Jump to content

Blu Ray


PowerPats

Heb jij een blu ray speler  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij een blu ray speler ?

    • Ja
      49
    • Nee
      25


Recommended Posts

Ik vind Blue-ray eigenlijk best wel overbodig.

Kijk, waarom zo je Blue-ray willen? Mooier beeld, okey, maar dan moet je wel eerst een TV hebben die ook daadwerkelijk 1080p kan genereren en full deep colour heeft. Ik heb die niet hoor. Mijn ouders ook niet, ik en mijn ouders hoeven het ook niet.

Omdat HDTV de toekomst is.

Daarbij hebben wij een drie jaar oude Breedbeeldtoeter. Zo eentje die de helft van de huiskamer in beslag neemt met de ongewoon grote achterkant van dat lompe ding.

En zelfs die speelt Blu-Ray prima af.

Lexus, het feit dat jij en je ouders geen LCD/HD-TV willen, maakt toch niet dat iedereen even knetter is? Nu zijn ze nog duur, maar net zoals het feit dat er nu geen houten tv's meer worden verkocht, neemt dat over tien jaar de toeterTV zeldzaam zal worden.

En over dat Blue-Ray/Blu-Ray gedoe. Blu-Ray is de officiele benaming. Dit vanwege een aangespannen proces van iemand die de benaming Blue-Ray al voor een of andere zaak had gebruikt. Vandaar dat de wettelijke benaming toen moest worden aangepast, en men er Blu-Ray van heeft gemaakt. Je spreekt het derhalve nog wel uit als Blue-Ray. Het wordt dus geen Blurry.

Ik zei ook niet dat ik het niet WIL. Kijk, over een x aantal jaar, 5 ofzo, dan schaf ik heus wel zo'n ding aan. Mijn ouders ook maar omdat ik net een nieuw 'bakbeest' gratis van een oom heb gekregen kan ik met mijn huidige situatie ook nog wel een paar jaar vooruit. En gratis is altijd goedkoper! Behalve als je geld toe krijgt :D

Even wat anders: Ik vind het eigenlijk wel vaag dat HD-DVD 3 weken op de markt was en dat het daarna al flink flopte.

Bewerkt: door lexus123
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FerryN

    8

  • TomHagen

    5

  • DaRick1993

    5

  • lexus123

    3

Uit de officiële FAQ van de Blu Ray organisaties:

1.2

Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

Ik ken zat namen met een kleur erin zoals redband

en de energydrank bluebastard en zo kan ik wel doorgaan. Of heb ik het nu fout confused2.gif

Nu weet ik het zelf ook niet meer :bonk: :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Uit de officiële FAQ van de Blu Ray organisaties:

1.2

Why the name Blu-ray?

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

Ik ken zat namen met een kleur erin zoals redband

en de energydrank bluebastard en zo kan ik wel doorgaan. Of heb ik het nu fout confused2.gif

Nu weet ik het zelf ook niet meer :bonk: :bonk:

Idd, en red bull, en blue band, waarom mogen die dan weer wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Dom de dvd is er net 6 a 8 jaar gaan ze beginnen met blue ray kunnen we allemaal een ps3 gaan kopen.

Laat de dvd eerst nog maar is 4 jaar.

Blu Ray bevat gewoon veel meer capaciteit, waardoor spellen meer op de CD kunnen zetten, onder andere een grotere map of meer graphics, dit heeft vele voordelen, de BluRay maakt al wel een bekendheid de laatste tijd, en het is niet zeer gek er 1 aan te schaffen want binnenkort zullen er al wel meerdere games zijn voor de PC die op BluRay gaan werken, een mooi voordeel. Ik heb hem gelukkig al in mijn PC zitten, wil optimaal kunnen genieten! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon PS3, heb je alles in 1 (ook Blu-Rayspeler).

En op 1080p zie je wel degelijk verschil. Jezus christus 't is gewoon zó scherp en loepzuiver alsof je er zelf bijstaat joh :O (moet je voor de lol eens een concert bekijken dan)

Inderdaad, maar dan moet je wel gebruik maken van een HDMI kabel, anders kan de kwaliteit erg verslechteren.

Maar met een 1080P HDTV, een PS3 en een mooie HDMI kabel is het echt scherp! Als je het naast DVD zou leggen, zou je nog zo het verschil zien in scherpte en kleurbalans.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon PS3, heb je alles in 1 (ook Blu-Rayspeler).

En op 1080p zie je wel degelijk verschil. Jezus christus 't is gewoon zó scherp en loepzuiver alsof je er zelf bijstaat joh :O (moet je voor de lol eens een concert bekijken dan)

Inderdaad, maar dan moet je wel gebruik maken van een HDMI kabel, anders kan de kwaliteit erg verslechteren.

Maar met een 1080P HDTV, een PS3 en een mooie HDMI kabel is het echt scherp! Als je het naast DVD zou leggen, zou je nog zo het verschil zien in scherpte en kleurbalans.

Ja idd ook met HDMI-kabel :puh:

Maar goed imo zijn we met de techniek al bijna zo ver dat het niet meer verder kan. Of toch wel? (Op visueel vlak althans :puh:)

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon PS3, heb je alles in 1 (ook Blu-Rayspeler).

En op 1080p zie je wel degelijk verschil. Jezus christus 't is gewoon zó scherp en loepzuiver alsof je er zelf bijstaat joh :O (moet je voor de lol eens een concert bekijken dan)

Inderdaad, maar dan moet je wel gebruik maken van een HDMI kabel, anders kan de kwaliteit erg verslechteren.

Maar met een 1080P HDTV, een PS3 en een mooie HDMI kabel is het echt scherp! Als je het naast DVD zou leggen, zou je nog zo het verschil zien in scherpte en kleurbalans.

Ja idd ook met HDMI-kabel :puh:

Maar goed imo zijn we met de techniek al bijna zo ver dat het niet meer verder kan. Of toch wel? (Op visueel vlak althans :puh:)

Nou, eind 2020 moeten we al holografische TV's hebben waar je je hand zo doorheen kan halen, lekker meppen op dingen. :puh: Nee, maar de techniek zal op een punt inderdaad niet meer verder komen, maar dan leven wij waarschijnlijk niet meer. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik vind blu ray voorlopig nog onzin. Als ik op internet een dvd film bestel voor 15 euro proberen ze me ook de zelfde film, alleen dan de blu ray versie, voor 50 euro aan te smeren.
Als je een grote LCD TV hebt, en het beeld vergelijkt tussen DVD en Blue Ray, dan zie je heus wel verschil hoor. Bovendien is het geluid beter. Bovendien is Blue Ray voor de toekomst, dus over een paar jaar is de DVD verleden tijd, denk ik. :)
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind blu ray voorlopig nog onzin. Als ik op internet een dvd film bestel voor 15 euro proberen ze me ook de zelfde film, alleen dan de blu ray versie, voor 50 euro aan te smeren.

Een Blu-Ray versie van een film is echt geen 35 euro duurder hoor. Jullie kunnen toch ook zo lekker van een mug een olifant maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...