Jump to content

Website hulp gevraagt

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hey iedereen,

Ik ben een lay-out aan het maken, voor een site van mij. Alleen lukt dat voor geen ene meter. Dus ik dacht, laat ik de leden van GFX inschakelen! Nou heb ik eigenlijk nog niets, alleen het idee. Ik moet ook nog een manier vinden om de lay-out te "slicen" want dat kan ik niet.

Nou, mijn idee was eigenlijk heel simpel. Een blog, waar ik dus gewoon wat informatie over mezelf kan zetten, een tutorial gedeelte, projects gedeelte, nieuws, design(dus met allemaal dingen die ik gemaakt heb((of iemand anders)) ), contact.

misschien nog wat, maar dat weet ik nou nog neit, dan edit ik wel even

Nou hoopte ik, of jullie mij ermee konden helpen, dus tips, misschien een tutorial, enzovoort.

Als jullie nog wat willen weten, dan stuur je maar een Pbtje, of je reageert hierzo in dit topic.

Alvast bedankt,

Fedmas

Bewerkt: door fedmas
Geplaatst:

Ik raad je aan het vooral simpel te houden. Gebruik rustige kleuren, houd het strak en maak het niet te druk. Simpel is mooi, en bovendien ideaal voor een beginner. Eén tekstvak met daarboven enkele buttons, bijvoorbeeld.

Een lay-out moet ruw gezegd overzichtelijk, aantrekkelijk en georganiseerd zijn. Lukraak wat buttons en tekstvelden plaatsen is niet bepaald een slimme werkwijze, aangezien je op die manier niet echt weet waar je naar toe werkt. Bedenk dus een basis, voordat je überhaupt aan een lay-out gaat beginnen.

Besteed tijdens het maken van je lay-out voldoende aandacht aan de opbouw en het kleurgebruik. Gebruik niet te veel felle en dominerende kleuren. Zorg er daarnaast voor dat je geen kleuren gebruikt die niet lekker matchen (bijvoorbeeld: rood en blauw). Qua opbouw is het belangrijk dat je alles op één (onzichtbare) lijn zet en de elementen zoveel mogelijk met elkaar probeer te verbinden.

Succes! En leg de lat niet direct te hoog! :)

Geplaatst:
Ik raad je aan het vooral simpel te houden. Gebruik rustige kleuren, houd het strak en maak het niet te druk. Simpel is mooi, en bovendien ideaal voor een beginner. Eén tekstvak met daarboven enkele buttons, bijvoorbeeld.

Een lay-out moet ruw gezegd overzichtelijk, aantrekkelijk en georganiseerd zijn. Lukraak wat buttons en tekstvelden plaatsen is niet bepaald een slimme werkwijze, aangezien je op die manier niet echt weet waar je naar toe werkt. Bedenk dus een basis, voordat je überhaupt aan een lay-out gaat beginnen.

Besteed tijdens het maken van je lay-out voldoende aandacht aan de opbouw en het kleurgebruik. Gebruik niet te veel felle en dominerende kleuren. Zorg er daarnaast voor dat je geen kleuren gebruikt die niet lekker matchen (bijvoorbeeld: rood en blauw). Qua opbouw is het belangrijk dat je alles op één (onzichtbare) lijn zet en de elementen zoveel mogelijk met elkaar probeer te verbinden.

Succes! En leg de lat niet direct te hoog! :)

Bedankt voor je reactie!

Ik zal eraan denken!, alleen ik heb geen tut, dus is het lang proberen..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...