Jump to content

Opbrengst GTAIV voor de PC


WarGamer599

Opbrengst GTAIV voor de PC  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat wordt de opbrengst van GTAIV voor de PC?

    • ? 50.000.000.
      15
    • ? 100.000.000.
      18
    • ? 500.000.000.
      10
    • ? 1.000.000.000.
      12


Recommended Posts

ik denk 500.000.000:P want als je uitgaat van 50 euro per stuk ongeveer dan moten ze 10 miljoen verkopen en dat redden ze makkelijk:P

En jij denkt dat ze 50 euro winst maken per verkocht spel? hoop van dat geld gaat naar de winkel zelf, kosten van dvd/hoesje etc.

En 10 miljoen verkopen lijkt me ook erg veel. Zeker als je kijkt dat het grootste deel PC games download. Ik denk minder dan 50 miljoen winst dus (maar je kan niet lager stemmen dan 50 miljoen, wat een onzin zeg..) :7

HAHAHAHA kosten dvd-hoesje denk j nou egt dat dr veel geld aan op gaat.

Zo'n DVD kost ze ong 50 ct per stuk t hoesje 5 ct.

Hooguit. 19% BTW voor de bealsting en iets van €20 winst voor de winkelier.

Maar Rockstar zal er egt wel vet aan verdienen. :D:tu:^_^:Y

Link to comment
Delen op andere websites

Vele mensen denken (waaronder ik ook) dat hun/mijn pc het zou kunnen , blijkbaar niet.....

Dus dat is ook al extra opbrengsten.

Nu , er zijn aardig wat bugs voor pc , dus mensen die het hebben gaan er niet positief over zijn en gaan gwn hun spel uitlenen , oftewel wordt het massaal gedownload.

Dan er zijn veel pc-gamers dat overgegaan zijn naar de ps3/xbox360 , ik denk dat ze bij gta iv op pc wel nog een mooie opbrengst gaan hebben ^_^

Alléén niet zoveel als bij xbox en ps3.

Link to comment
Delen op andere websites

Vele mensen denken (waaronder ik ook) dat hun/mijn pc het zou kunnen , blijkbaar niet.....

Dus dat is ook al extra opbrengsten.

Nu , er zijn aardig wat bugs voor pc , dus mensen die het hebben gaan er niet positief over zijn en gaan gwn hun spel uitlenen , oftewel wordt het massaal gedownload.

Dan er zijn veel pc-gamers dat overgegaan zijn naar de ps3/xbox360 , ik denk dat ze bij gta iv op pc wel nog een mooie opbrengst gaan hebben ^_^

Alléén niet zoveel als bij xbox en ps3.

Weet je niet hoor. Het console platform is heel erg gegroeit echter zijn er nog miljoenen pc gamers die de game willen spelen. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat niet iedereen geld heeft voor een computer die dit spel goed kan spelen en dan is een gameconsole die zekerheid geeft misschien wel een betere keuze. Toch verwacht ik enorm veel verkopen, 't is en blijft Gta en op de pc speelt het toch vaak wat lekkerder voor de meeste (het richten is meer je eigen werk niet dat van de locker en dat geeft een echter gevoel).

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben zelf fan van gta dus koop ik heb sowieso

Nou ik zal je iets vertellen.

NIET DOEN! Je hebt voor hetzelfde geld Far Cry 2, Fallout 3 of Mirror's Edge, Dat zijn veel betere games (vind ik).

dan ben je volgens mij de enige op het hele forum die hier zulke spellen beter vind. Niemand maar dan ook niemand zal GTA IV een rotgame vinden.

Overigens denk ik wel dat de opbrengst van GTA IV voor de PC hooguit 100 miljoen gaat opbrengen. Voor zo'n ultrageliefde game moet je wel een ultragoeie PC hebben om hem op een beetje top kwaliteit te spelen.

Nouja.. Hij zegt toch niet dat het een rot game is? Ikzelf heb gta Iv. heb er erg veel lol in gehad :) heel mooi spel, maar ik speel nu vaak far cry 2, cod WaW en saints row 2 want heb me helemaal suf gespeeld in gta IV :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk 500.000.000:P want als je uitgaat van 50 euro per stuk ongeveer dan moten ze 10 miljoen verkopen en dat redden ze makkelijk:P

En jij denkt dat ze 50 euro winst maken per verkocht spel? hoop van dat geld gaat naar de winkel zelf, kosten van dvd/hoesje etc.

En 10 miljoen verkopen lijkt me ook erg veel. Zeker als je kijkt dat het grootste deel PC games download. Ik denk minder dan 50 miljoen winst dus (maar je kan niet lager stemmen dan 50 miljoen, wat een onzin zeg..) :7

HAHAHAHA kosten dvd-hoesje denk j nou egt dat dr veel geld aan op gaat.

Zo'n DVD kost ze ong 50 ct per stuk t hoesje 5 ct.

Hooguit. 19% BTW voor de bealsting en iets van €20 winst voor de winkelier.

Maar Rockstar zal er egt wel vet aan verdienen. :D:tu:^_^:Y

Nou het spel kost 50 euro.

Daar gaat natuurlijk 19% van naar belasting dus je houd 40 euro over.

Jij geeft aan dat winkelier iets van 20 euro winst maakt, dat lijkt mij beetje veel dus maak er 15 van. Dan zit je al op de 25 euro.

Maar die 25 euro is niet pure winst die R* maakt. Van die 25 euro per spel moeten ze ook alle salarissen van de werknemers betalen, en het gebouw van R* zelf. Uiteindelijk maak je per verkocht spel (licht er aan hoeveel je er verkoopt) maar kleine winst (of verlies).

Om aan de 1.000.000.000 winst te komen moeten er zon 100 miljoenen exemplaren worden verkocht wat niet gaat gebeuren...

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op 50.000.000 gestemd ook vanwege het downloaden.

En voor de kosten van rockstar. De kosten van het omzetten van de Xbox/ps3 versie naar een pc versie lopen redelijk op al kan ik hier zelf geen inschatting van maken maar het spel is al vertraagd dus er hebben redelijk wat manuren in gezeten.

een dvdtje is het probleem niet maar gezien de grote van het spel hebben ze er 3/4 nodig maar aangezien ze die bulk inkopen kost het ze echt niet meer dan 5/10 cent per dvdtje. de hoesjes zijn nog duurder wat dat betreft. en aangezien het spel uit de vs komt moeten er invoerrechten over betaald worden, belastingen etc. etc de winkelier verdient er ook echt geen 20 euro aan. ze zullen er echt veel moeten verkopen willen ze aan 100 mil+ komen.

Bewerkt: door jipjuh1991
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...