor01Wasted = 1
jump @ActorDeadCheck

:Actor02Dead
$Actor02Wasted = 1
jump @ActorDeadCheck

wat hier nu staat is:

hij begin met het kijken of een van de Actors dood is [Actor01 en Actor02]

en hij kijkt of de waarde al niet op 1 staat [om te voorkomen dat hij telkens

gaat vertellen dat de actor dood is want dat willen we niet].

Vervolgens als de actor dood is gaat hij naar het label van Actor01 of Actor02

dat zijn dus die :Actor01Dead labels. als hij daar is zet hij een waarde op 1

om het later voor jouw uitlees baar te maken of de actors dood zijn [let op

deze waardes moet je wel voortijdig aan maken, anders kan hij ze niet uitlezen

en slaat de game vast!] Dit is alleen een beging om te kijken of de actors dood

zijn, dus de rest moet je nog schijven. En heb de code niet geprobeerd maar er zijn

nog veel meer manier om te kijken of een actor dood is dus als dit niet werkt weet

ik er nog wel meer :D

om politie achter je aan te krijgen hoef je alleen maar een code neer te zetten wanneer

je wil dat de politie komt, dat is deze code

Player.WantedLevel($PLAYER_CHAR) = [hoogte van wanten, dus een getal van 0 tot en met 6]

en om te kijken of de player geen wanted meer heeft

doe je de volgende check

:[label1]
wait 250
if
 not Player.WantedLevel($PLAYER_CHAR) == 0
else_jump @[label naam war hij naar toe moet gaan als hij geen wanted meer heeft]
jump @[label1]

miss moet je deze code aan het begin van de miss neer zetten om te voorkomen dat je politie kan krijgen.

01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops_state_to 1

maar ik moet nu stoppen want school begint zo. :duh:

ik hoop dat je hier veder mee kan komen, anders vraag je het maar weer. :D

en ik heb het een beetje snel geschreven om dat ik zo naar school toe moet

dus sorry als er fouten in zitten, maar van fouten van andere verbeteren leer je :Y

succes en later, :cya:

Bewerkt: door 1q1a1z
Geplaatst:

heel erg bedankt :D

hier ben ik wel even zoet mee

kan ik die codes gewoon achter elkaar zetten of moet ik telkens nieuwe labels maken?

grz

Geplaatst: (bewerkt)
heel erg bedankt :D

hier ben ik wel even zoet mee

kan ik die codes gewoon achter elkaar zetten of moet ik telkens nieuwe labels maken?

grz

ey ^_^

ik neem aan dat je die code's van de actors bedoelt?

die kun je gewoon er onder zetten zoals hier onder:

$Actor01 = Actor.Create(CivMale, #FBI, [x], [y], [z])
Actor.Angle($Actor01) = [rotatie]
01CA: actor $Actor01 kill_player $PLAYER_CHAR
02E2: set_actor $Actor01 weapon_accuracy_to 90
0350: set_actor $Actor01 maintain_position_when_attacked 1

en als je nog meer van deze code's zoekt kan je gewoon in de orginele

scm zoeken, als je ze wil vinden kan je het beste zoeken op "set_actor"

of "actor $" :D

en als je bedoel of je nieuwe thread moet maken... als ut goed is hoef

je dat nie te doen bij missies daar werk je gewoon via labes zoals voorbeeld

create_thread @label1

of

DEFINE MISSION [missi nr.] AT @label1

en later komt bijvoorbeeld dit

:label1
wait 250
if
  Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @label1
if 
  not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @label1
0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to 'PLAYER' 
038B: load_requested_models 
if 
  not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @label2
0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR
end_thread

:label2
wait 250
if 
  Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump@label2
0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR
end_thread

en je hoeft dus niet voor "label2" een nieuwe thread/missie aan te

maken [dat moet je ook niet doen :puh: ] het schritp leest gewoon door.

Kort gezegd in een thread zitten allemaal labels, en een thread maak

je aan zodat de game hem kan vinden, en een label hoef je niet aan

te geven op een speciale manier.

succes :tu:

Bewerkt: door 1q1a1z
Geplaatst:

nogmaals bedankt

en ik ben begonnen aan de missie nou hopen dat ik hem snel afkrijg oja ik zal morgen wel even een

nietwerkende missie posten (de code dan) of in zip

en vragen of iemand alleen de "huiskoopmunt"eruit kan vissen

het lukt me maar niet :bonk:

grz

Geplaatst:

ja het ziet er niet uit :D

maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen :dans:

en altublieft zou iemand uit deze functie alleen het koopding willen halen

please :engel:

mij lukt het niet :cry:

grz

missie.rar

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...