Jump to content

Gaat het nog lukken qua stroom?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik ga binnenkort (na de kerstdagen) een nieuwe processor kopen, omdat mijn huidige processor GTA 4 niet kan draaien. Maar ik heb gehoord dat een snellere processor, ook meer stroom gebruikt. En aangezien ik op het randje van de afgrond balanseer met het aantal Watt, heb ik dus even wat advies nodig.

- Hoeveel watt stroom gebruikt mijn huidige CPU? Het is de AMD Athlon 64 X2 3600+ processor met een snelheid van 1.9 Ghz :7

- Kan ik een CPU erin zitten die meer Watt vebruikt dan bovenstaande CPU? Ik heb: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, nVidia Geforce 8800GTS, en dat alles op een 380Watt voeding van het merk Antec Earthwatts.

Ik weet dat ik nu al aan de krappe kant zit wat betreft Watt. Maar alle componenten krijgen voldoende stroom, en ook mijn videokaart werkt prima. Maar heb ik echt een nieuwe PSU nodig als ik ook mijn processor wil veranderen?

Bedankt alvast!

Geplaatst:

Gaat denk ik wel lukken, je kunt het proberen. Als je aan het internetten bent enzo zal hij het wel houden, als alles volledig word belast dan weet ik het niet zeker, je kunt het proberen.

In het ergste geval valt je pc dan gewoon uit.

Als je info kunt geven over printers etc. die geen gebruik maken van een stopcontact is dat fijn.

Zo zijn er pc's die de monitor op de voeding van je pc draaien, in dat geval zal hij het niet halen.

Geplaatst:
Zo zijn er pc's die de monitor op de voeding van je pc draaien, in dat geval zal hij het niet halen.

Je hebt het nu toch niet over van die PC's met Windows 95 uit het jaar 1995 he?

Want daar moest je monitor kabel inderdaad op de voeding aansluiten. (niet dat je toen een sterke voeding nodig had, want stroom naar monitor werd direct vanuit ingang doorgeleid..

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit, als het niet merkt merk je het vanzelf en kan je dan nog altijd nieuwe voeding kopen.

Ik zelf heb ook ooit een niet sterk-genoege voeding gehad waardoor de PC vaak niet kon opstartten (maar als hij eenmaal was opgestart deed die het goed)

Geplaatst:

Nee, ik heb het over een xp uit 2003. Mijn vader had er een gekocht en daarvan moest de monitor bij de voeding worden aangesloten

Geplaatst:

Mijn beeldscherm heeft een apparte voeding ^_^

Ik probeer het gewoon, en anders inderdaad een nieuwe voeding kopen. Laten we het beste hopen :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...