Jump to content

Draadloos netwerk -> PS3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forumleden,

Ik ben van plan een PS3 aan te schaffen, en ik wil hier ook graag internet bij natuurlijk. Maar tja ik ben niet zo'n expert op dat gebied. :puh: Wij hebben ADSL of ISDN ofzoiets... en onze telefoonlijn wordt gesplit in telefoonlijn en internet, en die internet kabel loopt naar het modem dat hier staat en dan gaat ie in de computer. Nu is mijn vraag, kan ik tussen het modem en de computer nog een router o.i.d. plaatsen en dan een ontvanger bij mij PS3 zetten zodat ik daar internet op heb? En kost dit extra geld (qua abonnement dan hé, dat ik die router niet gratis krijg snap ik :puh: ).

Help me alsjeblieft. :)

Bewerkt: door ArticLight
Geplaatst:

Als je je router op je modem aansluit kost dat geen extra geld.

Met je PS3 kan je dan op het internet komen ja, dan moet je wel bij Instellingen de verbinding op draadloos zetten, tenzij dat een standaardinstelling is.

Geplaatst:

ja dat kan, en nee het kost niks extra's (behalve de router die je moet betalen :puh: ) maar je kan hem ook gewoon via kabel aansluiten en dat is altijd sneller en beter beveiligd

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie's! :D Maar ik kan dan dus wel tegelijkertijd gebruik maken van deze computer én de PS3?

maar je kan hem ook gewoon via kabel aansluiten en dat is altijd sneller en beter beveiligd

Tja, als dat ging. Wij wonen buitenaf en hebben geen kabel. :puh:

Geplaatst:
Bedankt voor de reactie's! :D Maar ik kan dan dus wel tegelijkertijd gebruik maken van deze computer én de PS3?
maar je kan hem ook gewoon via kabel aansluiten en dat is altijd sneller en beter beveiligd

Hij bedoeld met een kabel op je modem of router dus niet draadloos

Geplaatst:

Hij bedoeld met een kabel op je modem of router dus niet draadloos

Gaat niet, want dan heeft onze computer geen internet. :puh:

Nog ff een vraag: Hoef ik dan geen internet-ontvangersdingetje bij mijn PS3 te plaatsen? Kan mijn PS3 dat zo uit de lucht plukken?

Geplaatst:
Nog ff een vraag: Hoef ik dan geen internet-ontvangersdingetje bij mijn PS3 te plaatsen? Kan mijn PS3 dat zo uit de lucht plukken?
Je hoeft geen 'internet-ontvangersdingetje' te plaatsen, want je PS3 kan dat 'zo uit de lucht plukken'.
Geplaatst:

PS3 en pc kunnen dan tegelijk op het internet, en de meeste routers hebben 1 internet input (waar de internet dus in gaat), meerdere internet outputs (dus meerdere gevallen aan koppelen voor internet) en ook nog een draadloze verzender

al hangt dit natuurlijk allemaal af van je router (behalve het tegelijk op het internet gaan)

Geplaatst:

Klopt, PS3 heeft dit al ingebouwd ;).

Bij de X360 zou je wel een draadloze ontvanger moeten kopen.

Maar natuurlijk moet je een draadloze router hebben :puh:.

Geplaatst:

Bovendien: Als je draadloos wilt hebben moet je zowiezo een router kopen die in principe altijd meerdere uitgangen heeft voor internet. Dan kan je dus net zo goed meteen een router kopen en daar een kabel naar je pc en een naar je ps3 uit laten lopen.

Wat me alleen handiger lijkt is even goed je huidige modem te bestuderen want het lijkt me raar dat je maar een uitgang hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...