Jump to content

Blu Ray


PowerPats

Heb jij een blu ray speler  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij een blu ray speler ?

    • Ja
      49
    • Nee
      25


Recommended Posts

Ik neem aan dat iedereen weet wat blue ray is. maar ik vind dat het meer aandacht verdient. Wat vinden jullie van blue ray ? blijven jullie gewoon dvd-tjes kopen of gaan jullie langzaam over op blue ray. En wie heeft er een blue ray speler als je het op de ps3 hebt telt het ook.

Ik zelf ben wel enthousiast over blue ray. Maar ik denk dat niet zo heel veel mensen gelijk zullen overgaan op blue ray.

DVD is inmiddels haast een begrip geworden en blue rays zijn nou eenmaal veel duurder.

Discusseer hier verder. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    8

  • TomHagen

    5

  • DaRick1993

    5

  • lexus123

    3

jammer genoeg hebben wij een gewone tv..dus veel verschil merk je niet...toch heb ik zelf (als 14 jaring kind :puh:) een eigen bluerayspeler: De Sony Playstation 3!

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Blue Ray moet nog opkomen, de DVD was er ook niet plots als standaard voor nieuwe films. Als de prijs langzaam omlaag gaat, en een dikke LCD TV de standaard is (zodat je het verschil goed ziet), zal Blue Ray ook wel komen. :)

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

@ TomHagen: blue-ray is er al...

Je hebt al spelers, dvd's dus....

Ja ik heb een blue-ray speler, maar dat is een ps3.

Ik was laatst in een winkel waar een lcd tv hing waarop in splitscreen hetzelfde werd afgespeeld.

De kant van blue-ray zag er vele malen beter uit dat de andere kant.

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk is blueray de nieuwe standaart. Pracktisch alle films die de moeite waard zijn komen ook op blueray uit. Punt is alleen dat niemand nog massaal de discs koopt vanwege de prijs. Neem bijvoorbeeld mijn stiefvader: Die heeft een half jaar een bluray speler gekocht maar hij speelt er alleen maar branddvd's van internet af in slechte kwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

@ TomHagen: blue-ray is er al...

Je hebt al spelers, dvd's dus....

Ja ik bedoelde meer 'opkomen'. Het is er al wel, maar de mensen kopen het nog niet.

Heb zelf ook een PS3.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Blue-ray eigenlijk best wel overbodig.

Kijk, waarom zo je Blue-ray willen? Mooier beeld, okey, maar dan moet je wel eerst een TV hebben die ook daadwerkelijk 1080p kan genereren en full deep colour heeft. Ik heb die niet hoor. Mijn ouders ook niet, ik en mijn ouders hoeven het ook niet. Ik vind het ook veel te duur en een 'bakbeest' van 75cm is nu nog maar 150€ terwijl dezelfde grote HD-TV 400€ kost en gewoon even mooi beeld levert als je normaal naar programma's kijkt.

Dat 'mooier geluid' is ook best wel nutteloos. Koop gewoon een 5.1 surround set van een goed, aanbevolen merk en je hebt ook prachtig geluid!

Ik heb een Xbox360 en die speelt heel mooi, goedkope DVDtjes af. :tu:

BTW, een Blue-ray speler kostte eerst 500€, terwijl de PS3 400€ kostte!

Bewerkt: door lexus123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Playstation 3 waar ik Blu-ray kan op spelen

Opmerking: Het is Blu-ray zonder de e, dus niet Blue-ray

WTF!? Het is een blauwe laser, blauw in het engels is BLUE!!!!

Bewerkt: door lexus123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Playstation 3 waar ik Blu-ray kan op spelen

Opmerking: Het is Blu-ray zonder de e, dus niet Blue-ray

WTF!? Het is een blauwe laser, blauw in het engels is BLUE!!!!

Dat klopt wel dat het in engels BLUE is, maar ze schrijven blu-ray gewoon zo

Bronnen:

Hier op google

Op wikipedia

Bewerkt: door DaRick1993
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Blue-ray eigenlijk best wel overbodig.

Kijk, waarom zo je Blue-ray willen? Mooier beeld, okey, maar dan moet je wel eerst een TV hebben die ook daadwerkelijk 1080p kan genereren en full deep colour heeft. Ik heb die niet hoor. Mijn ouders ook niet, ik en mijn ouders hoeven het ook niet.

Omdat HDTV de toekomst is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Blue-ray eigenlijk best wel overbodig.

Kijk, waarom zo je Blue-ray willen? Mooier beeld, okey, maar dan moet je wel eerst een TV hebben die ook daadwerkelijk 1080p kan genereren en full deep colour heeft. Ik heb die niet hoor. Mijn ouders ook niet, ik en mijn ouders hoeven het ook niet.

Omdat HDTV de toekomst is.

Daarbij hebben wij een drie jaar oude Breedbeeldtoeter. Zo eentje die de helft van de huiskamer in beslag neemt met de ongewoon grote achterkant van dat lompe ding.

En zelfs die speelt Blu-Ray prima af.

Lexus, het feit dat jij en je ouders geen LCD/HD-TV willen, maakt toch niet dat iedereen even knetter is? Nu zijn ze nog duur, maar net zoals het feit dat er nu geen houten tv's meer worden verkocht, neemt dat over tien jaar de toeterTV zeldzaam zal worden.

En over dat Blue-Ray/Blu-Ray gedoe. Blu-Ray is de officiele benaming. Dit vanwege een aangespannen proces van iemand die de benaming Blue-Ray al voor een of andere zaak had gebruikt. Vandaar dat de wettelijke benaming toen moest worden aangepast, en men er Blu-Ray van heeft gemaakt. Je spreekt het derhalve nog wel uit als Blue-Ray. Het wordt dus geen Blurry.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...