Jump to content

Drivers van Windows Vista wel of niet automatisch geinstalleerd?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik had op mijn labtop standaard windows vista home premium geinstalleerd.

Dus ik heb er geen vista cd bij gekregen toen ik de labtop kocht.

Wel zat er een soort van Recovery optie op de labtop.

Waarmee je windows er af kan halen en weer er op zetten.

Zodat de standaard fabrieksinstellingen er weer op staan.

Ook hoef ik dan geen drivers voor het moederbord te installeren als vista er op staat.

Dit gebeurd automatisch.

Want ik kan als ik vista er opnieuw op heb gezet gewoon meteen alles doen zoals internetten, gamen, muziek luisteren, films bekijken enz.

Maar op de 1 of andere manier ben ik die Recovery optie kwijt en kan ik deze niet meer gebruiken.

Ik zou dus graag met een Vista Cd gewoon vista er opnieuw op willen zetten.

Maar nu is mijn vraag: Worden dan ook meteen de juiste drivers erbij geinstalleerd?

Of is dat in dit geval niet meer zo?

En moet ik deze dan allemaal handmatig weer gaan installeren?

Wie weet hoe dit zit?

Geplaatst:

Dat zal je dan allemaal weer handmatig moeten doen.

Vaak is er vanuit fabrieksoogpunt een mix van besturingssysteem en besturingssysteem als recovery neergezet.

Dus jouw recovery had alle drivers van de hardware die je in je notebook had zitten. Als je dus de recovery niet meer hebt dan zal je alle drivers handmatig moeten installeren. ^_^

Geplaatst:

Vaak is er vanuit fabrieksoogpunt een mix van besturingssysteem en besturingssysteem als recovery neergezet.

Dus jouw recovery had alle drivers van de hardware die je in je notebook had zitten. Als je dus de recovery niet meer hebt dan zal je alle drivers handmatig moeten installeren. ^_^

Hoe weet ik welke drivers ik allemaal moet hebben?

En hoe weet ik of ik ze allemaal al heb?

Geplaatst:

Hoe weet ik welke drivers ik allemaal moet hebben?

En hoe weet ik of ik ze allemaal al heb?

Als je geen drivers hebt geinstalleerd dan zal windows dat aangeven bij hardware.

Je zal dan eerst moeten weten wat je allemaal in je notebook hebt zitten qua hardware en daar de drivers voor moeten opzoeken.

Wat je ook kan doen is de leverancier van je notebook contacten en deze vragen om de recovery disk (deze zullen ze hoogstwaarschijnlijk wel hebben) maar dan zal je wel moeten kunnen aantonen dat je die notebook gekocht hebt ^_^

Geplaatst:

Maar Vista installeerd ze bij mij wel gewoon automatisch, bij XP moet ik me graka drivers installeren, moederbord drivers(Voor internet en geluid).

Dus de kans is er dat ie ze zelf al installeerd ;) .

Geplaatst:

Maar Vista installeerd ze bij mij wel gewoon automatisch, bij XP moet ik me graka drivers installeren, moederbord drivers(Voor internet en geluid).

Dus de kans is er dat ie ze zelf al installeerd ;) .

Klopt :Y

Want ik heb net maar gewoon Vista er opnieuw opgezet vanaf een CDtje.

En alle drivers zijn gewoon automatich geinstalleerd.

Ik kan nu weer gewoon alles doen zonder ook maar 1 driver te hebben geinstalleerd :Y

Maar weet iemand hoe ik een Recovery optie kan maken?

Zodat ik altijd weer terug kan naar dit punt, zonder dat ik Vista weer opnieuw moet installeren?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...