Jump to content

Afbeeldingen gallerij

Recommended Posts

Geplaatst:

Met de zoekfunctie kon ik niet vinden waar ik naar zocht, dus daarom vraag ik het hier, mede omdat ik hier eigenlijk altijd (duidelijke) antwoorden krijg. :)

Ook mijn grote vriend Google heb ik al gebruikt, maar wijst mij niet op wat ik daadwerkelijk zoek.

Ik wil een gallerijsysteem, waar het mogelijk is foto's en filmpjes te kunnen uploaden. Eigenlijk net als GTAForum heeft, maar dan niet ingebouwd in het forum zelf. Dus gewoon een apart systeem wat los staat van het forum of de website.

Ik wil het liefst dat het systeem aan deze wensen voldoet als dat mogelijk is:

• Foto's & Filmpjes kunnen oploaden
  • Categorieën kunnen aanmaken
  • Registratiesysteem - mensen kunnen zich dus registreren en dan foto's/filmpjes toevoegen
  • Thumbnail gallerij - Dus dat je de foto's net als op GTAForum klein kan bekijken, wanneer je er dan op klikt verschijnt de volledige foto
  • Watermerk systeem: als mensen geuploade foto's uit de gallerij willen doorlinken dat hierdan een watermerk in komt.
  • Indien watermerk niet mogelijk is: iets wat ervoor zorgt dat de foto niet doorgelinkt kan worden
  • Indien mogelijk: mp3 uploaden?? :bier:

De schuingedrukte kenmerken zou ik fijn vinden, maar zijn niet van groot belang. ;)

// X-Qyeh

Geplaatst: (bewerkt)

Op PHPHulp.nl zijn aardig wat systemen te vinden, alleen daar vindt je alleen gallerij-systemen die alleen afbeeldingen laten zien die opgeslagen zijn in een bepaalde map. Ik denk dat een systeem zoals jij bedoeld geld kost en dus niet gratis is.

Als je veel verstand hebt van PHP of JS, dan zou je eventueel verschillende systemen bij elkaar kunnen zetten en het dan met elkaar linken.

Hier staan wat systemen van PHPHulp.nl

Ik ben bang dat je voor systemen zoals jij wilt moet betalen óf je moet een gratis dienst nemen, maar meestal kom je dan uit op externe adressen zoals fotoslide.jouwpagina.nl. Enige PHP kennis is daarnaast dus wel verreist wanneer je hem inbouwd in je website.

Veel succes verder :tu:

Bewerkt: door Kai-ShockWave

Omdat ik de hele dag weinig tijd heb, heb ik eigenlijk geen tijd om alles te testen. Wel klinkt dat systeem dat marcootje aangeeft interessant. Ik kan nog niet zo snel zien ofdat gebruikers daar ook foto's kunnen uploaden en iedereen de foto's gewoon kan bekijken.

Het lijkt me sterk dat er geen enkel systeem is zoals ik dat wil dat gratis is... Want als je gratis forumsystemen hebt, CMS systemen, webblogs etc etc. Waarom zou je dan geen gallerij hebben? :S Heb trouwens nog niet erg veel kunnen vinden.

In iedergeval voor de hulp die jullie alvast gegeven hebben. :)

Bewerkt: door X-Qyeh
Geplaatst:

Dat je foto's kan uploaden met Imageshack was ik ook allang achter.. :schater:

Zie eerste post voor wat ik wil... :puh:

Ik wil een afbeeldingengallerij zoals hier op GTAForum, maar dan een lostaand systeem. Dus niet in het forum gebouwd. De kenmerken die ik er het liefst in zou willen staan in de de eerste post. ;)

Ik heb nog even intensief verder gezocht, maar kon weinig vinden. Toch kon ik deze vinden. Ik ga het straks uitproberen, iemand die hier ervaring mee heeft?

Geplaatst:

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_...rams/index.html

Ik zie maar liefst 500 scripts onder het kopje 'Image Galleries' staan. Als dáár niks tussen staat dat je kunt gebruiken weet ik het ook niet meer. Misschien kun je het combineren met een User Authentication script, dus een inlogsysteem. Overigens raad ik je aan alleen scripts te gebruiken die je zelf ook daadwerkelijk begrijpt. Het is ook een leuke uitdaging om zelf je eigen systeem te gaan scripten. Daar leer je nog het meest van, maar ik weet niet of je daar nou wel zo'n zin in hebt.

Met het zelf ervan scripten creeër je natuurlijk alles geheel naar je eigen stijl. Over het algemeen heb ik daar totaal geen kennis over en ben ik ook niet van plan moeilijke stukken script in mijn hoofd te stoppen. Ik heb in iedergeval al een aantal geprobeerd, een aantal spreken me zeer aan! :)

4Image Gallery werkt en ik vind het er mooi uitzien met een leuke template erop! Trouwens bedankt voor die site die je me gaf Follow! Kan je inderdaad erg veel vinden! :D

Bewerkt: door X-Qyeh

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...