Jump to content

Blu Ray


PowerPats

Heb jij een blu ray speler  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij een blu ray speler ?

    • Ja
      49
    • Nee
      25


Recommended Posts

Ik heb een Blue Ray speler in mijn computer genomen, omdat ik rekening gehouden heb met de specs van GTA:IV toen ik hem kocht. Toen gingen nog de geruchten dat de game op een Blue Ray disk zou komen, maar dat is dus niet zo. Maar nu er steeds meer Blue Ray komt, kan ik het wel afspelen en zo veel geld heeft het me niet gekost om deze optie te nemen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    8

  • TomHagen

    5

  • DaRick1993

    5

  • lexus123

    3

Ik heb Bluray in me ps3, dus ja, ik heb bluray, gebruik ik het, nee :puh: .

Je gebruikt het voor je playstation 3 spellen ^_^

Lol, ja, als je het zo bekijkt gebruik ik het wel, maar dan alleen voor games, en dus geen HD films :puh: .

Ik vind de kwaliteit van films op Blu-Ray trouwens niet heel veel verschillen met films op DVD. Games op de Playstation 3 wijken grafisch ook niet héél veel af van de XBOX360.

Link to comment
Delen op andere websites

En over dat Blue-Ray/Blu-Ray gedoe. Blu-Ray is de officiele benaming. Dit vanwege een aangespannen proces van iemand die de benaming Blue-Ray al voor een of andere zaak had gebruikt. Vandaar dat de wettelijke benaming toen moest worden aangepast, en men er Blu-Ray van heeft gemaakt. Je spreekt het derhalve nog wel uit als Blue-Ray. Het wordt dus geen Blurry.

Dit is niet juist. De juiste reden is dat je geen rechten kan ontlenen aan een kleur en deze dus niet gepatenteerd kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

En over dat Blue-Ray/Blu-Ray gedoe. Blu-Ray is de officiele benaming. Dit vanwege een aangespannen proces van iemand die de benaming Blue-Ray al voor een of andere zaak had gebruikt. Vandaar dat de wettelijke benaming toen moest worden aangepast, en men er Blu-Ray van heeft gemaakt. Je spreekt het derhalve nog wel uit als Blue-Ray. Het wordt dus geen Blurry.

Dit is niet juist. De juiste reden is dat je geen rechten kan ontlenen aan een kleur en deze dus niet gepatenteerd kan worden.

Rechten op die naam(Blue Ray), niet kleur!

Link to comment
Delen op andere websites

Uit de officiële FAQ van de Blu Ray organisaties:

1.2

Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

Link to comment
Delen op andere websites

Uit de officiële FAQ van de Blu Ray organisaties:

1.2

Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

Dus ieder merk met een kleurnaam in de naam mag dus niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Uit de officiële FAQ van de Blu Ray organisaties:

1.2

Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

Dus ieder merk met een kleurnaam in de naam mag dus niet?

Zoals ik het lees mag het niet, maar we wachten wel op SniperEye

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik heb geen Blu-ray speler. De noodzaak van zo'n ding ontgaat me echt compleet, aangezien alles nog wel op DVD te verkrijgen is. Gelukkig wordt die zooi voor in je computer al wel wat minder duur, aangezien de prijzen astronomisch waren...

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ga ik een Blu-Ray speler kopen als die rond de 60 euro is. :D 4GB is nu nog wel even genoeg. Zelfs voor 2 uur durende 1080p films. En waarom Blu-Ray als je 3 externe hard discs in huis hebt waarvan je er 2 meteen aan kunt sluiten op een HDMI/Composiet ingang op de TV? Externe HDD's > Blu Ray.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...